andere tijden
Geplaatst: 23 apr 2011, 19:46
deze titel doet vermoeden dat de inhoud van dit topic iets met tijd van doen heeft, zonder de tijd zou immers alles
tegelijkertijd plaatsvinden, dat zou, zeker binnen de cyclus van een verbrandingsmotor, een rommelige bende worden.
Kennelijk hebben wij mensen de drang de tijd te willen controleren en sommigen gaan nog verder, zij die de tijd
kunnen afstellen danwel bepalen.
Dit schrijven heeft een satirische ondertoon en is grotendeels amuserend bedoeld, hier en daar zal ik wel eens
muggenziften, mierenneuken en ander onbedoeld dierenleed aanrichten.
Er bestaat ook zoiets als die goeie ouwe tijd; toen we een blok reviseerde met hamer en nijptang, 1:20 smeerde met
inferieure baggerolie, elke willekeurige bougie erin schroefde die we tegenkwamen, wat aanrommelde met een
voelermaat en zo'n multi schroevedraaier, kruis en plat in één. Een vliegwieltrekker? Die hadden we niet, een
touwtje door de openingen, flink aantrekken en met je voet afzetten tegen de brommer, terwijl je maatje een
welgemikte hamerslag op de kruktap gaf.
Het reed, het bleef rijden en het reed nog hard ook.
Kennelijk leven we nu in een andere tijd, want nu mag en kan dat niet meer. Of zijn we nu wijzer geworden? Was het
geluk destijds met de dommen en de dwazen?
In mijn geval kunnen we met honderd procent zekerheid vaststellen dat het geluk met de luien is (de mens die lui is,
die met minimale geestelijke danwel fysieke inspanning toch het beste resultaat wil bereiken).
uiteraard refereer ik aan een ander topic; daar waar ontstekingstijdstippen volgens de one and only method afgesteld
worden en elk denkbare andere werkwijze vloeken in de fs1 kerk is. Hier spreekt de ware fs1 dissident!
Laat ik nu serieus worden en een punt maken; het vermeende meningsverschil had geen technisch maar taalkundig
karakter; ik moet bekennen dat ik de afgelopen dertig jaar nog nooit het ontstekingstijdstip van een fs1 heb
gecontroleerd, laat staan afgesteld, ik kwam niet verder dan wat gerommel met een voelermaat, met veel moeite kreeg
ik de lichthoogte op de juiste waarde, het brommertje liep meteen goed en ik werd overmeesterd door een opkomende
bui van luiheid. Dat gedoe met vloetjes, lampjes, merktekens, is niks voor mij.
Voor nu en altijd; een fs1 onsteking kan je kwa tijdstip NIET afstellen met een voelermaat......het hoge woord is er
uit, eeuwig zal ik mij branden aan het hete testlampje, starend in een op volle toeren draaiende stroboscoop, dat
zal mij leren afvallig te zijn.
Hier een beetje het forum bevuilen met goddeloze afsteltechnieken, ik schaam mij diep.
Amen !
tegelijkertijd plaatsvinden, dat zou, zeker binnen de cyclus van een verbrandingsmotor, een rommelige bende worden.
Kennelijk hebben wij mensen de drang de tijd te willen controleren en sommigen gaan nog verder, zij die de tijd
kunnen afstellen danwel bepalen.
Dit schrijven heeft een satirische ondertoon en is grotendeels amuserend bedoeld, hier en daar zal ik wel eens
muggenziften, mierenneuken en ander onbedoeld dierenleed aanrichten.
Er bestaat ook zoiets als die goeie ouwe tijd; toen we een blok reviseerde met hamer en nijptang, 1:20 smeerde met
inferieure baggerolie, elke willekeurige bougie erin schroefde die we tegenkwamen, wat aanrommelde met een
voelermaat en zo'n multi schroevedraaier, kruis en plat in één. Een vliegwieltrekker? Die hadden we niet, een
touwtje door de openingen, flink aantrekken en met je voet afzetten tegen de brommer, terwijl je maatje een
welgemikte hamerslag op de kruktap gaf.
Het reed, het bleef rijden en het reed nog hard ook.
Kennelijk leven we nu in een andere tijd, want nu mag en kan dat niet meer. Of zijn we nu wijzer geworden? Was het
geluk destijds met de dommen en de dwazen?
In mijn geval kunnen we met honderd procent zekerheid vaststellen dat het geluk met de luien is (de mens die lui is,
die met minimale geestelijke danwel fysieke inspanning toch het beste resultaat wil bereiken).
uiteraard refereer ik aan een ander topic; daar waar ontstekingstijdstippen volgens de one and only method afgesteld
worden en elk denkbare andere werkwijze vloeken in de fs1 kerk is. Hier spreekt de ware fs1 dissident!
Laat ik nu serieus worden en een punt maken; het vermeende meningsverschil had geen technisch maar taalkundig
karakter; ik moet bekennen dat ik de afgelopen dertig jaar nog nooit het ontstekingstijdstip van een fs1 heb
gecontroleerd, laat staan afgesteld, ik kwam niet verder dan wat gerommel met een voelermaat, met veel moeite kreeg
ik de lichthoogte op de juiste waarde, het brommertje liep meteen goed en ik werd overmeesterd door een opkomende
bui van luiheid. Dat gedoe met vloetjes, lampjes, merktekens, is niks voor mij.
Voor nu en altijd; een fs1 onsteking kan je kwa tijdstip NIET afstellen met een voelermaat......het hoge woord is er
uit, eeuwig zal ik mij branden aan het hete testlampje, starend in een op volle toeren draaiende stroboscoop, dat
zal mij leren afvallig te zijn.
Hier een beetje het forum bevuilen met goddeloze afsteltechnieken, ik schaam mij diep.
Amen !