Pagina 1 van 3
Standen van de benzinekraan
Geplaatst: 05 apr 2011, 14:51
door henkie22222
Ik vraag me af welke stand normaal open is op mijn benzinekraan, ik ben namelijk bang dat ik op mijn reserves rijd.
als het handeltje van het kraantje naar de berijder toe staat is hij dicht. de andere twee standen zijn open. Maar welke de reserve is en welke gewoon open is mij onduidelijk.
Bovendien rijd mijn brommer nu nog maar 20 ipv 70 ik heb namelijk de ring uit de uitlaat gehaald (heb de brommer gekeurd), ik heb hierna de pakking hergebruikt omdat ik geen andere heb (wel besteld). Komt het door de lekke pakking dat ie niet rijd? anders heb ik namelijk een groot probleem.
Geplaatst: 05 apr 2011, 14:53
door Twowheeler
dat hoor je wel als die pakking lekt
onder is open, links is dicht, boven is reserve

Geplaatst: 05 apr 2011, 14:55
door henkie22222
Mijn kraantje heeft hele andere standen
Richting de benzine kraan is dicht.
Geplaatst: 05 apr 2011, 14:57
door Twowheeler
hmm, dan kan het vanalles zijn.
bij de flandria is links dicht, onder open, en rechts reserve.
kan je hem niet open maken en zien welke gaatjes er open gaan?
Geplaatst: 05 apr 2011, 14:59
door henkie22222
Dat is misschien wel het handigst maar ik dacht ik vraag het even.
Kost me weer wat moeite, heb namelijk net de tank volgegooid
Maar over die uitlaat, die lekt wel behoorlijk en dat hoor je wel redelijk maar gaat dat 50kmpu schelen?
Geplaatst: 05 apr 2011, 15:03
door Twowheeler
gooi hem maar leeg in een jerrycan dan

.
het is dus geen fs1 kraantje (niet dat dat erg veel uitmaakt)
het kan een hoop schelen ja, ga maar eens zonder uitlaat rijden
is er verder niks verandert?
Geplaatst: 05 apr 2011, 15:05
door henkie22222
Ok dan vervang ik die ook nog wel een keer.
Verder is er niets verandert, behalve dan dat ik nu met sproeier maat 125 rijd ipv 130 (Ben ik kwijt).
Geplaatst: 05 apr 2011, 15:05
door Camiel
anders rij je nu je tank gewoon zo goed als leeg en doe je het dan bekijken

bespaart werk

Geplaatst: 05 apr 2011, 15:07
door henkie22222
Maar als ik dan dus zonder dat door te hebben op reserve rijd dan rijd ik met van die rommel in de benzine. Dat is juist het probleem.
Geplaatst: 05 apr 2011, 15:08
door Twowheeler
heb je er geen filter tussen zitten dan?
Geplaatst: 05 apr 2011, 15:11
door henkie22222
Geen idee, ik heb de brommer nog niet zo lang.
Moet ik allemaal nog ff uitzoeken, het is namelijk hier en daar nog al een beun brommer.
om mijn bougiekabel zit bijvoorbeeld een doucheslang, ziet er wel vet uit

Geplaatst: 05 apr 2011, 15:14
door Camiel
Volg je slangetje van het kraantje tot de carburateur. Zit er ergens een plastic ding (=filtertje) tussen, dan heb je er 1, anders snel eentje ertussen zetten

Geplaatst: 05 apr 2011, 16:54
door marco
henkie22222 schreef:Maar als ik dan dus zonder dat door te hebben op reserve rijd dan rijd ik met van die rommel in de benzine. Dat is juist het probleem.
Als er rommel onderin de tank zit dan kun je beter de tank leeglaten lopen en omspoelen.
Als het goed is zit aan je benzinekraan zelf al een filtertje zit aan de binnenkant van je tank.
Geplaatst: 05 apr 2011, 18:38
door pee67
Niet voor het een of ander,
maar maak eerst even een foto van je kraantje voordat er hier
10 pagina's aan mogelijke standen komen
Geplaatst: 05 apr 2011, 18:42
door Arnoute
Camiel schreef:Volg je slangetje van het kraantje tot de carburateur. Zit er ergens een plastic ding (=filtertje) tussen, dan heb je er 1, anders snel eentje ertussen zetten

dat heb ik niet en als je tank nog redelijk is vanbinnen is dat niet persee nodig
kraan heeft filter en op de benzineinlaat op de carb ook