Pagina 1 van 1
cillinder?
Geplaatst: 10 mar 2010, 10:30
door rickdtm
hallo,
ik heb een yamaha fs1- 257 cillinder, weet iemand waar dit oorsprongkelijk onder heeff gezeten
mvg rick.
Geplaatst: 10 mar 2010, 10:47
door Tombo
Op een Duitse FS1, waarschijnlijk een 468. Cilinder is een beetje vergelijkbaar met de meeste Hollandse standaard cilinders, iets sneller misschien.
Geplaatst: 10 mar 2010, 10:49
door Niels
Kan ook zijn dat ie op een Nederlandse 1J5/2F2 heeft gezeten.
Zijn fijne cilindertjes, maar niet echt super, ze lopen met een 16mm en 11-44 (:lol:) ong. 60-65.
Geplaatst: 10 mar 2010, 11:05
door rickdtm
Tombo schreef:Op een Duitse FS1, waarschijnlijk een 468. Cilinder is een beetje vergelijkbaar met de meeste Hollandse standaard cilinders, iets sneller misschien.
waarschijnlijk een 468

(plaatje

) ik weet niets van de benummerring dan behalve het nederlandse gebeuren, zoals z1,fs1,3e9,3e8,2ru
ik heb geloof ik ook wel eens een 2f2 gezien ofzo
dank je.
Geplaatst: 10 mar 2010, 11:11
door rickdtm
Niels schreef:Kan ook zijn dat ie op een Nederlandse 1J5/2F2 heeft gezeten.
Zijn fijne cilindertjes, maar niet echt super, ze lopen met een 16mm en 11-44 (:lol:) ong. 60-65.
ik heb er nog nooit mee gereden

hij zit op een 2ru rotatie blokje, waarvan het de bedoeling is dat het gaat rijden

en 60,65 is dan een mooie snelheid.
dank je.
Geplaatst: 10 mar 2010, 11:49
door Niels
rickdtm schreef:Tombo schreef:Op een Duitse FS1, waarschijnlijk een 468. Cilinder is een beetje vergelijkbaar met de meeste Hollandse standaard cilinders, iets sneller misschien.
waarschijnlijk een 468

(plaatje

) ik weet niets van de benummerring dan behalve het nederlandse gebeuren, zoals z1,fs1,3e9,3e8,2ru
ik heb geloof ik ook wel eens een 2f2 gezien ofzo

dank je.
468 is gewoon een Duitse FS1.
Je hebt van 1973 t/m 78 in Duitsland framenummers 468 gehad, in plaats van de bij ons genummerde frames met 378, 1J5/1J6, 2F2.
Het zijn wel gewoon dezelfde modellen (op wat details na).
Geplaatst: 10 mar 2010, 13:00
door Twowheeler
Ik heb hier een 257 liggen.
Reed er in kin op de tank stand (en ik weeg niks) rond de 90 mee

Geplaatst: 10 mar 2010, 13:17
door Tombo
Maar die zal dan wel verre van origineel zijn geweest kwa poorttiming

Geplaatst: 10 mar 2010, 14:48
door Twowheeler
Twowheeler schreef:
dat was deze.
zal idd niet echt standaard zijn
er zat ook een zuiger met spoelpoorten in.
en hij maakte ongelofelijk veel toeren
maar ik weeg niet zoveel, dus hij kon de 15:43 tandwielen wel aan

Geplaatst: 12 mar 2010, 09:51
door rickdtm
dank jullie wel,
mvg rick.