Pagina 1 van 6
Ivy Green 76-er Tunen
Geplaatst: 04 jul 2011, 22:15
door GoM!cky
Ik heb zopas een aluminium 60 cc cilinder gemonteerd op mijn groene 76-er nadat de vorige een veeg heeft gekregen doordat een zuigerveertje was afgebroken en gelukkig via de uitlaatpoort is verdwenen...
Mijn setup is nu:
- originele ontsteking
- 16 mm carburateur met 170 sproeier kort erin
- Aluminium cilinder van New Competition 60 cc
- Hogedruk kop van Gino's Tuning
- uitlaat langs onder met schuine kant (geen Luhac)
- motorblok 1J6 dus met membraam inlaat
- tandwielverhouding 14 - 44
- mengsmering 2% met Castrol TTS
Bevindingen:
- Heb nu een 65 km gereden en tot nog toe ziet het er veelbelovend uit, cilinder is pittig en trekt sterk door vanonderin (denk wel grotendeels door de HD kop van Gino)
- Heb heel even de 70 km/h reeds aangetikt en dat ging zeer vlot
Vragen:
- Graag zou ik eens een goed uitlaatje willen voor eronder en vroeg me af of iemand mij de juiste tips kan en wil geven. Levert een Homoet goede resultaten voor mijn setup?
- Ik had prijs gemaakt bij Gibson maar dat kost 300 euro en dan nog eens een levertermijn van 12 weken... Tombo zei toen in een bericht dat je voor die prijs een opmaat gemaakt pijpje had? Kan je mij hier misschien aan helpen dan?
Alle tips zijn welkom en als jullie willen maak ik morgen een filmpje hoe hij stationair draait.
Greeetz, Micky
Geplaatst: 04 jul 2011, 22:30
door ginofs1
Mooi dat hij goed loopt.
Met de juiste gegevens kan ik wel een uitlaat voor je berekenen.
Maar ik heb voorlopig geen tijd om hem voor je te rollen en lassen.
Piet pijp maakt ook leuke op maat uitlaatjes.

Geplaatst: 04 jul 2011, 22:33
door marco
Membraamplaatjes van carbon nemen dan pakt die onderin ietsje beter op.
Als uitlaat kan je deze proberen:
http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... uctId=1756
Daar loopt de Zundapp van Marc ook super hard mee en is heel goedkoop.
Geplaatst: 04 jul 2011, 22:48
door ginofs1
ja en hij komt nooit meer boven de 60 km

Geplaatst: 04 jul 2011, 22:52
door marco
Het is geen sheriff
Zaterdag de 80 gehaald in jou slipstream
90 zit er wel in maar dat laatste stukje trekt die niet lekker door op hoge toeren.
Geplaatst: 04 jul 2011, 23:15
door ginofs1
marco schreef:Het is geen sheriff
Zaterdag de 80 gehaald in jou slipstream

90 zit er wel in maar dat laatste stukje trekt die niet lekker door op hoge toeren.
ja ik kan niet altijd voor je rijden.
zet je ontsteking iets vroeger 2 tot 2.2 mm
start iets lastiger maar beter op toeren
zit er een kopje van mij op?
Geplaatst: 04 jul 2011, 23:20
door NIX
Met een homoet ga je wat meer topvermogen krijgen, met een bellymoet komt daar nog iets middenpower van terug. Maar je huidige setup zal 80-85 zeker mogelijk moeten maken, waarschijnlijk kun je nog een kleinere sproeier erin zetten en een tandje groter voor gaan als je wat verder bent ingereden.
Geplaatst: 04 jul 2011, 23:53
door GoM!cky
Ok merci mannen voor de reeds nuttige tips!
@Gino: spijtig dat je geen tijd hebt momenteel anders mocht je een op maat uitlaatje braden... wie is Piet pijp
@Marco: membraamplaatjes van carbon zal ik eens aanschaffen, uitlaatje vind ik niet zo heel geslaagd...
@NIX: ja inderdaad mijn schoonbroer rijdt met een AJH alu cilinder en die haalt vlotjes 85 km/h. Graag wil ik hem nog voorbij met deze FS1...
Ik ga nog paar 100 km inrijden en dan ga ik kleinere sproeier steken en tegen dan graag ook ander uitlaatje, maar de hamvraag is:
Homoet/Bellymoet of opmaat gemaakt uitlaatje??
Geplaatst: 05 jul 2011, 00:04
door realobsession
ik heb ook zon nc cilinder gehad .
ik zal je eerlijk zeggen het is het net niet vergeleken bij een ajh.
de timing is net iets anders en er zit een verschrikelijke slechte zuiger in.
kijk maar eens naar 100 km hoe het slotje van je zuigerveer lekt.
de zuigerveer sluit niet mooi aan.
bewerk je poorten iets en haal je uitlaatpoort iets naar boven ongeveer
2 mm doe er een kolbesmit zuiger in en de 90 km per uur is geboren.
tanwiel verhouding 13/39
Geplaatst: 05 jul 2011, 08:34
door NIX
Meet wel even eerst de poorthoogte op voor je gaat vijlen. Hoger dan 18mm gaat in een FS1 niet veel uithalen.
Geplaatst: 05 jul 2011, 13:30
door koppel
met een luhac pijpje o.i.d. kun je prima 80 tot 90 km/u halen
Geplaatst: 05 jul 2011, 17:10
door marco
ginofs1 schreef:marco schreef:Het is geen sheriff
Zaterdag de 80 gehaald in jou slipstream

90 zit er wel in maar dat laatste stukje trekt die niet lekker door op hoge toeren.
ja ik kan niet altijd voor je rijden.
zet je ontsteking iets vroeger 2 tot 2.2 mm
start iets lastiger maar beter op toeren

zit er een kopje van mij op?
Bewerkt kopje en cdi ontsteking.
Motortje maakt nu max 8500 tpm.
Geplaatst: 05 jul 2011, 17:13
door ginofs1
piet pijp. , dat moet je even zoeken.
ik heb zijn tel nr ook niet.
vraag het arno , die weet het wel .
Geplaatst: 05 jul 2011, 17:56
door 2RU_racer
die uitlaat heb ik ook op mijn fs1
hij loopt wel beter dan de snelle onderlangs
je koppel is over een breder gebied
ik rij zelf met
60cc home tuned
60cc kopje
16mm
15-46
hij rijd ongeveer 90
Geplaatst: 09 jul 2011, 11:08
door GoM!cky
@Gino: Ik heb even gezocht op het net naar Piet pijp (DPR) en heb wel wat resultaten gevonden, voornamelijk via het scooter forum. Hij maakt de uitlaten maar berekent zelf weinig tot niets...
Ik heb dan maar de knoop doorgehakt en een homoet besteld, mijn bevindingen zal ik jullie meedelen. Maar als iemand nog een adres heeft (Tombo had ergens iets verteld over expansie uitlaten op maat gemaakt) dan hoor ik het graag.
Greetz, Micky