standaard of snelle schijf?
standaard of snelle schijf?
mijn schijf heeft een opening van iets meer dan 90graden
is dit snel of traag?
is dit snel of traag?
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
- Locatie: Hoepertingen België
Hoe verander ik die inlaatschijf het best? Moet je dan je hele blok uit elkaar nemen? Hoe kan je weten zonder uit elkaar te halen of je snelle of trage schijf hebt?
Carbu demonteren en kijken met lamp ofzo??
Wat veranderd er allemaal met snelle schijf? Meer trekkracht, maar ook hogere topsnelheid?
Veel vragen hè
Carbu demonteren en kijken met lamp ofzo??
Wat veranderd er allemaal met snelle schijf? Meer trekkracht, maar ook hogere topsnelheid?
Veel vragen hè

Eeh is kijken, de inlaatschijf veranderen kan door m aan te passen of een nieuwe te kopen, die al snel gemaakt is, hoewel yamasam m zelf heeft aangepast, maar ik denk dat hij dat heeft gedaan naar hoe de rest van zn fs1 is afgesteld/aangepast !
Er is dacht ik een FAQ geschreven over hoe je je snelle schijf moet inbouwen, je moet dan je uitlaat erafhalen even als je steppenbalk, vervolgens je koppelingscarter eraf je koppeling eraf dan je primaire tandwiel dr af en je kan er bij !
Hoe je kan checken of je een snelle hebt is als je goed kijkt door je carbugat en dan aan je vliegwiel draaien, als je hij na iets meer dan 90 graden weer dicht gaat heb je een langzame is het veel meer dan 90 graden heb je een snelle !
Voordeel van een snelle is dacht ik dat je meer kracht onderin hebt ! Hogere top valt erg mee !
Er is dacht ik een FAQ geschreven over hoe je je snelle schijf moet inbouwen, je moet dan je uitlaat erafhalen even als je steppenbalk, vervolgens je koppelingscarter eraf je koppeling eraf dan je primaire tandwiel dr af en je kan er bij !
Hoe je kan checken of je een snelle hebt is als je goed kijkt door je carbugat en dan aan je vliegwiel draaien, als je hij na iets meer dan 90 graden weer dicht gaat heb je een langzame is het veel meer dan 90 graden heb je een snelle !
Voordeel van een snelle is dacht ik dat je meer kracht onderin hebt ! Hogere top valt erg mee !
GoM!cky schreef:Hoe verander ik die inlaatschijf het best? Moet je dan je hele blok uit elkaar nemen? Hoe kan je weten zonder uit elkaar te halen of je snelle of trage schijf hebt?
Carbu demonteren en kijken met lamp ofzo??
Wat veranderd er allemaal met snelle schijf? Meer trekkracht, maar ook hogere topsnelheid?
Veel vragen hè
hey
ik heb gisteren het volgende gedaan;
carbu van het spruitstuk halen en aan vliegwiel draaien tot je de schijf niet meer ziet.
steek dan een schroevendraaier in dat gat en draai voorzichtig aan het vliegwiel tot de schijf ertegen tikt.
hou dit punt vast en markeer op het vliegwiel en op de ontstekings kap dmv potlood ofzo,
dus 2streepjes boven elkaar.
dan kijk je terug in het gat en draai je het vliegwiel terug tot de andere kant van de schijf tegen je schroevendraaier tikt, hou dit punt weer vast en zet nu weer een markering op het ontstekingsdeksel waar de markering op het vliegwiel nu staat.
nu heb je normaal gezien 2 punten staan op je ontstekingsdeksel.
als deze een hoek vormen van iets meer dan 90 is het een trage..
ik hoop dat het beetje duidelijk is
Laatst gewijzigd door Jelle op 23 mar 2007, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.