YamaSam schreef:als je 90 wil halen, moet je op de berekening toch zeker 95 hebben staan hoor,
de setup die mijn 2RU over de honderd kreeg, was theoretisch 115 met 11.000 toeren geloof ik
Ja, er kan natuurlijk variatie zitten de omtrek van het achterwiel (afhankelijk van bandenspanning, hoogte band etc)

GoM!cky schreef:Tombo schreef:Haha ik was net exact met zo'n zelfde reply bezigGreat minds think alike
Met de delingen van de vertandingen zie je pas echt het verschil goed.
Als je het dan nog eens vergelijkt in de Excel sheet die hier ook op het forum maakt.
BV als je 10.000 rpm draait (stel dat je het haalt, weet niet of dat lukt met een FS1 pijp), dan zou je met 14/44 90,5 km/h halen, en met 14/39 102,1 km/h. Voor die 11 km/h meer kan het best zijn dat je een PK of 3, 4 extra nodig hebt!
Awel das een mooie! Kan je me de link eens geven van die excel pagina Tombo?
Ja ik haalde 85 zuiver met de 14-44 en de gewone snelle pijp dus iets minder dan die 10 000 toeren, en wat zou dit dan geven ams we pakken 8000 toeren en 13-39 ???
Zie hierboven, de sheet is niet exact, maar geeft wel een mooie schatting van het aantal toeren.
Sheet staat hier:
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=219