Pagina 1 van 1

16 mm carb

Geplaatst: 27 mei 2007, 19:22
door reddevil
heej

ik heb eindelijk een 16 mm carb op me fs1
maar ik heb een probleem!
hij maakt enorm veel toeren..!
en draaien aan de stationar ding heeft geen zin..doet niks
en ik moet dan ook niks aan mijn ontsteking doen enzo!?
hoor wel even hoe ik dit probleempje moet aanpakken!

groetjes marijn :lol:

Geplaatst: 27 mei 2007, 19:29
door EFESÉÉN
Zit de gasschuif wel geheel naar beneden?
Die kun je behalve met de stationairsproeier ook stellen
met het schroefje op de deksel waar de kabel de carb in gaat.
Of gewoon met de stelmoer bij het stuur van de gaskabel....
:wink:

Re: 16 mm carb

Geplaatst: 27 mei 2007, 19:30
door Ton
reddevil schreef:heej

ik heb eindelijk een 16 mm carb op me fs1
maar ik heb een probleem!
hij maakt enorm veel toeren..!
en draaien aan de stationar ding heeft geen zin..doet niks
en ik moet dan ook niks aan mijn ontsteking doen enzo!?
hoor wel even hoe ik dit probleempje moet aanpakken!

groetjes marijn :lol:

Je gaskabel blijft hangen.

Geplaatst: 27 mei 2007, 19:35
door Jables
Ja, of de gaskabel is dus zoals efeseen zegt te strak gespannen waardoor de gasschuif constant omhoog getrokken wordt.

Geplaatst: 27 mei 2007, 22:19
door reddevil
ohja.. en hij gaat maar 5 km/h harder! en hij loopt dus absoluut niet stationair! als ik onder het rijden de koppeling indruk is het meteen!: UIT!
das ook raar

Geplaatst: 27 mei 2007, 22:52
door Waslijn
Stationairschroef eruit draaien dan..

Geplaatst: 27 mei 2007, 23:02
door reddevil
eruit? en dan? er weer in?

Geplaatst: 27 mei 2007, 23:03
door Waslijn
Nee als je die goudkleurige dikke schroef verder eruit draait dus op dezelfde manier als je gewoon een bout eruit draait gaat hij stationair hoger lopen
Bovenop dus

Geplaatst: 29 mei 2007, 18:48
door edje
luchtschroef 720 graden open. kijk ook maar even in de faq, ik heb hem niet voor niks geschreven :wink:

Geplaatst: 29 mei 2007, 18:52
door Martijn
Wat ik altijd doe is mn carb eruit nemen en dan tegen t licht houden en aan je stationairschroef draaien totdat je 1 a 2 mm licht ziet, en je luchtstel helemaal in en dan 1.5 slagen weer uit :)