Pagina 1 van 4

Snelle of langzame schijf?

Geplaatst: 19 feb 2010, 23:27
door Mph
Is dit een snellle schijf?
[web]http://picasaweb.google.com/Bram018/Brommer#5440084207567914130[/web]

Geplaatst: 19 feb 2010, 23:49
door ginofs1
nee dat is je krukas :lol:

Geplaatst: 19 feb 2010, 23:54
door Mph
ginofs1 schreef:nee dat is je krukas :lol:

Nee, je maakt een grapje.
Maar is de schijf langzaam of snel?

[web]http://picasaweb.google.com/Bram018/DropBox?authkey=Gv1sRgCKik-cnc7sS6Lg&pli=1&gsessionid=Df3xS3hmDdZ6ueUneSn4gQ#5440093386518195938[/web]
Hier is die open

Geplaatst: 20 feb 2010, 00:03
door ginofs1
is zo niet echt goed te zien.
maar als de krukas omhoog gaat moet hij al open zijn.
en wel een paar graden :wink:

Geplaatst: 20 feb 2010, 01:43
door Axel
Meestal is een witte plastic schijf een langzame toch?

Geplaatst: 20 feb 2010, 06:12
door Tombo
Ja, als er niet aan gezaagd is, is het een langzame (origineel 2RU)

Geplaatst: 20 feb 2010, 10:45
door Mph
Oké, dat is inderdaad moeilijk te zien zo.
Dan haal ik hem er wel uit.
Moet ik dan het kapje waar het spruitstuk doorgaat ook eraf halen?

Geplaatst: 20 feb 2010, 11:02
door Tombo
Ja, anders kom je er nooit bij :P
Ohjah, wel je olie aftappen van te voren ;)

Geplaatst: 20 feb 2010, 13:47
door nieknatuurlijk
kun je wel ff wat foto's er van maken? ik wil wel eens weten hoe dat in elkaar zit :!: (voordat ik er zelf wat ga aanpassen :lol:)

Geplaatst: 20 feb 2010, 13:55
door ginofs1
om je schijf er af te halen moet echt het hele blok kaal aan die kant.
steppenbalk, uitlaat, starter, carb, carter deksel, koppeling, kruk tandwiel,
dan pas kan je bij het schijf dekseltje,

dus niet zo maar even

Geplaatst: 20 feb 2010, 14:58
door Mph
Zo, niet gedacht dat het zo veel werk zou zijn.
De eerste paar dingen lukken wel, alleen ik heb de koppeling en het kruk tandwiel er nog nooit afgehaald dus dat wordt lastig.
Ik ga sowieso een 60cc erop zetten want mn fs1 cilinder en zuiger zijn bekrast.
En aangezien ik niet veel weet van poorttiming etc. heeft het ook geen zin om hem uit te boren omdat er dan niks meer van klopt.
Nou zag ik een 60cc (43 mm) cilinder bij jmpb, maar bij de kop van 43 mm stond dat het voor 65cc was. Een beetje verwarrend.
Kan de 43mm kop nou op de 43mm cilinder of is die kop echt voor een 65cc??

links:
cilinder --> http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... oductId=91
kop --> http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... oductId=93

Geplaatst: 20 feb 2010, 16:05
door mpro09
je moet niet naar die cc's kijken daar klopt niks van.
43mm=43mm :wink:

bij boren en honen veranderd er niks aan de timingen :wink:

Geplaatst: 20 feb 2010, 16:26
door ginofs1
3,14xR2xslag=cc.

43mm is dus 57,62cc :roll:

Geplaatst: 20 feb 2010, 16:29
door ginofs1
Mph schreef:Zo, niet gedacht dat het zo veel werk zou zijn.
De eerste paar dingen lukken wel, alleen ik heb de koppeling en het kruk tandwiel er nog nooit afgehaald dus dat wordt lastig.
Ik ga sowieso een 60cc erop zetten want mn fs1 cilinder en zuiger zijn bekrast.
En aangezien ik niet veel weet van poorttiming etc. heeft het ook geen zin om hem uit te boren omdat er dan niks meer van klopt.
Nou zag ik een 60cc (43 mm) cilinder bij jmpb, maar bij de kop van 43 mm stond dat het voor 65cc was. Een beetje verwarrend.
Kan de 43mm kop nou op de 43mm cilinder of is die kop echt voor een 65cc??

links:
cilinder --> http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... oductId=91
kop --> http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... oductId=93


beter niet van die mislukte poort cilinders te kopen.
probeer een goede gebruikte cilinder te kopen en deze laten boren.
en een goede zuiger er bij.
dan heb je weer een top setje.

Geplaatst: 20 feb 2010, 16:30
door Mph
oke bedankt voor de reactie.
ik dacht dat de timingen wel veranderen.
wat veranderd er aan het rijgedrag na het boren van mijn fs1 cilinder?
een (goede) gebruikte cilinder is denk mijn fs1 cilinder, alleen daar zitten krassen op de cilinderwand en zuiger.

op de site stond dat de z1 cilinder wel een snelle cilinder is
ik zag op fs1 parts een cilinder waarvan ik denk dat het een z1 is onder de naam 'zeta cilnder'.
hoe kan ik zien of mn cilinderkop nog goed is?
want dan koop ik denk een zeta cilinder met mn oude hoge drukkop.