Pagina 1 van 1

Keerring drukstift koppeling

Geplaatst: 02 sep 2012, 23:03
door waalma
Ik ben op zoek naar de exacte maten van de oliekeerring voor de drukstift van mijn FS1. Ik meet zelf voor de binnendiameter 4,8mm en de buitendiameter 17mm. Ik kan er alleen niet goed bij. Ik wil hem er pas uithalen als ik een nieuwe heb. Weet iemand misschien de maten? Alvast bedankt.

Jaap

Geplaatst: 02 sep 2012, 23:06
door marco
4,8-15-5

Geplaatst: 04 sep 2012, 13:45
door waalma
Marco, hardstikke bedankt voor je reactie. Ik heb gisteren meteen bij Brammer een keerring kunnen halen van 5x15x6 en die paste meteen prima. Even testen en hij blijft droog. Ben benieuwd of de originele Yamaha afdichting qua binnediameter echt anders is voor de as 4,8.

Groet,

Jaap

Geplaatst: 04 sep 2012, 14:02
door YamaSam
het belangrijkste met die asdichting is dat je drukstift mooi glad is waar ie door de keerring gaat, en dat je der ééntje hebt met een metalen veertje in het midden..

ok niet vergeten hem ietsje te smeren voor het monteren ;)

Geplaatst: 04 sep 2012, 16:29
door marco
Alleen de originele keerringen hebben die veertjes.

Geplaatst: 05 sep 2012, 12:30
door waalma
Ik heb de drukstift omgekeerd omdat die inderdaad ingevreten en verroest was. Ik heb aan de nieuwe kopse kant een kommetje gemaakt in de draaibank met een tandartsfrais (bolletje+diamant). Het werkt nu prima maar heb wel een originele drukstift en keerring besteld.
Zo hobbyen we maar wat aan hè.
Bedankt voor jullie feedback. Ik ben nieuw aan het front omdat mijn zoon net 16 is geworden en een oldtimer wilde hebben. En dan ook nog een FS1! Laat ik die op mijn 16e nou ook net gehad hebben :lol:

Geplaatst: 05 sep 2012, 14:27
door NIX
Dat kommetje onstaat vanzelf door het draaien van stift en kogel. Je nieuwe stiftje zal dat aan beide kanten missen zonder probleem.

Geplaatst: 05 sep 2012, 18:55
door fs-ael
waalma schreef:Marco, hardstikke bedankt voor je reactie. Ik heb gisteren meteen bij Brammer een keerring kunnen halen van 5x15x6 en die paste meteen prima. Even testen en hij blijft droog. Ben benieuwd of de originele Yamaha afdichting qua binnediameter echt anders is voor de as 4,8.

Groet,

Jaap


origineel is het echt 4,8 mm. Maar meestal gaat 5 mm ook prima.