Origineel of imitatie?
-
- 1000km gereden
Tombo schreef:Mss een stomme vraag, maar hoe kan je zien of die origineel is?
Awel Tombo dat is heel makkelijk te zien: een imitatie uitlaat heeft op de bevestiging een stempel staan en een originele helemaal niets...
Ook de manier waarom die bevestiging is gelast en het gewicht van de uitlaat zeggen al veel.
Een imi schuine snelle heeft dus een stempel of gravure zichtbare kant op die bevestigingslip.
Cheerss

-
- 10000km gereden
- Contacteer:
- Tombo
- 17500km gereden
Zonder stempel, die uitlaten kan je nog gewoon kopen bij sommige sites, heb hem hier in de kelder ook liggen namelijk
Die voelt ook zwaarder aan als degene die je overal koopt.
Maar kijk eens hier naar, hier loopt de naad gewoon uit 1 stuk, volgens mij hoort dat bij een originele
BTW ik wil je verkoop niet belemmeren, maar ik ben er gewoon benieuwd naar

Maar kijk eens hier naar, hier loopt de naad gewoon uit 1 stuk, volgens mij hoort dat bij een originele

-
- 1250km gereden
yamahafs1.com had hem volgens mij, en schaafbromfietsen.nl
http://www.schaafbromfietsen.nl/webwink ... d=00001431
Ik denk dat niels wel meer weet
Edit:
Dit is dus Tom, op m'n pa's account

http://www.schaafbromfietsen.nl/webwink ... d=00001431
Ik denk dat niels wel meer weet

Edit:
Dit is dus Tom, op m'n pa's account
-
- 250km gereden
Tombo schreef:Zonder stempel, die uitlaten kan je nog gewoon kopen bij sommige sites, heb hem hier in de kelder ook liggen namelijkDie voelt ook zwaarder aan als degene die je overal koopt.
ik dacht dat je daaraan juist een originele herkend, aan het feit dat de lasnaad onderbroken is (of zijn er meerdere types?)
- jerrow
- 1000km gereden
Op zo'n foto zie je natuurlijk weinig tot niks...
Da's gelijk een foto van op afstand van een hoge uitlaat, dan zie je ook niet het verschil...
Je kan gelijk hebben hoor tom maar ik heb 'm zelf in m'n handen gehad en hij lijkt me best origineel hoor...
Als je geen fatsoenlijke foto of bewijs hebt dat je de verschillen kunt opmerken van een ori en immi schuine uitlaat of welke verschillen er juist zijn blijft ie voor mij origineel hoor...
No offence dude!

Da's gelijk een foto van op afstand van een hoge uitlaat, dan zie je ook niet het verschil...

Je kan gelijk hebben hoor tom maar ik heb 'm zelf in m'n handen gehad en hij lijkt me best origineel hoor...
Als je geen fatsoenlijke foto of bewijs hebt dat je de verschillen kunt opmerken van een ori en immi schuine uitlaat of welke verschillen er juist zijn blijft ie voor mij origineel hoor...
No offence dude!
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
- Tombo
- 17500km gereden
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- Site Admin
Volgens mij hebben die originele geen merktekens of zo erin zitten.
Je ziet het inderdaad aan gewicht en kwaliteit (idd. de rechtheid van de naad @ mpro09), maar dat kan je zo op de foto's niet zien.
Als ik hem zo bekijk lijkt hij qua afwerking origineel.
Ik geloof dat ze bijna alleen meer in Engeland met deze pijpen origineel reden, dus als je weet of hij daar vandaan komt dan heb je wat meer zekerheid.
Je ziet het inderdaad aan gewicht en kwaliteit (idd. de rechtheid van de naad @ mpro09), maar dat kan je zo op de foto's niet zien.
Als ik hem zo bekijk lijkt hij qua afwerking origineel.
Ik geloof dat ze bijna alleen meer in Engeland met deze pijpen origineel reden, dus als je weet of hij daar vandaan komt dan heb je wat meer zekerheid.