Balhoofdinfo gevraagd!
Geplaatst: 30 nov 2010, 12:33
Hallo,
Een week geleden was ik lekker aan het rijden. Alleen elke keer als ik remde hoorde ik wat raars. Een tik/bonk. Na controle bleek het mijn balhoofd te zijn. Ik lekker uit elkaar gehaald, lagers waren flink vernield. Er zaten flinke inloopsporen in. Ik nieuwe lagers bestellen en nieuwe kogeltjes.
Nu ben ik zover dat ik alles weer lekker vet in elkaar heb zitten. Maar als ik mijn kroonbout vastdraai (niet muurvast, maar goed vast) dan draait mijn stuur heel zwaar. Als ik de bout ''net aan'' vast zet, gaat het al beter.
Nu was mijn vraag; Weet iemand hoeveel Nm je de afstelbout van de lagers en de kroonbout vast moet zetten?
Of hoe ik mijn lagers afstel. Want mij lijkt dat ik de bout van de lagers net zo vast draai totdat ik geen speling meer heb. Of denk ik verkeerd?
Zou fijn zijn als ik hem vandaan weer rijdend heb.
Een week geleden was ik lekker aan het rijden. Alleen elke keer als ik remde hoorde ik wat raars. Een tik/bonk. Na controle bleek het mijn balhoofd te zijn. Ik lekker uit elkaar gehaald, lagers waren flink vernield. Er zaten flinke inloopsporen in. Ik nieuwe lagers bestellen en nieuwe kogeltjes.
Nu ben ik zover dat ik alles weer lekker vet in elkaar heb zitten. Maar als ik mijn kroonbout vastdraai (niet muurvast, maar goed vast) dan draait mijn stuur heel zwaar. Als ik de bout ''net aan'' vast zet, gaat het al beter.
Nu was mijn vraag; Weet iemand hoeveel Nm je de afstelbout van de lagers en de kroonbout vast moet zetten?
Of hoe ik mijn lagers afstel. Want mij lijkt dat ik de bout van de lagers net zo vast draai totdat ik geen speling meer heb. Of denk ik verkeerd?
Zou fijn zijn als ik hem vandaan weer rijdend heb.
