Tombo schreef:Dat ding ziet er gewoon dik uit. Sgewoon dik!
Ik vind zowat alles wat Suzuki maakt echt graf lelijk. Maarrrrr je hebt wel gelijk wat de yamahas (r1) betreft, die worden er gewoon niet mooier op...maar die gaan wel snel!
Maar bestaat die rd500r echt? Ik denk dat als je een 2stroke ontwikkelt met directe inspuiting e.d. dat je het gebruik wel omlaag zou kunnen brengen en de performance omhoog. Want in theorie heeft 2stroke 2keer de power van een 4takt
ik kan een setje bestellen voor mijn RS100 met directe inspuiting, en dit bestaal al een tijdje, ik denk dat het een concept is wat daar staat
Ik ging een keer sleutelen aan zo'n nieuwe aprilia sr50 scootah en die heeft ook directe inspuiting. Maar als je een 2takt systeem maakt net zoals bij auto's met computer gestuurd e.d. dan 2takt toch nog best kunnen werken? Waarom wordt 2takt niet in auto's gebruikt?
Daan1990 schreef:Ik ging een keer sleutelen aan zo'n nieuwe aprilia sr50 scootah en die heeft ook directe inspuiting. Maar als je een 2takt systeem maakt net zoals bij auto's met computer gestuurd e.d. dan 2takt toch nog best kunnen werken? Waarom wordt 2takt niet in auto's gebruikt?
trabant zijn 2takt auto's,
maar 2 takt voldoet nu zeker niet meer aan de milieu normen en verbruik is veel te hoog!
Daan1990 schreef:Ik ging een keer sleutelen aan zo'n nieuwe aprilia sr50 scootah en die heeft ook directe inspuiting. Maar als je een 2takt systeem maakt net zoals bij auto's met computer gestuurd e.d. dan 2takt toch nog best kunnen werken? Waarom wordt 2takt niet in auto's gebruikt?
trabant zijn 2takt auto's,
maar 2 takt voldoet nu zeker niet meer aan de milieu normen en verbruik is veel te hoog!
In theorie is het verbruik niet hoger. Ik kan me niet voorstellen waarom het verbruik hoger zou zijn. Ik denk dat er nog veel onderzoek naar 2takt gedaan kan worden en het systeem is mooier dan 4takt want het is een vloeiende beweging. Maar nu klink ik wel als zo'n 2takt fanboy terwijl ik dat helemaal niet ben
in het motorblad kickstarter van januari dit jaar staat een artikel geschreven hierover, de yamaha rd500r.
het blok:
v4 2takt
130 pk
injectie
ram air systeem
het YPVS powervalve systeem
maar het is een als als verhaal, en ze praten over dromen.
Dus het zal wel niets worden. al helemaal. maar het artikel heeft wel tussen haakjes er achter staan (deel 1)
de britton, de rsv mile en de thruxton staan toevallig ook in dat blaadje.