domme vraag mss, maar hoe kort je het best een kabel in.
-
- 5000km gereden
domme vraag mss, maar hoe kort je het best een kabel in.
Het zit zo ik zou graag mn koppelingskabel wxat inkorten, maar ik weet neite cht hoe. IK heb al veel van mn vrienden gehad die dat ook hebben gedaan, maar allemaal hebben ze miserie gehad, de kabel kwam tijdens het rijden terug los...
En ik weet dat ik de laatste tijd veel post, maar het is nu winter, dus de brommer wordt nu onderhouden, en daarna begin ik met hem helemaal op te kuisen!
mvg Nick
En ik weet dat ik de laatste tijd veel post, maar het is nu winter, dus de brommer wordt nu onderhouden, en daarna begin ik met hem helemaal op te kuisen!
mvg Nick
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 5000km gereden
Twowheeler schreef:Dat komt omdat je dan een tonnetje moet gaan plaatsen.
En vanaf daar gaat hij vaak scheuren.
Waarom wil je hem inkorten?
Je kan dit soort vragen trouwens beter stellen in het "big small questions topic"
ok dat weet ik dan weer voor de volgende keer.. Kan de moderator dit niet doen?
Ik wil het doen, omdat mijn binnenkabel veel te lang in vgl met buitenkabel, en ik wilde deze winter van een hoog stuur naar een M-stuurtje gaan, en daarvoor moet ik zeker de kabel inkorten, want deze nu al aan de lange kant..
Weet jij hoe je dat goed kan doen, want op het begin en het einde zit zo'n kopje, maar je kan dat er toch niet afhalen, dan een stuk kabel eraf knippen, en dan het er terug opzetten?
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
als het goed is zit er aan een kant een "kies" . die gaat naar je koppelings worm enzo.
daar moet je niet aan gaan knippen, dat is namelijk nooit meer te maken
aan de andere kant zit een vaste ton.
deze zit dus niet vast gedraaid maar is erop vast gemaakt.
als je hem echt wil inkorten moet je daar gaan knippen.
maar dan moet je wel eerst een schroefton hebben als vervanging van die ton (ff naar de fietsenmaker dus)
als je van je binnenkabel 5cm afhaalt moet je dan aan je buitenkabel ook doen.
als hij te los zit moet je wat meer van de binnenkant afhalen.
maar let wel op! als je het tonnetje te hard aandraaid maak je al een paar draden in je kabel kapot en gaat hij zeker scheuren na een tijdje bij de hendel.
doe je hem te los dan gaat hij weer los. dat kan je weer oplossen door te solderen.
met knippen maak je je kabel altijd slapper. bij sommige kabels is dat geen probleem (licht lopende gaskabel bijvoorbeeld). maar op de koppeling komt andere belasting.
volgens mij heeft zowat elke fs1 kabel dit wel. bij mij staat de stelschroef namelijk ook helemaal uitgedraaid

maar dan moet je wel eerst een schroefton hebben als vervanging van die ton (ff naar de fietsenmaker dus)
maar let wel op! als je het tonnetje te hard aandraaid maak je al een paar draden in je kabel kapot en gaat hij zeker scheuren na een tijdje bij de hendel.
doe je hem te los dan gaat hij weer los. dat kan je weer oplossen door te solderen.
met knippen maak je je kabel altijd slapper. bij sommige kabels is dat geen probleem (licht lopende gaskabel bijvoorbeeld). maar op de koppeling komt andere belasting.
volgens mij heeft zowat elke fs1 kabel dit wel. bij mij staat de stelschroef namelijk ook helemaal uitgedraaid

-
- 5000km gereden
Twowheeler schreef:als het goed is zit er aan een kant een "kies" . die gaat naar je koppelings worm enzo.
ok, maar ik zal wel moeten knippen, want anders zouden mn draden veel te lang zijn bij mn Mstuurtje, en het probleem bij mijn kabel, hij hangt zo los, dat ik alleen als ik de handel helemaal intrekt kan koppelen, ik kan mn hendel maar 2mm laten komen, en dan voel je niets meer van weerstand, ik moet echt gas geven en mn hendel zeer traag (maar echt zeer traag) laten komen, anders valt die uit! Ik val ook altijd terug in de toeren als ik hoger schakelen. Ik kan maar 1 ding opmerken, en dat is dat er geen veertje aan mn koppelingswormpje zit, maar daar kan het niet aan liggen, dus ga ik nu kijken of het aan de platen ligt, of ze versleten zijn, of uit balans...
- NIX
- 10000km gereden
-
- 5000km gereden
NIX schreef:Je oet echt een kabel voor een trommelrem FS1 kopen. Zo te horen heb je er een voor een DX. Heb je wel je wormwiel goed afgesteld? Dus met het indraaien van het schroefje? Aan je koppeling is alleen wat mis als hij slipt.
ik hebt het over mn koppelingskabel, niet mn trommelrem. Maare ja hij slipt heel soms, maar hoe komt het dan dat ik mn hendel gewoon slap hangt, en ik alleen de eerste 2mm koppel heb, en voor de rest niets? Hij valt ook altijd even terug in de toeren na het schakelen, om dan weer in toeren te gaan... Een vriend van mij heeft dit ook gehad, en zijn platen waren uit balans...

Laatst gewijzigd door the_destroyers op 30 okt 2010, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 7500km gereden
-
- 5000km gereden
Twowheeler schreef:Een koppelings kabel voor een dx is anders dan de koppelingskabel voor een trommelrem
ahn, maar ik heb ereen liggen die ik besteld heb bij fs1.com, dus dat zal wel voor trommelrem zijn, ik zal die erop steken, maar ik ben echt niet goed mee hoe het zit met die koppelingsworm en wormwiel enzo, want NIX zal wss wel gelijk hebben dat het aan de afstelling ligt, want slippen doet ze neit echt, gewoon ik kan bijna niet vertrekken, en hij valt telkens terug bij schakelen... pfff, ik blijf zoeken!