Pagina 1 van 2
carburateur spuit benzine
Geplaatst: 03 jun 2011, 13:01
door hans.m
Hallo,
Ik kocht gisteren een yamaha fs1 2ru. De carburateur spuit benzine langs 2 kanten, zowel het gaatje naast de luchtstelschroef als aan het gaatje waarmee je de vlotter kan laten leeglopen, bijgevolg de motor start niet. Ik weet dat de brommer een originele 50 cc cilinder heeft, roterende inlaat en een mikuni carburateur, weet wel niet hoeveel mm deze is. Enig idee hoe dit op te lossen is?
Geplaatst: 03 jun 2011, 13:21
door marco
Dat blijft waarschijnlijk je vlotter hangen.
Maak de carburateur maar eens goed schoon.
Geplaatst: 03 jun 2011, 21:34
door hans.m
Heb de carburator helemaal gekuist, vlotter lijkt te werken maar ik denk dat er iets mis is met de vlotternaald, deze lijkt niet origineel maar ik ben er niet zeker van. Het pinnetje is niet koperkleurig en wanneer ik de carburator in elkaar steek blijft de vlotternaald niet op zijn plaats zitten, het lijkt dat de vlotternaald tekort is.
Geplaatst: 03 jun 2011, 21:37
door marco
Maak eens een foto van de vlotter en van de naald.
Je hebt lange en korte vlotters en vlotternaalden.
Als je dat uitwisseld werkt het niet goed.
Geplaatst: 03 jun 2011, 22:43
door hans.m
Hoop dat het met deze foto's duidelijk is. Ik weet echt niet waar het anders aan kan liggen dan aan de vlotternaald..
De carbu. is helemaal uitgekuist en blijft lekken als ik de benzinekraan openzet. Je hoort duidelijk dat de vlotternaald er los in zit wanneer ik met de carburator schudt.. Of kan het probleem nog ergens anders zijn?
[IMG]http://pic100.picturetrail.com/VOL632/13371349/23817036/397082158.jpg[/IMG
Geplaatst: 03 jun 2011, 22:45
door marco
Het borgveertje van de vlotternaald is weg.
Geplaatst: 03 jun 2011, 23:40
door NIX
Op zich is de maald wel de juiste. Hij hoort wel geborgd te zijn. Is de vlotter niet lek? Klotst ie of geeft ie in warm water belletjes?
Geplaatst: 04 jun 2011, 16:38
door hans.m
Gaat dit echt om een veertje, of om een stukje dat op benzineslangaansluiting zit?
Op de foto die ik poste is er geen stuk zonder schroefdraad, en op deze foto wel (gevonden op fs1shop.nl)

Geplaatst: 04 jun 2011, 16:51
door marco
Dit is een lange vlotternaald.
Dan moet je een korte vlotter hebben anders loopt de brommer nooit.
Dat heeft mij ook een keer een avond gekost om daar achter te komen (was niet mijn brommer)
Geplaatst: 04 jun 2011, 17:11
door hans.m
De vlotter en vlotternaald die ik heb, heb ik gepost in een vorig bericht. (bericht van 3 juni)
Dus als ik het goed heb is ofwel de vlotter te kort of wel de vlotternaald, of ontbreekt de vlotterhouder?
Geplaatst: 04 jun 2011, 17:15
door marco
hans.m schreef:Dus als ik het goed heb is ofwel de vlotter te kort of wel de vlotternaald, of ontbreekt de vlotterhouder?
Die zijn goed alleen dat naaldje hoort met een borgclipje vast te zitten.
Geplaatst: 04 jun 2011, 21:54
door hans.m
Bedankt voor de hulp en de snelle reacties, men eerste Fs1 ritje achter de rug. Moet carbu nog wel verder afstellen.
Geplaatst: 01 nov 2011, 21:05
door gklijnhout
marco schreef:Dit is een lange vlotternaald.
Dan moet je een korte vlotter hebben anders loopt de brommer nooit.
Dat heeft mij ook een keer een avond gekost om daar achter te komen (was niet mijn brommer)
Wat is de lengte van een korte en een lange vlotter?
Ik bezit 2 carburateurs de een heeft een korte vlotternaald met een koperen vlotter en de andere een lange vlotternaald met een kunstof vlotter alleen zijn al de twee vlotters gelijk van lengte gemeten af de onderkant naar het draagvlak van de vlotternaald zijn deze 20 mm hoog.
Zijn dit dan korte of lange vlotters?
Gert Klijnhout
Geplaatst: 01 nov 2011, 22:10
door marco
Die koperen zou iets korter moeten wezen dan die kunstof.
Geplaatst: 01 nov 2011, 22:21
door gklijnhout
marco schreef:Die koperen zou iets korter moeten wezen dan die kunstof.
Marco,
Klopt de totale lengte is iets korter maar gemeten op het plaatje waar de vlotternaald tegen komt zijn zij even lang.
Het probleem is dat de nu gebruikte carburateur na het openzetten van de benzinekraan soms overloopt door de brommer even te schudden is het direct over.
Andere vlotternaald er in gezet maar het probleem blijft, voor mijn gevoel zit er een verkeerde combinatie vlotter, vlotternaald in.
Het vlotterniveau lijkt mij ook erg hoog en is dit gecompenseerd door de vorige eigenaar door er een sproeier maat 80 in te zetten.
Met deze combinatie loopt hij goed waarbij de bougie ook de juiste kleur heeft.
alleen dat soms overlopen stoort mij en ik kan mij niet herrinneren dat vroeger normaal was.
Voor dat ik de nieuwe cilinder ga monteren wil ik dit eerst onder controle hebben zodat deze een juiste start kan maken.
Alle hulp is dan ook welkom.
vast bedankt Gert Klijnhout