is van dun papier bv stevig print papier! Advies vervang ook gelijk de oliekeerring voor in het deksel deze is waarschijnlijk de bron van je lekkage (is een lastige maat om te kopen) verder bij de montage eerst het asje in het deksel kabelmechaniekje er op moertje met de juiste dikte ringetjes er weer tussen en dan pas de keerring met de hand er in drukken als laatste de huisjes met nieuw geknipte pakking met een dun laagje afdichtkit aan elkaar monteren. Bij een andere volgorde gaat je keerring zeer snel kapot.
gklijnhout schreef:is van dun papier bv stevig print papier! Advies vervang ook gelijk de oliekeerring voor in het deksel deze is waarschijnlijk de bron van je lekkage (is een lastige maat om te kopen) verder bij de montage eerst het asje in het deksel kabelmechaniekje er op moertje met de juiste dikte ringetjes er weer tussen en dan pas de keerring met de hand er in drukken als laatste de huisjes met nieuw geknipte pakking met een dun laagje afdichtkit aan elkaar monteren. Bij een andere volgorde gaat je keerring zeer snel kapot.
Gert.
Bedankt voor de tips! Maar nog wel een vraag over die oliekeerring, is dat gat erachter voor de ontluchting oid? Want als de keerring lek zou zijn, zou daar dan de olie doorheen zijn gelekt?
gklijnhout schreef:is van dun papier bv stevig print papier! Advies vervang ook gelijk de oliekeerring voor in het deksel deze is waarschijnlijk de bron van je lekkage (is een lastige maat om te kopen) verder bij de montage eerst het asje in het deksel kabelmechaniekje er op moertje met de juiste dikte ringetjes er weer tussen en dan pas de keerring met de hand er in drukken als laatste de huisjes met nieuw geknipte pakking met een dun laagje afdichtkit aan elkaar monteren. Bij een andere volgorde gaat je keerring zeer snel kapot.
Gert.
Bedankt voor de tips! Maar nog wel een vraag over die oliekeerring, is dat gat erachter voor de ontluchting oid? Want als de keerring lek zou zijn, zou daar dan de olie doorheen zijn gelekt?
Dat gat is inderdaad een soort van beluchting en zorgt er voor dat er geen vacuum voor in het deksel kan ontstaan bij een defecte keerring lekt hier de olie naar buiten. Aan de binnenkant van je deksel moet in de sleuf daar waar je de pijl bij zet het pennetje komen welke haaks in het asje zit wat naar buiten steekt en voorkomt dat het asje kan gaan draaien. De keerring heeft volgens mij de maat 14x25x5 mm. Druk ook even de rubber afdichtdop aan de andere kant uit het pomphuis maak hier de boel zeer zorgvuldig schoon de opgehoopte drab is vaak de oorzaak dat deze pompjes niet meer werken na reinigen de uitgenomen dop met afdichtpasta er weer inlijmen !
Afdichtkit / pasta bv van Loctite LT 5699 welke verkrijgbaar is in een tube en ook is te gebruiken om je middencarterdelen mee af te dichten.
gklijnhout schreef: Dat gat is inderdaad een soort van beluchting en zorgt er voor dat er geen vacuum voor in het deksel kan ontstaan bij een defecte keerring lekt hier de olie naar buiten. Aan de binnenkant van je deksel moet in de sleuf daar waar je de pijl bij zet het pennetje komen welke haaks in het asje zit wat naar buiten steekt en voorkomt dat het asje kan gaan draaien. De keerring heeft volgens mij de maat 14x25x5 mm. Druk ook even de rubber afdichtdop aan de andere kant uit het pomphuis maak hier de boel zeer zorgvuldig schoon de opgehoopte drab is vaak de oorzaak dat deze pompjes niet meer werken na reinigen de uitgenomen dop met afdichtpasta er weer inlijmen !
Afdichtkit / pasta bv van Loctite LT 5699 welke verkrijgbaar is in een tube en ook is te gebruiken om je middencarterdelen mee af te dichten.
Gert.
Oké dan weet ik genoeg, bedankt voor de snelle reactie