yamaha fs1 2f2 contactpunten!

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
lorijn

yamaha fs1 2f2 contactpunten!

Bericht door lorijn »

Hallo fs1 rijders,

Ik heb al vaker vertelt op de forum dat mijn brommer na paar kilometer gereden te hebben helemaal weg zakt,
als ik dan de choke weer uit doe dan gaat het weer beter, maar na een paar minuten is dat ook nog niet goed.

Toen heb ik een sproeier maat 160,170,180 geprobeerd. 16 mm carburateur/snelle uitlaat/inlopen van de motor.
Maar geen verandering, steeds het zelfde en al helemaal als iemand achterop gaat zitten, dan heb ik het heel snel weer.

Nu blijkt dus dat er al hele oude contactpunten opzitten en die zijn helemaal op!
Ik heb wel wat contactpunten maar die zijn wel imitatie, is dat een probleem, verschil met origineel of gaat dat wel en zo ja wat is het verschil precies?

En als ik de contactpunten heb gemonteerd, gaat de brommer dan sneller en start hij dan beter?

Ik hoop dat iemand mij dit kan uitleggen!

Groetjes Lorijn. :wink:
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

orginele contactpunte zijn beter,
maar met imitatie gaat je brommer ook zeker beter lopen ,
het belangrijkste is dat ze goed afgesteld zijn, als al de rest inorde is ga je heel duidelijk het verschil merken in goede en slechte afstellingen,
contactpunten vervangen af en toe is zeker een goed idee, kost toch niet zoveel...
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
paull
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door paull »

Yamaha rd50m schreef:orginele contactpunte zijn beter,
maar met imitatie gaat je brommer ook zeker beter lopen ,
het belangrijkste is dat ze goed afgesteld zijn, als al de rest inorde is ga je heel duidelijk het verschil merken in goede en slechte afstellingen,
contactpunten vervangen af en toe is zeker een goed idee, kost toch niet zoveel...

neuj maar 24 euro's voor orri
H Hendrix

contactpunten

Bericht door H Hendrix »

op originele punten loopt hij beter er zit zowie zo een sterkere veer op die niet gaat zweven bij hogere toeren
en zijn al te krijgen vanaf € 17,-
het onderdelen nummer is 2a6-81321-20
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Dit probleem heb ik ook ooit gehad, toen was de kool-laag helemaal van de punten af :lol:
Plaats reactie