wederom een koppeling die niet werkt

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
George
50km gereden
50km gereden
Berichten: 90
Lid geworden op: 09 apr 2009, 12:05
Locatie: Groningen

wederom een koppeling die niet werkt

Bericht door George »

1 goedenavond allen :)

heb een bodemplaat met koperen ring en daarom mijn vraag: moet de koppelingsbodemplaat kunnen draaien... en moet daarom de moer lichtjes aangezet worden?

Of kan ik de moer op de bodemplaat gewoon stevig vast draaien?

de hele middag mee bezig geweest pfff.. :? sh*t ..
Ach ja..lekker muziekje dr bij aan..
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Achter de koppelingskorf moet een koperen ring (nr. 13).
(Ik zelf doe er vaak nog een metalen ring bij omdat soms de koppeling met enkel die koperen ring niet goed draait).
Dan komt er aan de binnenkant een metalen ring (nr. 2) en daarna doe je aan de binnenkant van de koppeling erin (nr. 3).

Afbeelding

Die moer moet vastgezet worden met een moment van 45 Nm.
Als je dat gedaan hebt dan moet de binnenkant van de koppeling (nr. 3) nog soepel kunnen draaien in de koppelingskorf.

Misschien heb je hier nog wat aan:

http://www.fs1forum.com/Revisie20.html
FS1SE
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1038
Lid geworden op: 07 jan 2007, 13:12
Locatie: playa del carmen

Bericht door FS1SE »

let op de koperen ring zitten allen bijd oude modellen koppelingen
de nieuwere hebben alleen 2 stalen ringen
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

je bent wss een ring vergeten tussen het koppelingshuis en de plaat houder(ding met 4 "torentjes")nr 2
Gebruikersavatar
George
50km gereden
50km gereden
Berichten: 90
Lid geworden op: 09 apr 2009, 12:05
Locatie: Groningen

Bericht door George »

Niels schreef:Achter de koppelingskorf moet een koperen ring (nr. 13).
(Ik zelf doe er vaak nog een metalen ring bij omdat soms de koppeling met enkel die koperen ring niet goed draait).
Dan komt er aan de binnenkant een metalen ring (nr. 2) en daarna doe je aan de binnenkant van de koppeling erin (nr. 3).

Afbeelding

Die moer moet vastgezet worden met een moment van 45 Nm.
Als je dat gedaan hebt dan moet de binnenkant van de koppeling (nr. 3) nog soepel kunnen draaien in de koppelingskorf.

Misschien heb je hier nog wat aan:

http://www.fs1forum.com/Revisie20.html


eeeeeej Niels,
je hebt helemaal gelijk, het werkt nu zeer goed 8)
:D bedankt he, super!
groet,
George
Plaats reactie