Pagina 1 van 1

breidwant

Geplaatst: 10 okt 2010, 03:33
door realobsession
wie o wie kan mij wat vertellen over een breidwant ori 60cc cilinder .
ik heb met de zoekfunctie weinig kunnen vinden.
hoe hard loopt zoiets.
loopt het beter als een 60 cc huigen import cilinder (alu).
ik wil de cilinder op mijn street 5 bak zetten . waar nu een 60cc alu op zit.
zover ik heb kunnen zien . is de uitlaatpoort bewerkt en zijn de spoelpoorten groter dan de nu 60cc alu cilinder.
wie kan mij een antwoord verschaffen.
mvg realobsession

Geplaatst: 10 okt 2010, 10:59
door Tombo
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t ... &start=930
Hier is iemand bezig geweest met een "breidwand", in de rest van dit topic staat her en der wat informatie over die cilinder. Verder als de cilinder al bewerkt is, is het natuurlijk lastig vergelijken :P als hij echt goed bewerkt is, heb je ook grote kans dat het met een FS1 pijp en een contactpunten ontsteking niet goed wil lopen/optimaal tot zijn recht komt, omdat die onderdelen dan niet toereikend zijn :P

Geplaatst: 10 okt 2010, 16:14
door realobsession
ik heb het gelezen .
maar er staan geen antwoorden in die ik zoek helaas.
ik ben wel op google aan het zoeken geweest.
daar werd mij duidelijk dat een breidwant vroeger de cilinder onder de cilinders was. er zijn verhalen dat een goede breidwant de 120 zou kunnen halen met contactpunten en ook nog eens veel vermogen onderin zou hebben.
ik rij nu met een 210 kort sproeier en heb het idee dat dat nog te klein is.
mijn opstelling is 16mm mikuni 6p homoet 5 bak breidwant 60cc.
ik kan ook nog een hpi ontsteking erbij halen. alleen is daar de verlichtingsspoel waardeloos van en daar baal ik een beetje van.het moet allemaal gewoon 100% zijn.
o ja de cilinder is afkomstig uit duidsland ik heb de cilinder daar eerst mogen uitproberen op de fs1 waar hij op zat dat was een vierbak 3e9.
ik heb de fs1 daar op 105km gehad en dat was het ook wel.
nou weet ik dat een fs1 teller niet hellemaal klopt maar toch.
zijn opstelling was 16mm mikuni met 210 kort standaard pijp met dikke bocht en gewoon cotactpunten.

Geplaatst: 10 okt 2010, 17:14
door Tombo
Als die cilinders 120 km/h haalt ben ik de paus :lol: . Dat zijn natuurlijk onzin verhalen :P 120 km/h haal je niet zomaar, daar moet je echt heel veel kennis, tijd en ook wel geld voor nodig hebben.
Waarom perse een HPI, je kan ook een CDI ontsteking van Gino erop zetten, dan heb je ook nog gewoon licht en alles.

Geplaatst: 10 okt 2010, 17:17
door marco
Een cdi ontsteking van Gino is super.

Geplaatst: 10 okt 2010, 18:43
door NIX
Die Deense 12 HK cilinders zijn in de verhalen super, maar mijn ervaring is dat ze bijzonder slecht zijn afgewerkt en soms maakt de bus ook nog erg slecht contact met de alu buitenkant waardoor ze onverklaarbaar blijven warmlopen.

Vroeger gingen alle FS1's 120. Dat weet iedereen. Nu ben je een hele piet als ie 70+ loopt en je hem heel houdt, helaas.

Geplaatst: 10 okt 2010, 23:18
door realobsession
ik denk dat ik er toch maar een ajh op zet ik heb er nog eentje nieuw in de doos.
en dat ik maar eens met gino een afspraak maak voor een paar cdi ontstekings.
bedankt voor jullie info :)

Geplaatst: 10 okt 2010, 23:54
door ginofs1
met welke ontsteking je gebruikt, de 105 is niet zo maar te behalen, daar heb ik echt zeer veel voor moeten doen.
een breidwand vind ik zelf klote, er zit een stalen bus in die zijn warmte aan het allu moet afgeven.
ik weet zeker dat de echte AJH cilinder onbewerkt de hoogst resultaten behalen.
met een 4 bak en een mooi bewerk kopje zal hij op de 90 km stranden
5 bak zal rond de 95 halen.
wil je over de 100 maak je borst maar nat en trek je knip maar open.
gr gino

Geplaatst: 11 okt 2010, 00:27
door realobsession
gino
de fs1 waar die op zat was niet van mij .
dus wat er werkelijk op zat weet ik niet.
ik wil gewoon over de 100 km .
wat het kost zal mij een worst wezen.
ik heb op het forum rond gekeken. en gemerkt dat er mensen zijn die voor een habekrats alles bij elkaar zoeken. dat is goed maar zo steek ik niet in elkaar. het kan mij niet gek genoeg.
dus help mij.mijn vraag aan jou.
stel voor mij eens een super set samen.

de basis die ik nu heb is 16mm carb homoet 6p ajh cilinder breidwand cilinder 5fb cilinder en dat was hij wel. o ja een 5 bak dus.

Geplaatst: 11 okt 2010, 00:46
door ginofs1
realobsession schreef:gino
de fs1 waar die op zat was niet van mij .
dus wat er werkelijk op zat weet ik niet.
ik wil gewoon over de 100 km .
wat het kost zal mij een worst wezen.
ik heb op het forum rond gekeken. en gemerkt dat er mensen zijn die voor een habekrats alles bij elkaar zoeken. dat is goed maar zo steek ik niet in elkaar. het kan mij niet gek genoeg.
dus help mij.mijn vraag aan jou.
stel voor mij eens een super set samen.

de basis die ik nu heb is 16mm carb homoet 6p ajh cilinder breidwand cilinder 5fb cilinder en dat was hij wel. o ja een 5 bak dus.


5 bak.
gevulde krukas (almere)
bewerkte originele fs1 cilinder of AJH cilinder bewerkt (gino's tuning)
bewerkt kopje ( gino's tuning).
hpi of pvl ontsteking.
carters bewerkt door (sam of gino)
carb bewerkt tot 17,5 mm (sam of gino).
berekend uitlaatje (sam)tot heden de beste: helaas :evil:
hier mee haal je de 107 +
dus een hoop werk voor een paar km meer

Geplaatst: 11 okt 2010, 17:03
door marco
ginofs1 schreef:bewerkte originele fs1 cilinder (gino's tuning)


Wat kost dat? (zeer veel intresse)

Geplaatst: 11 okt 2010, 17:16
door YamaSam
een exsamsie is niet te koop

Geplaatst: 11 okt 2010, 17:17
door Yamaha rd50m
YamaSam schreef:een exsamsie is niet te koop


:clap: