Mijn eerste vastloper....
- Louistje
- 100km gereden
Mijn eerste vastloper....
Vandaag weer wezen rijden. Ongeveer 15 km naar Zwartsluis toe. Op de terugweg kom ik net Meppel binnengereden
begint ie ineens te zakken in toeren.. en hij "ratelde" enorm. Meteen gestopt dus.
Kon gelijk voelen aan de cilinder dat hij hartstikke warm was. Daarna kreeg ik de zuiger ook niet meer in beweging.
Ja, een vastloper dus.
Thuisgekomen de uitlaatmoer losgedraait, die zat vast!!!
Daarna zuiger heel voorzichtig eruit getikt. Toen kon ik gelijk zien hoever de schade was, krassen op de zuiger, en wat krassen in de cilinder.
Ik denk dat beide vernieuwd moeten worden.
Wat zijn volgens jullie fijne 49,9 / 50 cc cilinders (incl. zuiger) die je nog nieuw kunt kopen.
Het is trouwens een TUM78 F5B 49,9 cc. Is zo'n TUM78 een immitatie cilinder?
Balen vandaag...
Gr. Louis
begint ie ineens te zakken in toeren.. en hij "ratelde" enorm. Meteen gestopt dus.
Kon gelijk voelen aan de cilinder dat hij hartstikke warm was. Daarna kreeg ik de zuiger ook niet meer in beweging.
Ja, een vastloper dus.
Thuisgekomen de uitlaatmoer losgedraait, die zat vast!!!
Daarna zuiger heel voorzichtig eruit getikt. Toen kon ik gelijk zien hoever de schade was, krassen op de zuiger, en wat krassen in de cilinder.
Ik denk dat beide vernieuwd moeten worden.
Wat zijn volgens jullie fijne 49,9 / 50 cc cilinders (incl. zuiger) die je nog nieuw kunt kopen.
Het is trouwens een TUM78 F5B 49,9 cc. Is zo'n TUM78 een immitatie cilinder?
Balen vandaag...
Gr. Louis
- Tombo
- 17500km gereden
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
niels16 schreef:Axel schreef:Louistje schreef:Ja, daar kom ik net ook achter. Was al even op onderzoek uitgegaan.
Denk dat ik die maar koop
Als je een originele F5B had (met geprintte lettercode zoals Tombo zei) zou ik die laten honen + nieuwe zuiger.
moet je wel de goede overmaat zuiger vinden
Die zijn er in ruime mate te vinden hoor

- Louistje
- 100km gereden
Heb vandaag de cilinder nog eens goed bekeken. Het was geen kras, maar een stuk je gesmolten alluminium dat aan de binnenkant zat.
Heb het met nat (korrel 400) schuurpapier heel mooi weg weten te halen.
Ik heb zo'n idee, dat de cilinder gewoon nog gebruikt kan worden.
Ook de zuiger had krassen, maar die heb ik ook heel mooi weggeschuurd/polijst. Koop er toch nog voor de zekerheid een nieuwe bij.
Heb het met nat (korrel 400) schuurpapier heel mooi weg weten te halen.
Ik heb zo'n idee, dat de cilinder gewoon nog gebruikt kan worden.
Ook de zuiger had krassen, maar die heb ik ook heel mooi weggeschuurd/polijst. Koop er toch nog voor de zekerheid een nieuwe bij.