Pagina 1 van 2

opvoeren zonder iets te verwisselen voor iets groter?

Geplaatst: 14 mei 2007, 11:17
door reddevil
:lol: heej

is er iets dat de yamaha fs1 2RU die 45 rijdt.. een beetje sneller te laten gaan door iets te doen, maar niet dingen te veranderen?

groetjes marijn :wink:

Geplaatst: 14 mei 2007, 11:18
door Niels
Je kan je cilinderpoorten bijvijlen, maar het is het meest gebruikelijke om in ieder geval een 16mm carburateur erop te zetten en een snelle imitatiepijp (hou je originele sowieso, want als je aangehouden wordt en je moet je brommer naar 't bureau brengen, kan je altijd nog wisselen :P)

Geplaatst: 14 mei 2007, 11:23
door reddevil
er zit alleen een snelle uitlaat onder :P
ik heb de gewone niet :P

Geplaatst: 14 mei 2007, 11:26
door Tombo
Groter tandwiel monteren voor. 12 tands dan. Heb je alleen kans dat hij niet wilt trekken in de 4. Dat is het meest simpele.
Verder moet je als je sneller wilt gaan toch echt iets veranderen.

Geplaatst: 14 mei 2007, 12:05
door Waslijn
Cilinderkop afvijlen wil vaak nog wel wat schelen.. De meesten doen het door schuurpapier over een vlak oppervlak te spannen en dan eroverheen schuren. Ik vind het beter om het eerst gewoon met de vijl te doen en dan dmv een glasplaat en polijstpoeder hem dan helemaal glad te maken.

Geplaatst: 24 mei 2007, 13:17
door reddevil
ik heb tijdje terug ondekt dat die binnendemper in me uitlaat hoor te zitten er niet in zit.. alleen klein dingetje .. (hoord groot ding te zijn.. bij mij alleen de kop die je vast schroeft) dus ik ging ff rijden zonder die demper :lol: (klinkt cool)
en toen ging hij maar 40! en met dat dempertje 47! dus ik heb toch al een nieuwe binnendemper besteld.. misschien dat hij met een hele nog iets sneller gaat!

Geplaatst: 24 mei 2007, 14:14
door YamaSam
45?? :shock:

heb je nog wel compressie genoeg?

Geplaatst: 24 mei 2007, 14:34
door reddevil
naja ik heb een binnendemper besteld.. dus ik zal kijken of hij dan beter rijdt?!

Geplaatst: 24 mei 2007, 17:10
door fs-ael
dat zal wel iets helpen ja

Geplaatst: 28 mei 2007, 16:01
door reddevil
het heeft dus niet geholpen.. hij rijdt nu ook nog steeds 45..
toen een 16mm carb (immi) erop..
maar toen ging hij maar 5 kilometer per uur harder :S
en volgens iemand die hier is geweest had het geen zin.. omdat ik een trage cill.kop had en een 3E8 cill..
een een trage schijf..
dus als ik harder wil moet ik dat allemaal vervangen! maar voor een snelle schijf moet zeker het halfe blok uit elkaar :S?

Geplaatst: 28 mei 2007, 16:03
door Tombo
Met een 3E8 cilinder wilt het idd niet echt hard lopen. Heb je je carburateur verder wel goed afgesteld? Want harder als 45 km/h moet het altijd lopen met een FS1 pijp en een 16mm

Geplaatst: 28 mei 2007, 16:11
door reddevil
naja er was iemand hier die rijdt sinds ze 16de al op een fs1 sherrif en hij is nu 25 die heeft het helemaal geprobeerd maar het lukte gewoon niet!
dus nu zit me 10 er weer op!

Geplaatst: 28 mei 2007, 16:11
door reddevil
en als hij bijna uivalt begint hij de rommelen.. net alsof de krukas los ligt :S
de lagers misschien?

Geplaatst: 28 mei 2007, 16:12
door IceFs1
als je al een snelle pijp hebt en een 16mm carb is het eerste wat je nu moet gaan doen eens kijken voor een andere cilinder, F5B ofzo.

kijk inderdaad ook eens of hij wel lekker afgesteld staat (bougiekleur)
en of je gasschuif wel helemaal omhoog kan en gaat (gasnaald/gaskabel)

Geplaatst: 28 mei 2007, 16:16
door reddevil
ja die vent die had dat allemaal afgesteld.. en me bougie was niet helemaal lekker.. beetje zwart..
maar voor de rest wel ok maar evengoed ging hij maar 5 km/u harder!
en weet iemand dat van de krukas(denk ik)
als ik hem uit zet en hij maakt bijna geen toeren meer of hij valt uit... dan rommelt ie.. net alsof de krukas los ligt ofzo