70cc motor loopt heet en loopt vast na tijdje...
70cc motor loopt heet en loopt vast na tijdje...
Hallo,
ik heb een 70cc cilinder gekocht van FS1shop.nl en die loopt heet na een tijdje en loopt vast.
Ik rij met tandwielverhouding 13/44 , 16mm carb, schijfinlaat, snelle orri uitlaat, sproeier 115lang (nu iets hoger gezet nl 122lang en nog niet geprobeerd...), gasnaald?? , mengverhouding 1/40, kleine immi cilinderkop...
Dat was het zo een beetje denk ik...
Heeft er iemand een idee wat ik misdoe ofzo want ik rij heel rustig in, ik ga nooit in hoge toeren met een nieuwe cilinder en rij zo'n 40km/uur in 4de.
Hij wordt echt heel heet, je kunt je hand niet op de carburatorkap zetten en dat is niet normaal...
Iemand met ervaring?
ik heb een 70cc cilinder gekocht van FS1shop.nl en die loopt heet na een tijdje en loopt vast.
Ik rij met tandwielverhouding 13/44 , 16mm carb, schijfinlaat, snelle orri uitlaat, sproeier 115lang (nu iets hoger gezet nl 122lang en nog niet geprobeerd...), gasnaald?? , mengverhouding 1/40, kleine immi cilinderkop...
Heeft er iemand een idee wat ik misdoe ofzo want ik rij heel rustig in, ik ga nooit in hoge toeren met een nieuwe cilinder en rij zo'n 40km/uur in 4de.
Hij wordt echt heel heet, je kunt je hand niet op de carburatorkap zetten en dat is niet normaal...
Iemand met ervaring?
-
- 1250km gereden
Paar punten;
- Gebruik een B8, of B9 bougie.
- Je kan beter ook een 70cc kop nemen
- Zuigerveer speling
En maak eens een foto van de cylinder.
edit, die cylinders van fs1shop ben niet zo over te spreken
- Gebruik een B8, of B9 bougie.
- Je kan beter ook een 70cc kop nemen
- Zuigerveer speling
En maak eens een foto van de cylinder.
edit, die cylinders van fs1shop ben niet zo over te spreken
Laatst gewijzigd door paull op 14 jun 2009, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Triforce
- 2500km gereden
Re: 70cc motor loopt heet en loopt vast na tijdje...
Alichemus schreef:Hallo,
Iemand met ervaring?
je sproeier is volgens mij de killer, probeer eens een 200 kort of 150 lang van mikuni
Draait nu goed met een hogere sproeier.
Clinderwand is idd zeer dun.
Vandaag 20km gereden en alles prima, geen overhitte motor en loopt als een klok.
Ik ga toch nog een hogere sproeier testen tot ie verzuipt en dan terug kleinere sproeiers plaatsen tot ie net niet verzuipt en dan denk ik dat het goed zit
Vandaag 20km gereden en alles prima, geen overhitte motor en loopt als een klok.
Ik ga toch nog een hogere sproeier testen tot ie verzuipt en dan terug kleinere sproeiers plaatsen tot ie net niet verzuipt en dan denk ik dat het goed zit

-
- 7500km gereden
- Contacteer:
-
- Site Admin
Alichemus schreef:Draait nu goed met een hogere sproeier.
Wat is de boring dan?

-
- 7500km gereden
- Contacteer: