Hallo
Ik ben in het bezit van meerdere Yamaha Chappy's. Neem deze altijd op vakantie mee.
Er is niet één Chappy bij die 100% te vertrouwen is. De bovenmotor is ongeveer dezelfde als een FS1.
Inlaat is een flattergeval ontstekingsplaat lijkt mij identiek, krukas en zuigers zijn m.i. hetzelfde.
Wat is er aan de hand? Na verloop van enige tijd, kan variëren van 10 tot 25 (ongeveer) begint de motor
in te houden en slaat weleens af. Start daarna ook wel weer. Dit hebben al mijn Chappy's. Vrienden van mij hebben deze ook en hebben wat betrouwbaarheid van de motor geen geweldige ervaring. Ik heb de carburateur meerdere keren schoongemaakt, of vervangen, want ik heb wel wat reserve liggen. De ontsteking diverse keren losgehad. Uiteraard zijn de kontaktpunten niet versleten. Bougie's vervangen. en bobine vervangen. Maar echt te vertrouwen zijn zij niet.
Ga s'winters ook naar Spanje en neem dan een doos met reserve onderdelen mee zoals carbu, ontstekingsplaat, bougies, bobine, sproeiers, kontaktpunten, en noem maar op. Ook een hele doos gereedschap gaat mee, tm vliegwieltrekker.
Heb de inlaatplaatjes, vingers zo je het noemen wilt nog nooit vervangen. Kan daar het probleem bij al die brommers van ongeveer 30 jaar oud zitten?
Wie het weet maag het zeggen.
Bij voorbaat dank,
Chris
Na verloop van tijd stotteren
Uiteraard de carburateura9s) diverse keren versteld.
Luchtschroefje afgesteld op goed draaien in stationairstand. Sproeiernaald in hoogte versteld. Maar zoals gezegd
diverse carburateurs enz enz. verwisseld
Weet iemand wat voor reactie het geeft als de inlaatplaatjes, dus de bronzenflatterplaatjes op de cylinder niet goed zijn?
Chris
Luchtschroefje afgesteld op goed draaien in stationairstand. Sproeiernaald in hoogte versteld. Maar zoals gezegd
diverse carburateurs enz enz. verwisseld
Weet iemand wat voor reactie het geeft als de inlaatplaatjes, dus de bronzenflatterplaatjes op de cylinder niet goed zijn?
Chris
Benzinekraantje diverse keren uit elkaar gehaald. Is er een die met onderdruk werkt. Is óók één van de reserveonderdelen die ik altijd meeneem.
Na koud worden van de motor weer vrij gemakkelijk aanslaan. Probleem alleen bij warme hete motor. Laatste winter in Spanje met 2 man erop en heuvel op dus goed heet stoppen, wel weer aanslaan maar met "horten en stoten"weer bij mij camper aan gekomen.
Mijn maat die bij mij was op zijn Chappy had overigens geen probleem. Ook met hem de carburateur verwisseld. maar dat heb ik al zo vaak gedaan. Wil over 2á 3 weken weer naar het zuiden en hoop dat ik dan een betrouwbare brommer heb.
Heb nog wel een Dax die feilloos loopt maar daar ben ik te zuinig op. Dus ervaring heb ik best wel. Heb mijn Chappy een beetje "verdaxt". Inklapbaar stuur en inklapbare voetsteunen zodat deze compacter wordt.;
Na koud worden van de motor weer vrij gemakkelijk aanslaan. Probleem alleen bij warme hete motor. Laatste winter in Spanje met 2 man erop en heuvel op dus goed heet stoppen, wel weer aanslaan maar met "horten en stoten"weer bij mij camper aan gekomen.
Mijn maat die bij mij was op zijn Chappy had overigens geen probleem. Ook met hem de carburateur verwisseld. maar dat heb ik al zo vaak gedaan. Wil over 2á 3 weken weer naar het zuiden en hoop dat ik dan een betrouwbare brommer heb.
Heb nog wel een Dax die feilloos loopt maar daar ben ik te zuinig op. Dus ervaring heb ik best wel. Heb mijn Chappy een beetje "verdaxt". Inklapbaar stuur en inklapbare voetsteunen zodat deze compacter wordt.;