Axel schreef:Eh, nee Bestaat pas 3 jaar en de studie is ontstaan omdat er vraag is naar mensen die van zowel het aardwetenschappelijke als economische verstand hebben.
"Op het raakvlak tussen economie, aardwetenschappen en management We willen graag een gezonde economie, maar daarbij hebben we wel steeds vaker te maken met de natuur. Denk aan grondwaterveranderingen, extremere rivierafvoer of intensivering van stormen. Alleen met creatieve oplossingen die duurzaam zijn voor het landschap, de economie én de samenleving houden we de economie ook op de langere termijn gezond.
Aardwetenschappers weten hoe de ‘global change’ functioneert Economen weten wat de sociaal economische risico’s en gevolgen ervan zijn. Bij Aarde en economie leer je denken als aardwetenschapper, maar ook als econoom en leidinggevend beleidsmaker. Je leert bruggen bouwen tussen deze disciplines en nieuwe oplossingen bedenken voor aardwetenschappelijk gerelateerde economische vraagstukken."
Vast zoiets als technische innovatie wetenschappen, als je het mij vraagt zijn dat idd een beetje overbodige studies. Maar er zijn waarschijnlijk wel meer meisjes als bij werktuigbouwkunde En zo te zien heb je latijn of grieks gedaan, totaal overbodig maar heb ik ook gedaan. Examen wordt een ramp....
Nee, das niet echt vergelijkbaar. En ik denk niet dat het een overbodige studie is, aangezien de studie net een paar jaar bestaat en hij is ontstaan omdat er vraag naar was door het bedrijfsleven e.d. Kijk alleen al naar die noobs van de noord-zuidlijn in A'dam. Dat had allemaal voorkomen kunnen worden. En kustbescherming, verbeteren landbougrond, voorkomen van verzakkingen van lege gasbellen in groningen enz. wordt wel steeds belangrijker
En ja ik heb Grieks (latijn is voor paupers), en ik vind niet dat het overbodig is en kzie de examens wel met vertrouwen tegemoet
Axel schreef: Nee, das niet echt vergelijkbaar. En ik denk niet dat het een overbodige studie is, aangezien de studie net een paar jaar bestaat en hij is ontstaan omdat er vraag naar was door het bedrijfsleven e.d. Kijk alleen al naar die noobs van de noord-zuidlijn in A'dam. Dat had allemaal voorkomen kunnen worden. En kustbescherming, verbeteren landbougrond, voorkomen van verzakkingen van lege gasbellen in groningen enz. wordt wel steeds belangrijker
En ja ik heb Grieks (latijn is voor paupers), en ik vind niet dat het overbodig is en kzie de examens wel met vertrouwen tegemoet
Je leert wat sneller Spaans en Italiaans e.d. en je weet gekke namen van slechterikken in een film als je Latijn doet, maar daar houdt het ook echt bij op... Waarom is Latijn voor paupers?
lespaultje schreef:Waarom is latijn nou voor paupers? achja, latijn of grieks, het zijn beide dode talen je hebt er toch niet zo super veel aan tegenwoordig..
Ligt eraan in welk vakgebied je gaat werken. In de biologie enzo word latijns veel toegepast.
Maar bv in de techniek eigenlijk gewoon niet Daar heb je meer aan Duits als extra taal
lespaultje schreef:Waarom is latijn nou voor paupers? achja, latijn of grieks, het zijn beide dode talen je hebt er toch niet zo super veel aan tegenwoordig..
Ligt eraan in welk vakgebied je gaat werken. In de biologie enzo word latijns veel toegepast. Maar bv in de techniek eigenlijk gewoon niet Daar heb je meer aan Duits als extra taal
ja dat klopt ook, in de medicijnwereld kom je misschien wat meer grieks tegen dan latijn, of andersom met andere vakgebieden, maar of je er echt super veel aan hebt je hebt er natuurlijk veel aan als je klassieke talen gaat studeren, maar dat spreekt voor zich
Haha, ik maak maar een grapje Grieks vind je in de medische wereld trouwens meer terug schijnt. En als je rechten gaat doen kom je latijn ook wel tegen.
Maar ook voor je algemene ontwikkeling vind ik het nuttig. Ben iig blij dat ik de hele Romeinse en Griekse cultuur ken. Dat zijn wel de basisstenen van de moderne maatschappij. Als je al bedenkt dat het hele idee van democratie en het rechtssysteem uit de klassieke oudheid komt...