FS1 DRU start niet carburateur en uitlaat ploft

Alles over de techniek en sleutelen
davidovida

FS1 DRU start niet carburateur en uitlaat ploft

Bericht door davidovida »

sinds kort ben ik eigenaar van een FS1 dru, heb hem van me oom gehad hij vertelde mij dat ie flink opgevoerd is met een 70 of 80 cc.
hij zou over de 100 kmpu moeten halen
hij had al 3 jaar stil gestaan
maar hij startte meteen en heb er een paar dagen mee gereden en reed goed alleen als ie warm werd begon ie vermogen te verliezen en sloeg ie af.
na afkoelen startte ie weer maar kwam slecht vooruit op half vermogen en gaf ratelend geluid
dit heb zo een paar dagen geduurd maar nu krijg ik hem niet meer aan de praat
Hij had er onlangs wel een nieuwe bougie in gedaan een ngk 7...
misschien dat het hieraan ligt want aan de extra bougies die ik erbij kreeg te zien waren dit allemaal ngk 8... en ngk 9...
de bougie vonkt wel gewoon goed nadat ik de eerste keer de bougie eruit haalde was hij zwart geblakerd ik heb hem schoongemaakt en weer geprobeerd maar tevergeefs, hij geeft alleen een harde plof uit de carbarateur en soms uit de uitlaat die uitlaat heb ik nagekeken maar is ook goed nu heb ik de carburateur eraf gehaald om te zien of er daarmee wat aan de hand is...

heeft iemand hier dezelfde problemen gehad dan zou ik graag wat ideetjes of tips willen horen
mvgr dave
paull
1250km gereden
1250km gereden

Re: FS1 DRU start niet carburateur en uitlaat ploft

Bericht door paull »

davidovida schreef:sinds kort ben ik eigenaar van een FS1 dru, heb hem van me oom gehad hij vertelde mij dat ie flink opgevoerd is met een 70 of 80 cc.
hij zou over de 100 kmpu moeten halen
hij had al 3 jaar stil gestaan
maar hij startte meteen en heb er een paar dagen mee gereden en reed goed alleen als ie warm werd begon ie vermogen te verliezen en sloeg ie af.
na afkoelen startte ie weer maar kwam slecht vooruit op half vermogen en gaf ratelend geluid
dit heb zo een paar dagen geduurd maar nu krijg ik hem niet meer aan de praat
Hij had er onlangs wel een nieuwe bougie in gedaan een ngk 7...
misschien dat het hieraan ligt want aan de extra bougies die ik erbij kreeg te zien waren dit allemaal ngk 8... en ngk 9...
de bougie vonkt wel gewoon goed nadat ik de eerste keer de bougie eruit haalde was hij zwart geblakerd ik heb hem schoongemaakt en weer geprobeerd maar tevergeefs, hij geeft alleen een harde plof uit de carbarateur en soms uit de uitlaat die uitlaat heb ik nagekeken maar is ook goed nu heb ik de carburateur eraf gehaald om te zien of er daarmee wat aan de hand is...

Kyk eens hoe je cylinder er van binnen uitziet. Als het een ratelend geluid is dat nooit een goed teken. verder is het een 2ru en niet een dru :)

heeft iemand hier dezelfde problemen gehad dan zou ik graag wat ideetjes of tips willen horen
mvgr dave
2RU_racer

Bericht door 2RU_racer »

dat hij vermogen verliest dat zijn warmlopers daar door krijg je krassen in de cillinders en minder vermogen.
dat ploffen kan komen door dat de onsteking niet op tijd staat.

succes
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

dat hoeft niet persee door warmlopers te komen hoor :wink:

ik zou eeerst even de standaard dingetjes doen nadatie zo lang stil staat, olie verversen carb schoonmaken en timing controleren, ploffen is idd meestal de ontsteking maar kan ook door teveel benzine komen, dat verklaart ook meteen het slecht lopen als ie warm is :wink:
paull
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door paull »

of je cylinder is vanbinnen beschadigd
davidovida

ok thanks ik zal het zeer zeker na gaan kijken.
heb ik nog wat vraagjes hoe kom ik erachter hoveel cc mijn cilinder is, is dit te meten? en welke bougie hiervoor het beste is?
Mijn oom heeft de olietank losgekoppeld van de carburateur en een boutje in het slangetje gezet tegen lekken en zegt dat ik gewoon super ongelood moet tanken ik weet niet of dit gevolgen het voor de aard van mijn probleem wellicht wel misschien te weining smering etc.
ik ga even verder met mn carb schoonmaken en zien wat er voor sproeier inzit.
bedankt voor de snelle reacties.
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

geen oliepompje en ook geen olie in de benzine? :shock:

dat is je probleem ja

maak is wat foto's vanj e brommer, altijd leuk om tezien, heb je een 80cc blok? want op een fsblok past igg geen 80cc cilinder.
je kan de diameter van je cilinder grofweg met de schuifmaat meten, dan weet je wat je hebt, 50cc is 40mm :wink:
davidovida

ok ik ben maar een leek op het gebied van dit soort brommers
ik heb hem als kado gehad en ben er heel blij mee
ik zal de maat van de zuiger eens opmeten met een schuifmaat ik denk dat het dan een 70 cc is maar vind het vreemd dat ie hiermee gewoon goed gereden heeft ik zal de olie weer gewoon aansluiten maar wat voor benzine kan ik het beste tanken in mijn geval?
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

gewoon 95 en er zelf kwaliteits olie in gooien :wink:
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Je kan het pompje wel afgesloten laten, maar dan moet je mix tanken of zelf in de tank olie mengen.
davidovida

Ik heb de cilinder eraf gehaald en idd de zuiger zit vol krassen zelfs de zuigerveer is vastgesmolten de maat van de zuiger is 43 mm ik had nog een andere erbij gehad die ga ik even opknappen en vervolgens monteren en kijken wat ie dan doet.
Pa_Tombo
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door Pa_Tombo »

Zet er dan ook een goede 8 liefst 9 bougie in .Die bougie die je er nu in had is al overleden, of gaat overlijden :D
paull
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door paull »

davidovida schreef:Ik heb de cilinder eraf gehaald en idd de zuiger zit vol krassen zelfs de zuigerveer is vastgesmolten de maat van de zuiger is 43 mm ik had nog een andere erbij gehad die ga ik even opknappen en vervolgens monteren en kijken wat ie dan doet.

ben ik ff goed in voorspellen :D
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

davidovida schreef:Ik heb de cilinder eraf gehaald en idd de zuiger zit vol krassen zelfs de zuigerveer is vastgesmolten de maat van de zuiger is 43 mm ik had nog een andere erbij gehad die ga ik even opknappen en vervolgens monteren en kijken wat ie dan doet.

je hebt dus een 57cc cilinder
paull
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door paull »

Triforce schreef:

je hebt dus een 57cc cilinder

ja doe noemen we voor het gemak een 60cc :P
Plaats reactie