Pagina 1 van 1

invloed voorontsteking

Geplaatst: 06 jun 2010, 13:09
door Laars
Wat is de invloed van een veranderde voorontsteking op het aantal toeren?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat een wijziging van bv 1.7 naar 1.9 mm voorontsteking invloed heeft op het max toerental.
Wie kan dit uitleggen :roll:

Geplaatst: 06 jun 2010, 14:13
door Laars
Niemand???

Geplaatst: 06 jun 2010, 14:19
door Twowheeler
niet zo snel he :P
eerder zetten is meer toeren maar slechter starten.
dit is alleen weg gelegd voor de snelle mannen he :P
als ik jou was zou ik hem zeker onder de 2mm houden. dan blijft allles tenminste heel.

Geplaatst: 06 jun 2010, 14:22
door Laars
Laars schreef:Niemand???


Met dit slechte weer heb ik tijd om wat vragen te verzinnen, maar het ongeduld in mij kan dan niet wachten op het juiste antwoord.

Geplaatst: 06 jun 2010, 22:24
door robertehendriks
Bij hogere toerental moet je brandstof eerder ontbranden.
Helaas heeft een fs1 geen ontsteking vervroeger die automatisch de ontsteking bijsteld :wink:

Geplaatst: 06 jun 2010, 22:49
door NIX
Je wint er ook iets bottompower mee. Maar de boel wordt flink heter en je hebt het risico op pingelen. soms moet je ook voldoende voorontsteking hebben vanwege het vette mengsel. Dat ontbrandt trager dan een armer mengsel waar onze brommertjes doorgaans op plegen warm te lopen.

Geplaatst: 07 jun 2010, 09:48
door Laars
Dus gewoon op 1,8 mm zetten bij een 60 cc Z1 set up.

Geplaatst: 07 jun 2010, 12:01
door NIX
Dat zou genoeg moeten zijn.

Geplaatst: 07 jun 2010, 12:09
door Laars
Thnxz