schakel probleem na revisie
schakel probleem na revisie
Hallo allemaal.
Heb nu een tijdje niks aan me fs1 gedaan tehebben de draad weer opgepakt.
Heb toen ik de brommer kreeg het blok helemaal uit elkaar gehaald en gereviseerd.
Zaterdag kreeg ik het laatste onderdeel binnen de cylinder, dus afgebouwd en eronder gehangen alles aan gesloten er starten en rijden, nu krijg ik hem bijna niet in zijn vrij, en als hij in zijn vrij staat en dan ga rijden lijkt het dat ik hem alleen maar in de eerste versnelling krijg en dan krijg ik hem ook in zijn vrij, zodra ik hem toch in zijn 2de 3de en 4de krijg dan pakt hij weer heel slecht zijn vrij, meestal moet ik hem dan stil laten vallen en met de hand aan het pendaal pielen tot dat ik na een tijdje hem in zijn vrij heb gekregen.
Weet iemand waar dit aan kan leggen, heb ik de bak mischien fout in elkaar gezet ofzo?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het probleem.
Alvast bedankt,
Alex
Heb nu een tijdje niks aan me fs1 gedaan tehebben de draad weer opgepakt.
Heb toen ik de brommer kreeg het blok helemaal uit elkaar gehaald en gereviseerd.
Zaterdag kreeg ik het laatste onderdeel binnen de cylinder, dus afgebouwd en eronder gehangen alles aan gesloten er starten en rijden, nu krijg ik hem bijna niet in zijn vrij, en als hij in zijn vrij staat en dan ga rijden lijkt het dat ik hem alleen maar in de eerste versnelling krijg en dan krijg ik hem ook in zijn vrij, zodra ik hem toch in zijn 2de 3de en 4de krijg dan pakt hij weer heel slecht zijn vrij, meestal moet ik hem dan stil laten vallen en met de hand aan het pendaal pielen tot dat ik na een tijdje hem in zijn vrij heb gekregen.
Weet iemand waar dit aan kan leggen, heb ik de bak mischien fout in elkaar gezet ofzo?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het probleem.
Alvast bedankt,
Alex
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
ik vermoed dat je de rondel vergeten bent die over de schakelpook-as zit.
trek es aan de as (naar links als je eropzit)
terwijl je tracht te schakelen (op en neer)
als ie veel beter schakelt dan, moet je de schijf weer achter de borgclip steken.
als die er zit is het lastiger, en zal je de rechter koppelingkap er moeten afnemen..
eerst kijken of het veertje in de oksel nog goedzit en niet gerokken is,
als er tot daar niks mis is, zal je terug moeten splitsen vrees ik... :s
maar tien tegen één ben je die vulschijf vergeten tussen asdichting en borgclip
trek es aan de as (naar links als je eropzit)
terwijl je tracht te schakelen (op en neer)
als ie veel beter schakelt dan, moet je de schijf weer achter de borgclip steken.
als die er zit is het lastiger, en zal je de rechter koppelingkap er moeten afnemen..
eerst kijken of het veertje in de oksel nog goedzit en niet gerokken is,
als er tot daar niks mis is, zal je terug moeten splitsen vrees ik... :s
maar tien tegen één ben je die vulschijf vergeten tussen asdichting en borgclip

when men were men, and helmets were for divers
- Daan1990
- 250km gereden
Ik heb dat ook gehad, bij mij had ik het borgringetje van de schakelas niet erop, dus hij pakte em niet goed. Je moet de as dan zoveel mogelijk naar links halen en dan het schakelpedaal zo veel mogelijk naar rechts op de as zetten. Wat ook kan is dat je die ronde veer die zorgt dat het pedaal terugschiet enzo er niet goed opzit. Die moet je draaien met een schroevendraaier en em er gespannen opzetten.
Wel jammer, schakelen is echt goddelijk bij de fs1, veel beter dan bij rd's, mb's en alle andere jongere schakels...veel succes!
Wel jammer, schakelen is echt goddelijk bij de fs1, veel beter dan bij rd's, mb's en alle andere jongere schakels...veel succes!
-
- 7500km gereden
- Contacteer:
- Daan1990
- 250km gereden
alex e36 schreef:Heb net gekeken maar die ring zit er gewoon en in de parts list de maten gekeken en die klopen.
Hoe moet je die veer spannen die aan de schakelas zit?
Alvast bedankt,
Alex
Ik deed een schroevendraaier tussen de V en draaide die 180° en deed hem in de as en de V die nu "omgekeerd" is (door de schroevendraaier) over het pinnetje.
bedankt, snap alleen niet de een gewoon draadeind die veer moet spannen, maar ga het morgen weer proberen.
Heb vandaag al wel de kap eraf gehaald en het koppelings huis.
Hij draait de schakelwals niet ver genoeg door zag ik toen ik hem voor uit duwde en dan schakel, en hij geeft daardoor het pendaal niet terug in de horizontale stand hij blijft naar beneden staan.
Bedankt allemaal voor het helpen, ik laat het horen zodra het allemaal weer werkt of als het juist nog niet werkt
.
Alex
Heb vandaag al wel de kap eraf gehaald en het koppelings huis.
Hij draait de schakelwals niet ver genoeg door zag ik toen ik hem voor uit duwde en dan schakel, en hij geeft daardoor het pendaal niet terug in de horizontale stand hij blijft naar beneden staan.
Bedankt allemaal voor het helpen, ik laat het horen zodra het allemaal weer werkt of als het juist nog niet werkt

Alex