Mooiste zuiger van 2009!!
-
- 500km gereden
- Berichten: 827
- Lid geworden op: 30 mar 2009, 16:45
- Locatie: Nieuwendijk (ZH)
ben terug geweest
hij zegt dat een lange net zo goed kan als een korte..
ik was daar niet zo zeker van maar heb t toch even geprobeerd
rijd voor geen meter, kom niet boven de 55 uit
met die andere (120kort) haal ik net 70, maar met wel hele hoge toeren en klinkt een beetje droog.
boegie is iets aan de zwarte kant, wel droog
hij zegt dat een lange net zo goed kan als een korte..
ik was daar niet zo zeker van maar heb t toch even geprobeerd
rijd voor geen meter, kom niet boven de 55 uit
met die andere (120kort) haal ik net 70, maar met wel hele hoge toeren en klinkt een beetje droog.
boegie is iets aan de zwarte kant, wel droog
-
- 500km gereden
- Berichten: 857
- Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
- Locatie: Groesbeek, waar anders?
-
- 500km gereden
- Berichten: 827
- Lid geworden op: 30 mar 2009, 16:45
- Locatie: Nieuwendijk (ZH)
gisteravond laat toen ik naar huis kwam gingdie opeens veel langzamer rijden..
het leek alsof er iets met de bougie was. hij kwam niet boven de 35km/u uit (geloof me, dan is 17km een heel eind
)
vandaag naar de bougie gekeken en was erg zwart.
ook de cilinder is van binnen erg zwart/nat.
inmiddels tank ik wel weer 1:35
wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?
en hoever moet die luchtstelschroef nou eigenlijk open staan?
het leek alsof er iets met de bougie was. hij kwam niet boven de 35km/u uit (geloof me, dan is 17km een heel eind

vandaag naar de bougie gekeken en was erg zwart.
ook de cilinder is van binnen erg zwart/nat.
inmiddels tank ik wel weer 1:35
wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?
en hoever moet die luchtstelschroef nou eigenlijk open staan?
-
- 500km gereden
- Berichten: 827
- Lid geworden op: 30 mar 2009, 16:45
- Locatie: Nieuwendijk (ZH)
-
- 500km gereden
- Berichten: 827
- Lid geworden op: 30 mar 2009, 16:45
- Locatie: Nieuwendijk (ZH)
drummer schreef:gisteravond laat toen ik naar huis kwam gingdie opeens veel langzamer rijden..
het leek alsof er iets met de bougie was. hij kwam niet boven de 35km/u uit (geloof me, dan is 17km een heel eind)
vandaag naar de bougie gekeken en was erg zwart.
ook de cilinder is van binnen erg zwart/nat.
inmiddels tank ik wel weer 1:35
wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?
en hoever moet die luchtstelschroef nou eigenlijk open staan?
-
- 500km gereden
- Berichten: 827
- Lid geworden op: 30 mar 2009, 16:45
- Locatie: Nieuwendijk (ZH)
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
op een andere fs1 rijd ik met een immi gietijzer ding, topsnelheid 65 km/uur.......................rijk afgesteld met een te koude bougie, na 500 km inrijden nog steeds warmloop neigingen..........het is gewoon inferieur materiaal, al is de carburatie ook niet helemaal in orde.............met een 170 sproeier en gasnaald helemaal omhoog krijgt ie nog te weinig.......dat klopt niet, binnenkort ff een revisiesetje monteren (gasschuif, naald en sproeierbuis)..........met deze setting moet een 150 sproeier en gasnaald in de middenstand meer dan genoeg zijn.
ff terugkomen op bovenstaande tekst; zuiger bleek niet de boosdoener, al kan ik iedereen een kwaliteitszuiger van bv asso of noguchi aanbevelen, cylinderboring bleek niet zuiver te zijn, zuiger liep zwaarder ergens in het midden van de cylinder en dan weer lichter............cylinder uitgehoond en nieuwe 39,96 zuiger gemonteerd, nu 60 km mee gereden, loopt mooi en tot op heden niet warm. carburateurinstelling blijft vreemd, korte 185 sproeier, gasnaald in de middenstand, motor reageert er wel goed op.
overigens las ik over een inloopsysteem mbv een fietskettingspanner op een boormachine, lijkt mij niet goed, een zuiger gaat heen en weer in een cylinder en draait niet rond, daarnaast zijn sommige cylinders/zuigers in koude toestand bewust niet zuiver rond gemaakt, op bedrijfstemperatuur wordt de zaak perfect rond aangezien het materiaal niet overal evenveel uitzet, dus alleen inlopen in de juiste richting levert wat op.
ff terugkomen op bovenstaande tekst; zuiger bleek niet de boosdoener, al kan ik iedereen een kwaliteitszuiger van bv asso of noguchi aanbevelen, cylinderboring bleek niet zuiver te zijn, zuiger liep zwaarder ergens in het midden van de cylinder en dan weer lichter............cylinder uitgehoond en nieuwe 39,96 zuiger gemonteerd, nu 60 km mee gereden, loopt mooi en tot op heden niet warm. carburateurinstelling blijft vreemd, korte 185 sproeier, gasnaald in de middenstand, motor reageert er wel goed op.
overigens las ik over een inloopsysteem mbv een fietskettingspanner op een boormachine, lijkt mij niet goed, een zuiger gaat heen en weer in een cylinder en draait niet rond, daarnaast zijn sommige cylinders/zuigers in koude toestand bewust niet zuiver rond gemaakt, op bedrijfstemperatuur wordt de zaak perfect rond aangezien het materiaal niet overal evenveel uitzet, dus alleen inlopen in de juiste richting levert wat op.