wamrlopah for laife

Alles over de techniek en sleutelen
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

wamrlopah for laife

Bericht door jonnotje »

ik heb gisteravond een wamloper gehad (75km/h) dik slippen :P paar minuten later kon ik weer gewoon rijden.
net even open gehaald, en er staan een stuk of wat vegen in.. tussen de poorten.

ze zijn niet echt voelbaar, maar wel duidelijk.

wat raden jullie me aan? gewoon doorboeken? of......?

ik heb het idee dat het nog wel rijbaar is


laat maar hoeren :P

groetjes!
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ff met een fijn waterproof schuurpapiertje in de rondte gaan (dus niet van boven naar beneden :P) wil vaak helpen.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

meet de kopspeling tussen je segmenten es?

dus het bovenste segment van de piston halen, en in de cilinder monteren waar het op de bovenste stand zit. Dan meet je met een voelermaat de speling. Es benieuwd op hoeveel ie bij jouw staat dan..

om ook iets te kunnen afleiden, graag ook volgende dingen :mrgreen:

-is het een 40mm of meer?
-op hoeveel staat je ontsteking?
-wat is de warmtegraad van je bougie?
-welk type kop heb je steken?
when men were men, and helmets were for divers
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

hoe kan je daar met een voelermaat bij dan?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

mpro09 schreef:hoe kan je daar met een voelermaat bij dan?

gewoon volgens de slagrichting in de cilinder steken,
aangezien het segment in de cilinder zit zonder de piston errond, kan je langs boven tussen het spleetje meten ;)
when men were men, and helmets were for divers
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

when men were men, and helmets were for divers
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

wanneer je met dezelfde setup bij 35°C dezelfde rit/belasting doet, loopt ie waarschijnlijk wél vast dan :P
when men were men, and helmets were for divers
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

oh dat :P ik dacht dat je met kopspeling de afstand tussen de veer en kop bedoelde :lol:
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

YamaSam schreef:meet de kopspeling tussen je segmenten es?

dus het bovenste segment van de piston halen, en in de cilinder monteren waar het op de bovenste stand zit. Dan meet je met een voelermaat de speling. Es benieuwd op hoeveel ie bij jouw staat dan..

om ook iets te kunnen afleiden, graag ook volgende dingen :mrgreen:

-is het een 40mm of meer?
-op hoeveel staat je ontsteking?
-wat is de warmtegraad van je bougie?
-welk type kop heb je steken?



de segment speling is: 0.33

het is een 40mm die 1x is gehoont.
ontsteking staat als het goed is op 1,75
bougie is een ngk-8
standaard hoge druk kop

hij lekte wel een kleeeeein beetje bij de koppakking :oops: dat kan de oorzaak nog wel eens zijn denk ik :evil:
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

tussen iedere ruimte tussen de poorten zit een smalle veeg.. dus tussen de uitlaat poort en de zijspoelers,
tussen de top spoelers en de zijspoelers
en tussen de zijspoelers..
niet over de poorten zelf... :?
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

dan zaten je tapeinde te strak :wink:
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

hmm, ik weet het niet... maar ik denk wat ik er nog wel mee kan rijden... het zijn geen krassen, maar vegen, je voelt ze niet
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

gewoon proberen, t zal wss nog wel werken(ervarings deskundige :lol: )
en je cilinderkop moeren wat minder strak draaien

heb je een momentsleutel?
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

nee, moet op 10N toch
Axel

Bericht door Axel »

jonnotje schreef:hmm, ik weet het niet... maar ik denk wat ik er nog wel mee kan rijden... het zijn geen krassen, maar vegen, je voelt ze niet


Had ik ook, ik heb het een beetje weggepoetst met een polijstborsteltje en een dremel. Rijd nog steeds goed (700km later) :)
Plaats reactie