Roest aan de binnekant van het frame
- Vincent2
- 250km gereden
sorry voor de bump, maar ik vind geen andere topics hierover. Ik heb vandaag ook ontdekt dat de binnekant van m'n frame een beetje verroest is.
Het is zo van die roest dat as ge met uwe vinger derover gaat ge zo hele fijne roest meehebt (uw vinger ziet zowa rood). Dus kweet eigelijk niet of het erg is of nie.
Welke vakmensen kunnen zo een polyester laag doen? zwembadbouwer/stukadoor ofzoa kan in principe gewoon de boel goed ontvetten en een polyester laag geven. Net zoals je doet met een verroeste tank. Maar daardoor is de roest niet weg maar de kans dat hij zal verder roesten wordt wel nihil.

Het is zo van die roest dat as ge met uwe vinger derover gaat ge zo hele fijne roest meehebt (uw vinger ziet zowa rood). Dus kweet eigelijk niet of het erg is of nie.
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
- Vincent2
- 250km gereden
oké, das een geruststelling. Vreesde al dat 'm ging doorknappe gelijk m'n fietske 10 jaar geleje :').
Dit heb ik ook nog gevonden via een mountainbikeforum:
http://www.rustbuster.nl/Caprotech/Capr ... dukten.htm
Binnekort eens horen bij de autoshop voor neutraliseringsspray en beschermingsspray danmaar
Dit heb ik ook nog gevonden via een mountainbikeforum:
http://www.rustbuster.nl/Caprotech/Capr ... dukten.htm
Binnekort eens horen bij de autoshop voor neutraliseringsspray en beschermingsspray danmaar
- Vincent2
- 250km gereden
- br3cht
- 100km gereden
ik heb dat laten doen bij iemand die ik via kapaza heb gevonden
die werkte en deed opzijn werk dan in het zwart.
op 3dagen had ik het terug thuis
maar die man werkt er nu dus niet meer want zit met nog onderdelen die ik wil laten poederlakken
aarschot bedoelde de jongh?
nog nooit geweest en antwoorden niet op telefoon
maar die man werkt er nu dus niet meer want zit met nog onderdelen die ik wil laten poederlakken
- Vincent2
- 250km gereden
br3cht schreef:ik heb dat laten doen bij iemand die ik via kapaza heb gevonden
ja ben vrij zeker dat het die is, kzal het voor de zekerheid nogis navragen.
Stralen is goed maar niet met staal. Met zand (Garnit). Met staal kan jij later ook roest tissen plaatwerk etc krijgen. De kogels blijven tissen en dan krijg jij nog meer roest. De kogels zitten vast en ook naar jij de frame heb afgeblazen zitten zij af en toe nog tissen.
Poeder Coating is beter als verf omdat jij kan poeder beter in de hoeken krijgen en met verf kan jij allijn spuiten war jij met de nozzle daar opspuiten kan. Jij mag niet met de fingers op de gestraelte frame komen.Met handschoenen is beter. Dan heb jij later geen finger/handafdruk. De zuur van je finger kan roest veroorzaken op de blanke metaal.
De poeder komt uit de nozzle en word negative opgeladen. De frame hangt en is positive opgeladen en trekkt de poeder dan aan. Darum zit de poeder overal in de hoeken. 45 minuten bij 180 graden en dan is je frame klaar. Ik zou 3 lagen neemen. Primer. Dan de kleur. Dan blankelak. Bij zwart zonder blankelak kan naar 2-3 jaren grijs. Het komt van de UV strahlen van de zon. Het kan de kalk uit de poeder halen. Darum blankelak. Ik denk dat jij alles wil doen en niet allijn de binnenkant of niet? 3 lagen kostet meer maar dan gebeurt nix meer met je frame. Tegen steenslag is poeder ook beter als verf.
Groetjes Castrol R
Poeder Coating is beter als verf omdat jij kan poeder beter in de hoeken krijgen en met verf kan jij allijn spuiten war jij met de nozzle daar opspuiten kan. Jij mag niet met de fingers op de gestraelte frame komen.Met handschoenen is beter. Dan heb jij later geen finger/handafdruk. De zuur van je finger kan roest veroorzaken op de blanke metaal.
De poeder komt uit de nozzle en word negative opgeladen. De frame hangt en is positive opgeladen en trekkt de poeder dan aan. Darum zit de poeder overal in de hoeken. 45 minuten bij 180 graden en dan is je frame klaar. Ik zou 3 lagen neemen. Primer. Dan de kleur. Dan blankelak. Bij zwart zonder blankelak kan naar 2-3 jaren grijs. Het komt van de UV strahlen van de zon. Het kan de kalk uit de poeder halen. Darum blankelak. Ik denk dat jij alles wil doen en niet allijn de binnenkant of niet? 3 lagen kostet meer maar dan gebeurt nix meer met je frame. Tegen steenslag is poeder ook beter als verf.
Groetjes Castrol R