
Trekt niet
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
Gewoon cruisesnelheid 40 km/h man! Je weet!
Ik hoorde 'riiiinnnnnnnnnnnngggggggggggggg' in de cilinder en toen viel de motor uit. Maar ik reed nog wel dus ik teruggeschakeld en toen pakte ie weer op. Maar de 'riinnggggg' bleef.
Beetje af laten koelen en laatste stukje nr Spankeren gesukkeld (zonder 'riinngg' trouwens)
Ik hoorde 'riiiinnnnnnnnnnnngggggggggggggg' in de cilinder en toen viel de motor uit. Maar ik reed nog wel dus ik teruggeschakeld en toen pakte ie weer op. Maar de 'riinnggggg' bleef.
Beetje af laten koelen en laatste stukje nr Spankeren gesukkeld (zonder 'riinngg' trouwens)
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
Jess schreef:Gewoon cruisesnelheid 40 km/h man! Je weet!
Ik hoorde 'riiiinnnnnnnnnnnngggggggggggggg' in de cilinder en toen viel de motor uit. Maar ik reed nog wel dus ik teruggeschakeld en toen pakte ie weer op. Maar de 'riinnggggg' bleef.
Beetje af laten koelen en laatste stukje nr Spankeren gesukkeld (zonder 'riinngg' trouwens)
wanneer ben je naar spankeren geweest? We hebben hem natuurlijk wel afgesteld toen het niet al te warm was.
-
- Site Admin
- Berichten: 11146
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
rise and shine schreef:het gekke is, dat we naar spankeren zijn geweest, daar er een sproeier in hadden gezet: liep prima, maar we vonden hem nog wel een beetje warm worden. Grotere sproeier er ingezet voor het geval dat, nog een test rit en hij reed prima.
Heb je wel gechecked of ie nergens valse lucht kreeg en of de luchtstelschroef wel goed stond?
Als je namelijk een veel te hete cilinder hebt dan heb je ook meestal veel lucht en heb je er dus waarschijnlijk ook een grotere sproeier in gezet...
En afstellen heeft niks te maken met koud of warm, wel met meer of minder zuurstof in de lucht, maar daar merk je hier in Nederland niks van

-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
Niels schreef:rise and shine schreef:het gekke is, dat we naar spankeren zijn geweest, daar er een sproeier in hadden gezet: liep prima, maar we vonden hem nog wel een beetje warm worden. Grotere sproeier er ingezet voor het geval dat, nog een test rit en hij reed prima.
Heb je wel gechecked of ie nergens valse lucht kreeg en of de luchtstelschroef wel goed stond?
Als je namelijk een veel te hete cilinder hebt dan heb je ook meestal veel lucht en heb je er dus waarschijnlijk ook een grotere sproeier in gezet...
hij zoog zeker weten geen valsche lucht. Voor verdere verklaring moet je maar bij Jeroen zijn. Ik ben vooral met andere dingen bezig geweest
-
- 1250km gereden
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 12:00
- Locatie: Nijmegen tegenover de buurman
Als er echt diepe krassen in de cil. zitten en zitten aan de zijkant,
Zou de pistonclip weleens losgeschoten kunnen zijn.
Hoe diep zijn de krassen honderste mmeters of meer.
Cil. niet weggooien meebrengen naar de meeting .
Daar kunnen Tombo en ik laten zien dat je krassen met een simpele hoon heel aardig weg kan krijgen,zodat je cil nog te gebruiken valt.
(Hier hebben we inmiddels ervaring mee.)
Zelfs cil.met dik vliegroest.
Zou de pistonclip weleens losgeschoten kunnen zijn.
Hoe diep zijn de krassen honderste mmeters of meer.


Cil. niet weggooien meebrengen naar de meeting .

Daar kunnen Tombo en ik laten zien dat je krassen met een simpele hoon heel aardig weg kan krijgen,zodat je cil nog te gebruiken valt.
(Hier hebben we inmiddels ervaring mee.)
Zelfs cil.met dik vliegroest.