ontsteking timing

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Dat ligt er maar net aan welke opleiding je doet.
nl-terror-poesje

Bericht door nl-terror-poesje »

YamaSam schreef:
Tombo schreef:Idd niet, want 2-takt heeft geen toekomst meer in de automotive industrie :P

Zo scherp zou ik het niet stellen, maar de opleidingen lopen steeds achter op de wetenschap.

Hoe het er nu voorstaat leren ze daar nu hoe een stekker in een databus te steken,
en wat te vervangen om de boel weer aan het originele ontwerp te laten gelijken :P :lol:



bij mij op school is het zo : wat je vraagt daar krijg je antwoord op. als je vraagt om 2 takt tuning word t je 'theoretisch' uitgelegt..daarom doe ik daar niets mee omdat het in de praktijk allemaal veel lastiger is dan dat je het 'effe' uitlegt..
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

kunnen we het weer over de ontsteking hebben? anders vind ik het knap jammer van de neergepende bedenkingen..

wat denk jij er eigenlijk over Tom?
when men were men, and helmets were for divers
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

bedankt sam! :D dit is de reactie waar ik op zat te wachten

maar hoe zit dan dan bij 4takt daar gaat ie dacht ik wel vroeger bij hoge toeren, reageert het mengsel hier dan anders onder extreme omstandigheden, omdat de compressie anders is ofzo?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

mpro09 schreef:bedankt sam! :D dit is de reactie waar ik op zat te wachten

maar hoe zit dan dan bij 4takt daar gaat ie dacht ik wel vroeger bij hoge toeren, reageert het mengsel hier dan anders onder extreme omstandigheden, omdat de compressie anders is ofzo?

op dat punt denk ik dat het hoofdzakelijk het lagere toerental is..
ook de koeling is veel beter en de smering sterker..

ik heb ook lang gepiekerd over de vergelijking tussen beiden,
maar ben er eerlijk gezegd niet met een sluitend antwoord uitgekomen :oops:

de vaste smoes "viertakt, da's loom en traaglopend" werd stiekum toegepast :shift:
(4T ken ik ook niet zoveel van..)
when men were men, and helmets were for divers
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

haha ok :lol:
boeit ook niet idd :P
niels16

Bericht door niels16 »

een vroege ontsteking in een laag toernetal lijkt mij wel zo zuinig
maar zal in een hoog toerental niet zo zuinig zijn lkijkt mij :roll:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

je geraakt gewoon niet aan een hoog toerental! :lol:
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ik weet wel, hoe vroeger de ontsteking bij een 4-takt, hoe meer vermogen. Maar je kan weer niet té vroeg zetten, want dan krijg je een te hete verbranding, en kans op kloppen/detoneren.
edje

Bericht door edje »

komt dat niet vooral dat als je te vroeg ontsteekt, dat je al ontbranding krijgt terwijl je zuiger nog omhoog gaat. je werkt je zelf dan dus tegen :wink:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

het is bij een 4T ook zo, dat je compressieslag veel langer is, bij een 2T begin je pas te drukken na het passeren van het uitlaatgat..

btw lukt het al wat Edje met de kit?
when men were men, and helmets were for divers
edje

Bericht door edje »

heb me er nog niet echt in verdiept :oops:

de waterkoeler al aan het draaien?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

edje schreef:heb me er nog niet echt in verdiept :oops:

de waterkoeler al aan het draaien?

:lol: :lol: gewoon effe de hete aardappel terugduwen zegt ie! hahhah..

euh :shift: ook nog niks aan gedaan, buiten hem op de 4bak raceblok gepast..
op de meeting moet die wel presteren!
when men were men, and helmets were for divers
edje

Bericht door edje »

:lol:


''stel niet tot morgen uit, wat je tot overmorgen kunt uitstellen'' :wink: :lol:
niels16

Bericht door niels16 »

doe vandaag niets wat je morgen ook kunt doen
Plaats reactie