Beugel is van een Kreidler denk ik (lijkt er iig op), sommige Honda blokken hebben ook zoiets.
Dit werkt met een nok, als je aan de kabel trekt, en dus aan die arm trekt, draai je een as, met daarop een nok, die nok duwt de koppelingsstift dan in. Opzich een mooi systeem, alleen het positioneren komt best secuur.
jes ik denk honda mbx, watergekoeld en kijke maar eens naar dat schakelpookje dat is voor omgekeerd te schakelen of lijk ze bij os zeggen langs achter pakken
Tombo schreef:Beugel is van een Kreidler denk ik (lijkt er iig op), sommige Honda blokken hebben ook zoiets. Dit werkt met een nok, als je aan de kabel trekt, en dus aan die arm trekt, draai je een as, met daarop een nok, die nok duwt de koppelingsstift dan in. Opzich een mooi systeem, alleen het positioneren komt best secuur.
Liever dat ik daarmee wat langer zoet ben dan dat ik elke week in de zomer de worm met vervangen
maniac on wheels schreef:jes ik denk honda mbx, watergekoeld en kijke maar eens naar dat schakelpookje dat is voor omgekeerd te schakelen of lijk ze bij os zeggen langs achter pakken
Is trouwens geen MBX ofzo hoor, MBX is in principe altijd 80cc (met uitzondering van de KRAD cilinders), dus dan heb je een best grote boring, en een grote slag, dat krijg je niet zomaar passend op een FS1 blok. Ook ziet een Honda watergekoelde cilinder er heel anders uit