Pagina 1 van 3

Geplaatst: 01 dec 2006, 09:54
door YamaSam
olé! eindelijk wat praktische pk-gekte, beestig!


en toch blijff ik dan weer van oordeel dat je een schijf sneller krijgt dan een membraan...

een membraan geeft als er onderdruk is right?
en uiterstlichte carbonvliezen zijn snel en licht, allemaal ok,
maarrrr de onderdruk 'komt op' tot de drempelwaarde dat ie opent..

een schijf kan je eender wanneer laten opengaan, en ook ineens vol debiet als je wil..

Geplaatst: 01 dec 2006, 10:41
door YamaSam
ben zwaar gepassioneerd door tweetakt tuning,
maar de artisanale manier,
ik koop de cheapste spullen en vijl en doe die naar mijn zin
las ook eigen expansiepijpen etc

mijn straatfs1 komt er dus ondertussen vrij racey van achter...


heb een masteropleiding productontwikkeling achter de rug met behoorlijk wat fysica en wiskunde dus..
het aantal variabelen in het deftig prepareren van een tweetakt is formidabel om een technische geest mee bezig te houden...

hier n voorlopige stand van zaken, met nog onaangeroerde fs1 replicacylinder en luhao fakesnelle pijp
16mm keihin en 15/48
http://www.youtube.com/watch?v=PQqWfXUo7RQ

Geplaatst: 01 dec 2006, 10:54
door Tombo
in de motogp rijden ze tegenwoordig bijna allemaal met membraan, er is nog maar 1 team volgens mij met roterende inlaat.
Een membraan is variabel, en zal onderin dus meer/beter lopen (dat verklaard de bredere powerband ook, en ik kan 't weten :P), een roterende inlaat kan onderin dik gaan verzuipen als hij te vroeg open gaat... Vooral met zo'n megacarburateur

Geplaatst: 01 dec 2006, 11:03
door YamaSam
je hebt nog een gasschuif ook he :wink:

eigenlijk ben je nog best af met twee carbu's denk ik, 12mm op schijf
en parallel 12mm op membraan of zo

Geplaatst: 01 dec 2006, 14:43
door Tombo
YamaSam schreef:je hebt nog een gasschuif ook he :wink:

eigenlijk ben je nog best af met twee carbu's denk ik, 12mm op schijf
en parallel 12mm op membraan of zo

Ja, dat klopt, maar het membraan gaat open op de hoeveelheid drukverschil (niet altijd vol, vandaar variabel), niet op "een" drukverschil vol open

Geplaatst: 01 dec 2006, 15:17
door YamaSam
bestond hier geen apart topic voor?

ik ben een 'flow'-man.. en verkies dus een afgerond gat boven een hoekige spleet

Geplaatst: 01 dec 2006, 15:47
door Tombo
ohjah ik zal 't ff splitsen ofzo :P

Geplaatst: 02 dec 2006, 15:36
door Davey
YamaSam schreef:bestond hier geen apart topic voor?

ik ben een 'flow'-man.. en verkies dus een afgerond gat boven een hoekige spleet


Dit stukje tekst kun je heeel fout op vatten als je het uit zijn verband haalt... :twisted: :lol:

Geplaatst: 02 dec 2006, 15:48
door Niels
Inderdaad! :mrgreen: :mrgreen:

Geplaatst: 23 feb 2007, 12:52
door Jelle
whaha dacht ik net ook toen ik het las :D

Geplaatst: 23 feb 2007, 13:46
door YamaSam
tsss, moest je es weten hoeveel cylinders ik al geboord heb! :D

Geplaatst: 23 feb 2007, 15:29
door Jelle
:lol:

Geplaatst: 23 feb 2007, 16:28
door YamaSam
en tientallen varianten van pijpen ;)

Geplaatst: 27 feb 2007, 12:52
door Riemer
wat betreft de schijf, wat is daar hetbeste voor, een compleet halve schijf? precies de helft van een cirkel?

of een schijf die wanneer de zuiger weer omlaag gaat, al helemaal dicht is. en wanneer hij omhoog gaat alweer helemaal open is?

Geplaatst: 27 feb 2007, 12:59
door YamaSam
Riemer schreef:wat betreft de schijf, wat is daar hetbeste voor, een compleet halve schijf? precies de helft van een cirkel?

of een schijf die wanneer de zuiger weer omlaag gaat, al helemaal dicht is. en wanneer hij omhoog gaat alweer helemaal open is?


zware racers gaan tot 200° open, maar dan spreken we van 12000+ rev's
zelf vind ik de fs1 het beste rijden, wanneer de schijf opent, exact op ODP, en weer sluit een 5 a 10° voor TDC.. hangt ook wat van de hoogte van je uitlaatpoort en spoelpoorten af, mr die zou ongeveer op 22mm komen waarsch..