Pagina 1 van 1
Meer trekkracht
Geplaatst: 12 jul 2010, 20:04
door marco
Zijn er nog manieren om meer trekkracht te krijgen?
Afgelopen weekend kwam ik met moeite een kleine helling op
Mijn setup:ori fs1 cilinder,16mm met 170 kort sproeier,hoge drukkop,standaard uitlaat.
Geplaatst: 12 jul 2010, 20:15
door marco
Heb nu 13-44 lijkt me ligt genoeg voor een fs1 cilinder.
Geplaatst: 12 jul 2010, 20:27
door Laars
Uitlaatpoort verbreden

Geplaatst: 12 jul 2010, 20:53
door ginofs1
je cilinder laten honen op de maat van een zuiger.
niet eerst honen en dan een zuiger er bij zoeken.
een kopje op maat , geen hogedruk kop.
dan moet hij trekken als een beest
Geplaatst: 12 jul 2010, 21:07
door Camiel
terugschakelen naar de 1 op een helling ipv in de 2 doorrijden

Geplaatst: 12 jul 2010, 22:15
door marco
ginofs1 schreef:je cilinder laten honen op de maat van een zuiger.
niet eerst honen en dan een zuiger er bij zoeken.
een kopje op maat , geen hogedruk kop.
dan moet hij trekken als een beest
Cilinder is op maat van de zuiger gehoond met 0,04 speling.
Geplaatst: 12 jul 2010, 22:19
door marco
Camiel schreef:terugschakelen naar de 1 op een helling ipv in de 2 doorrijden

Ik reed 40km/h in de 2 omhoog met 10.000 toeren
De derde versnelling trok die echt niet.
Geplaatst: 13 jul 2010, 00:31
door Camiel
maar toen je bijna stilviel, reed je in de 2, maar toch niet met 10.000 toeren, maar juist te weinig, en dan moet je juist terugschakelen.
Maar kan dat je brom idd te weinig trekkracht heeft.
Er zijn geen snelle uitlaten voor een sheriff (met die look) he?
want bij mij (fs1 imi cil,16mm) scheelt ori pijp of imi een flink stuk

Geplaatst: 13 jul 2010, 00:51
door YamaSam
zijn je krukaskeringen goed?
Geplaatst: 13 jul 2010, 08:27
door Twowheeler
Koop een f5b
Je zou je uitlaatpoort wat kunnen verbreden en deaansluiting maken dat hij mooi op de wartel past (zie mijn topic).
En als je gino's kopje icm een orri koppakking monteerd lekt hij niet meer.
Ik had daar ook last van, bij Almere orri pakkingen gekocht en nu is het goed.
Die orri's zijn veel zachter dan de imitatie.
Geplaatst: 13 jul 2010, 09:34
door Laars
Twowheeler schreef:Koop een f5b

Je zou je uitlaatpoort wat kunnen verbreden
NIET TE BREED AUB en deaansluiting maken dat hij mooi op de wartel past (zie mijn topic).
En als je gino's kopje icm een orri koppakking monteerd lekt hij niet meer.
Ik had daar ook last van, bij Almere orri pakkingen gekocht en nu is het goed.
Die orri's zijn veel zachter dan de imitatie.
Geplaatst: 13 jul 2010, 17:00
door marco
Twowheeler schreef:Koop een f5b

Je zou je uitlaatpoort wat kunnen verbreden en deaansluiting maken dat hij mooi op de wartel past (zie mijn topic).
En als je gino's kopje icm een orri koppakking monteerd lekt hij niet meer.
Ik had daar ook last van, bij Almere orri pakkingen gekocht en nu is het goed.
Die orri's zijn veel zachter dan de imitatie.
Ik kan altijd nog een f5b kopen.
Maar ik weet zeker dat deze fs1 cilinder meer trekkracht kan leveren dan dat die nu doet.
Heb er al een homoet onder gehad maar toen trok die ook voor geen meter.
De krukas keerringen zijn nieuw.
Geplaatst: 13 jul 2010, 20:41
door Brambo
op de 3E9 heb ik een bos uitlaat gemonteerd ik moet zeggen dat deze het perfect doet.