Pagina 1 van 2
fs1 2ru sputterd en rijd maar 40km/pu
Geplaatst: 04 jul 2012, 15:02
door koenfs12ru87
wie kan mij helpen?
ik heb een 2ru met 16mm mikuni sproeier 180, snelle pijp (luhac) en een gehoondecylinder met 41mm zuiger en het wil nog niet van z'n plaats tandwielen nu 14-45 (word zometeen 14/13-41)
net nieuwe condensator (originele) gemonteerd geen vonken meer tussen de contactpunten maar hij rijd nog steeds beroerd.
de onsteking staat op 1,8mm
iemand tips???
Geplaatst: 04 jul 2012, 15:28
door bajaboy
denk sproeier kleiner mag
Geplaatst: 04 jul 2012, 16:55
door marco
Welke cilinder heb je erop?
Geplaatst: 05 jul 2012, 13:16
door koenfs12ru87
Kunnen deze klachten te maken hebben met een standaard schijf? ik ben er niet 100% zeker van welke erin zit, er zit wel een 16mm spruitstuk op..
Geplaatst: 05 jul 2012, 13:33
door NIX
Nee. Hooguit komt ie iets minder snel op toeren. Stop er een andere bougie in of probeer een andere dop. Check de einddemper. Check de inhoud van de vlotterbak, check of de kraan doorloopt.
Geplaatst: 09 jul 2012, 10:42
door koenfs12ru87
afgelopen weekend maar eens verschillende sproeiers geprobeerd, ook met de luchtschroef verschillende standen getest.
maar nog steeds 40/45 kmpu cillinder is een fs1 met 41mm zuiger, 16mm mikuni carb , snellepijp en 14-41 tandwielverhouding(om te testen) moet zo toch op z'n minst 65 gaan.
kan iemand uit de ong Nijmegen er eens een keer naar kijken word er een beetje radeloos van.
Geplaatst: 09 jul 2012, 11:07
door NIX
Hoe staat je ontsteking?
Geplaatst: 09 jul 2012, 13:08
door koenfs12ru87
Deze staat goed volgens de uitleg op het forum.
Als het teken op het vliegwiel op het streepje van de grondplaat staat gaan de contactpunten(0,4mm) open en dit is nog nagemeten en hij staat op 1,7mm. ik heb zelfs voor de zekerheid een nieuwe condensator gemonteerd nu zijn de vonken tussen de contactpunten weg maar voor de rest qua vermogen geen verschil, het gekke is dat als hij stationair draait en je gas geeft een mooie en krachtige brul uit de uitlaat komt, als je wil weg rijden is het net of hij geen toeren maakt(niet in de powerband komt). ik heb sproeier 140/150/160/180 maar er is geen merkbaar verschil.
Geplaatst: 09 jul 2012, 13:13
door NIX
De punten moeten bij de merktekens beginnen met openen en niet al 0,4mm openstaan.
Is er niet gewoon een zuigerveer gebroken? En hoe komt ie niet op toeren? Klimt gewoon niet in toeren of sputtert en ploft?
Wat voor kop heb je gebruikt?
Geplaatst: 09 jul 2012, 13:27
door koenfs12ru87
de punten gaan dan ook open(foutje in de uitleg), er zit een ori kop op bij het toeren maken begint hij te sputeren en te stoten de zuigerveren zijn goed de zuiger is net 300km oud en is zaterdag nog gecontroleerd en hij ziet er netjes uit.
kan het zijn dat de bobine kapot is? dit is het enige wat nog niet veranderd is aan de ontsteking de rest wel en allemaal origineel. ook is de kabelboom is nagelopen.
Geplaatst: 09 jul 2012, 13:54
door NIX
Ja, zou de bobine kunnen zijn, de imi's zijn er berucht om. Sputteren boven een bepaald toerental is typisch voor een slechte bobine.
Ik vermoed ook dat je een kopje hebt met veel te weinig compressie. Dat levert echter geen gesputter op, hooguit een ernstig gebrek aan power.
Geplaatst: 09 jul 2012, 14:21
door koenfs12ru87
NIX bedankt voor je antwoord.
geen imi bobine kopen dus.....
ori is wel prijzig is er een alternatief?
welke kop raad je mij aan?
Geplaatst: 09 jul 2012, 15:26
door NIX
Probeer aan een gebruikte bobine te komen. Je moet een kop hebben zonder die diepe rand in de overgang van pakkingvlak naar verbrandingsruimte.
Geplaatst: 09 jul 2012, 21:10
door tis
Dun luchtfilterrubber?
Geplaatst: 09 jul 2012, 22:16
door marco
Maakt je bobine goed massa op het frame?
Heb je al een nieuwe bougie geprobeerd?