Pagina 1 van 4

net heropgebouwde 2RT, enkele probleempjes...

Geplaatst: 17 feb 2013, 15:13
door brol
ik heb mijn 2rt net heropgebouwd na veeel werk voor alles te herspuiten enz.
maar bij de eerste rit heb ik wat problemen opgelopen.

even mijn setup , ter info
2RU blok, 4 versnellingen
16mm mikuni, 170 sproeier
snelle imi pijp
vertanding 13-44
fs1 cilinder en lagedrukkopje en nr8 ngk bougie

dus mijn probleempjes:

1. mijn carbu lekt een heel klein beetje. 1 druppel per 20 minuten ofzo maar het komt van bij de pakking. ik dacht eerst, gewoon een nieuwe pakking ertussen maar ik vroeg me af of de benzine in de carbu wel zo hoog hoort te komen? is dit zo? of is mijn vlotter misschien kapot ofzo?

2. ik had gevraagd op dit forum welke de beste vertanding is voor mijn fs1'tje en ik hoorde 13-44, nu heb ik die vertanding maar ik zit al in 4e op matige toeren en ik ga nog maar 30-35 kmph! :? ik heb hem nog niet helemaal opengetrokken omdat het een nieuwe cilinder is en ik rijdt hem nog in...

3. mijn ontsteking staat op 1.7-1.8 mm en mijn luchtstelschroef op 1 en een kwart uitgedraaid en na dat ik een beetje gereden heb, keek ik naar mijn bougie, die was nog een beetje wit ( omdat hij nog nieuw was denk ik) en een lichte bruinzwarte schijn en hij trok ook goed, werd niet te warm maar toen ik terug binnen kwam zag ik dat uit mijn uitlaatpoort , een zwarte dikke vloeistof liep langs mijn uitlaat, dit is olie denk ik? hoe komt dit?? mijn smering is 1:35


alvast bedankt voor alle hulp! :)

Geplaatst: 17 feb 2013, 15:25
door marco
1 je pakking vernieuwen of nog eentje erbij doen die imi's zijn vaak erg dun.

2 niet met 30-35 naar zn vier schakelen dat trekt die niet.

3 dat is onverbrande olie

Geplaatst: 17 feb 2013, 16:24
door brol
ok maar in derde aan die snelheid zit ik al op volle toeren waarschijnelijk als ik 35 rijdt, het is dat wat ik niet versta..

en dus 1:40 doen waarschijnelijk?

Geplaatst: 17 feb 2013, 16:30
door marco
Kan je maar max 35 in zn 3 ??

Geplaatst: 17 feb 2013, 16:39
door the_destroyers
Zeker dat er geen begrenzing in die pijp zit?
Of datie supervuil is?

Geplaatst: 17 feb 2013, 17:15
door ginofs1
Heb je aan de schijf gezeten?

Geplaatst: 17 feb 2013, 18:05
door brol
nee ik heb een membraan, pijp is nieuw dus niet vuil..
ik zal eens een filmen als ik aan het rijden ben en dan de link hier posten dat jullie kunnen zien

Geplaatst: 17 feb 2013, 18:09
door marco
Dan is er al wat met het blokje gerommeld als er een membraam opzit.

Geplaatst: 17 feb 2013, 18:27
door the_destroyers
2rt kan membraan zijn denk ik....

Geplaatst: 17 feb 2013, 18:33
door brol
Ok mensen ik biedt mijn excuses aan, het was een vals alarm.. Sorry!
Ik durfde hem nog niet in hoge toeren trekken omdat het nog maar net een nieuwe cilinder was..
En nu heb ik eens eventjes volle bak gereden en ik wist niet eens dat een fs1 in zo een hoge toeren kon gaan!!
Waarschijnelijk omdat ik een jaar heb rondgereden met een cilinder die kapot was en een ontsteking die op 1mm voor topdood stond.. Ik weet het.. Een zonde maar ik was nog maar 15 en had nooit gedacht om aan diebontsteking te prullen. Nu heb ik het gedaan en amai de resultaten zijn geweldig!

Dus sorry voor het vals alarm iedereen! :lol:

Geplaatst: 17 feb 2013, 18:34
door brol
Ik ging nu toch 40-45 denkik in derde, vierde heb ik niet opengetrokken.

Geplaatst: 17 feb 2013, 18:40
door marco
Rij de cilinder maar rustig in.

In zn 3 haalt die denk de 60 wel.

Geplaatst: 17 feb 2013, 18:43
door brol
60? :shock:
Amai. En ja ik zal hem rustig inrijden..
Ik wil niet weer een kapotte cilinder
Het zal de moeite waard zijn :)

Geplaatst: 17 feb 2013, 18:46
door marco
Haal ik in zn 2 al bijna :D

Geplaatst: 17 feb 2013, 18:49
door brol
Wow :shock:
Kben al blij dat als ik de 75 haal als top. :D
Vergeleken met de 45 die ik maximum haalde met mn oude setup :)