Pagina 1 van 3

Vraag voor de technische (of ludieke) denkers

Geplaatst: 08 mei 2007, 16:32
door YamaSam
bij de rit viel er me iets op,

we reden dat steile stuk op door het bos, dat duurde een eindje, hoorde je links en rechts toch ferm terugschakelen etc,

gaandeweg hing er dan wat mist :P enzo,

en bovenaan hielden we even op, tot iedereen bij was,
welnu, op dat punt, toen iedereen daar zowat stationair stond te lopen,
vond ik het opvallend, dat plotseling zoveel FS1's uit de uitlaat rookten,
en niet weinig ook.. hoewel we goed warmgedraaid stonden..

sommigen rookten de hele weg, gelijk Witloof (die kluts in de tank denk) en Tombo bijvoorbeeld,
anderen enkel dan, en sommigen helemaal niets..

heb een paar vage ideetjes, maar wilde toch es horen of er nog volk dingen bedacht..

Geplaatst: 08 mei 2007, 18:43
door mpro09
merkte ik aan het eind van de stoet idd ook redelijk :P

Geplaatst: 08 mei 2007, 19:04
door Nico378
Olie doet wonderen Sam :P Of juist niet .

Ik reedt dat stuk zo wat achter aan , ROOK was om te snijden :evil: :twisted: .

En halve wege stonden een paar fietsers met een zakdoek aan hun neus :P

Geplaatst: 08 mei 2007, 19:10
door Hans W
is smeer m`n brommers liever wat extra

Geplaatst: 08 mei 2007, 19:12
door Riemer
de mogelijkheid: altijd een enorme hoop, staat er niet tussen

want inderdaad, sommigen rookten meer dan alle mensen samen van een sigarenrook meeting. :D

Geplaatst: 08 mei 2007, 19:21
door Waslijn
Ja relaxed joh 8) een sigaartje op z'n tijd is niet slecht :wink:

Geplaatst: 08 mei 2007, 19:33
door Pa_Tombo
Tombo smeert iets rijker,daarom rookt hij soms .
Maar dit is op advies van mij .
Hij rijdt dus NIET met een originele cilinder die hierdoor al minimaal 5000KM gelopen heeft
(ik weet het niet precies vraag hem)
zonder 1 vastloper.
En hij is nog SUPERSNEL ook.

Maar by the way: Als ik alles lees, was het een SUPERGEZELLIG weekend.
En ik hoop dat dit voor jullie allemaal zo was.
Groet Pa-Tombo

Geplaatst: 08 mei 2007, 20:48
door YamaSam
Riemer schreef:de mogelijkheid: altijd een enorme hoop, staat er niet tussen

want inderdaad, sommigen rookten meer dan alle mensen samen van een sigarenrook meeting. :D

:D :lol: :D

dit is wat ik bedacht,

toen ik merkte dat m'n buurman bij de stop ook niet rookte, vroeg ik hem welke olie deze gebruikte,
"goh, geen idee man" was het antwoord..

bij mezelf denkende dat een lazy pompbediende wel een heel goed hart moest hebben om TTS in zijn mengpomp te kappen,
vermoedde ik dus dat het ergens ander te zoeken moest zijn..

duidelijk was dat er veel toeren gedaan worden en minder koeling is bij zo'n helling..

toen ik vanmiddag in een inox tank een bende gaten moest boren en met boorolie bezigwas viel plots m'n frank (lees: brak m'n klomp)
doe je die boorolie op hete plaat, dan zie je die dun worden en zich razendsnel, verbredend over de plaat kruipen, koud is dat dikke pap,

nu heb ik uit m'n spruitstuk het smeerpijpje verwijderd en meng in de tank, de 'tweetakttanker' (kan verdekke ni op z'n naam komen) gebruikte dus ook geen autolube..

kon dus niet anders dan besluiten dan dat door het opwarmen van het blok (en daarmee ook de oliepomp) en de dunner wordende olie met een groter debiet doorkomt!

volgend besluit was dus dat het warmtegedrag van je olie bij een fs1 dus belangrijker is dan bij een tankgemengde, of externe pomp-blok
stel dat je olie dik blijft op hogere temperatuur, dan zal de smering niet verhogen.. wordt ze zeer dun krijg je wel n pak smering bij!!

dacht dak't idee ma zou laten weten hé :wink:

Geplaatst: 08 mei 2007, 22:13
door punkemon
goe over nagedacht!maar wel juist zo te leze:)

Geplaatst: 08 mei 2007, 22:48
door Jelle
respect

Geplaatst: 09 mei 2007, 07:30
door Niels
Klinkt heel logisch! En inderdaad, die rook daar was wel heel erg! En ik reed nog een beetje vooraan :lol:

Geplaatst: 09 mei 2007, 08:46
door Tombo
Boeiend, beter roken als vastlopen :mrgreen:
Ik meng tegenwoordig 1:40 ofzo, of 1:35. Net hoe nauwkeurig ik kan mengen. Ik gebruik gewoon de goedkoopste halfords olie, en het loopt (zoals m'n vader al zei) al dik 6500 km zonder problemen, en hard ook!

Geplaatst: 09 mei 2007, 10:04
door YamaSam
der zijn hoe langer hoe meer zaken waar ik hierbij aan denk..

het zijdekseltje bijvoorbeeld.. als dat er niet opzit zal die pomp waarschijnlijk kouder staan dan wanneer het toe is-->dus in verhouding een mindere smering

deed me ook aan waslijn's troubles denken btw (die had toch last van verkleuring van z'n cylinder van de hitte, en laatst weer een warmloper?)

Geplaatst: 09 mei 2007, 12:50
door Ton
toen ik merkte dat m'n buurman bij de stop ook niet rookte, vroeg ik hem welke olie deze gebruikte,
"goh, geen idee man" was het antwoord..

Dat was ik dus ik tank gewoon bij de BP mengsmeering.

Geplaatst: 09 mei 2007, 13:16
door YamaSam
ahhaah, dag Ton dus :wink: