Alles over de techniek en sleutelen
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 15 jan 2009, 15:00
reddevil schreef: als je je koppeling origineel maakt.. en je worpje vast klinkt aan je heveltje.. en een goed kabeltonnetje gebruikt.. heb je echt geen problemen hoor
nee idd, de problemen komen maar als je'm ook daadwerkelijk gaat gebruiken!
when men were men, and helmets were for divers
PD
1250km gereden
Berichten: 1393 Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
Locatie: Zevenaar
Bericht
door PD » 15 jan 2009, 15:21
je heb ook stalen koppelings worpjes ipv. plastic
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 15 jan 2009, 15:26
die freten linkerkappen, geef mij maar nylon!
when men were men, and helmets were for divers
mpro09
10000km gereden
Berichten: 14285 Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:
Bericht
door mpro09 » 15 jan 2009, 16:12
die nylon dinge doen het prima, wat voor rare koppeling heb je dan dat ze steeds kapot gaan?
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 15 jan 2009, 19:06
Ik heb hier ook zo'n stalen liggen, werkt denk ik een tijdje goed, en daarna kan je idd je linkerkap weggooien
Giel_fs1
1000km gereden
Berichten: 1106 Lid geworden op: 26 jul 2007, 18:13
Locatie: Gassel
Bericht
door Giel_fs1 » 15 jan 2009, 19:35
koop je originele of imitatie koppelingwormpjes?
daarzit ook een heeel groot verschil tussen
mpro09
10000km gereden
Berichten: 14285 Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:
Bericht
door mpro09 » 15 jan 2009, 19:38
gewoon zon 6.50 setje van jmpb,
je hebt zo te zien ook orri wormpjes
Hans W
250km gereden
Berichten: 345 Lid geworden op: 14 jun 2006, 23:24
Bericht
door Hans W » 15 jan 2009, 19:48
ik heb er altijd nylon opzitten
en het nylon schroefdraad breekt altijd in 2-en bij mij
En ook irritant is dat ik hem zo moeilijk kan monteren met zon fietstandwieldinges in de weg
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485 Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum
Bericht
door ginofs1 » 15 jan 2009, 20:25
bij mijn zoon zat er ook al een scheur in
Martijn
Bericht
door Martijn » 15 jan 2009, 20:32
Mijne doet het nog perfect hoor ! Voor het monteren insmeren met wat zuurvrije vaseline en dan gaan ! Loopt lekker soepel
Hans W
250km gereden
Berichten: 345 Lid geworden op: 14 jun 2006, 23:24
Bericht
door Hans W » 15 jan 2009, 22:11
ik zeg ook niet dat hij z`n werk niet doet
Maarja, hij krijgt natuurlijk wel op z`n kloten met een 70cc 6poorter
PD
1250km gereden
Berichten: 1393 Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
Locatie: Zevenaar
Bericht
door PD » 15 jan 2009, 22:20
Hans W schreef: ik zeg ook niet dat hij z`n werk niet doet
Maarja, hij krijgt natuurlijk wel op z`n kloten met een 70cc 6poorter
wat voorn cilinder dan?
PD
1250km gereden
Berichten: 1393 Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
Locatie: Zevenaar
Bericht
door PD » 15 jan 2009, 22:21
en voor het koppelings wormpje maakt het niet uit wat voorn cilinder er op zit... desnoods een 4942 cc 95 pooter
of je moet er andere veren enzo hebben in gedaan
Hans W
250km gereden
Berichten: 345 Lid geworden op: 14 jun 2006, 23:24
Bericht
door Hans W » 15 jan 2009, 23:05
De cilinder is van een puch
En de orginele veer die je bij de worm krijgt gooi ik altijd weg, ik doe er geleik een kortere en stuggere aan
Frederik
250km gereden
Berichten: 365 Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
Locatie: Ham
Bericht
door Frederik » 16 jan 2009, 16:09
Hans W schreef: De cilinder is van een puch En de orginele veer die je bij de worm krijgt gooi ik altijd weg, ik doe er geleik een kortere en stuggere aan
waarom doe je zo iets??
die veer dient alleen om de kabel en de hendel terug te trekken, of daaar nu een hele stugge, of een elastiekje aanzit, dat maakt voor de koppeling zelf niks uit, alleen maak je de hendel zwaarder om in te trekken
(denk ik)