5bak
-
- Site Admin
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
belgiëuh!! motorkeuring bestaat hier niet!
als het model ooit als motor te krijgen is geweest hier,
kan je hem weer terug invoeren als motor en krijg je een inschrijvingsbewijs als motor, en dus een plaat..
dan moet je met de brommer naar de douane om vast te stellen of ie conform is aan de papieren (lees ori staat)
dax gaat nietmeer sinds '07.. (werd nooit als motor in B verkocht waarsch.)
ze werken voor zover ik't weet aan een apart statuut voor 49cc monsters..
voor de moment betaal je peanuts verzekering als je je brommer als motor inschrijft,
maar mag je dan wel 120 vlammen op de autostrade
dat dat minderlogisch is, lijken ze nu ook te gaan beseffen!
als het model ooit als motor te krijgen is geweest hier,
kan je hem weer terug invoeren als motor en krijg je een inschrijvingsbewijs als motor, en dus een plaat..
dan moet je met de brommer naar de douane om vast te stellen of ie conform is aan de papieren (lees ori staat)
dax gaat nietmeer sinds '07.. (werd nooit als motor in B verkocht waarsch.)
ze werken voor zover ik't weet aan een apart statuut voor 49cc monsters..
voor de moment betaal je peanuts verzekering als je je brommer als motor inschrijft,
maar mag je dan wel 120 vlammen op de autostrade
dat dat minderlogisch is, lijken ze nu ook te gaan beseffen!

-
- 10000km gereden
- Contacteer:
- Tombo
- 17500km gereden
VOlgens mij haal je een aantal dingen door elkaar...
DOor alleen een ander motorblok eronder te schroeven heb je nog geen motorfiets. Je moet een motorfiets frame hebben... Ik weet niet hoe de regels in belgie zijn. Of je moet je bromfietsframe omkeuren tot motorfiets, met de bijbehorende eisen (remmen, verlichting, geluid, knipperlichten etc etc)
Je kan van een 4-bak ook een motorfiets maken. Je kan zelfs van een originele 40 km/h bromfiets een motorfiets maken, als hij maar door de keuring komt..
DOor alleen een ander motorblok eronder te schroeven heb je nog geen motorfiets. Je moet een motorfiets frame hebben... Ik weet niet hoe de regels in belgie zijn. Of je moet je bromfietsframe omkeuren tot motorfiets, met de bijbehorende eisen (remmen, verlichting, geluid, knipperlichten etc etc)
Je kan van een 4-bak ook een motorfiets maken. Je kan zelfs van een originele 40 km/h bromfiets een motorfiets maken, als hij maar door de keuring komt..
- jerrow
- 1000km gereden
Ik dacht dat die old-timers, waarmee wij rijden in Belgie, geen limiet hadden op snelheid. Dus gaat ie 100, geen probleem. Daar kunne ze je niks voor doen. Als je maar niet sneller rijd dan de snelheid die bepaald is op de wegen.
Onze 49cc hebben dus geen limiet op snelheid, da's de wet volgens mij. Op de rol of nie. Als ie maar verzekerd is.
Onze 49cc hebben dus geen limiet op snelheid, da's de wet volgens mij. Op de rol of nie. Als ie maar verzekerd is.