Pagina 1 van 4

FS1 trekt slecht op

Geplaatst: 01 feb 2010, 16:45
door beniot
Hallo allemaal,

mijn FS1 trekt slecht op.
In eerste trekt hij goed , in tweede ook, maar dan als ik naar derde wil gaan blijft hij hangen, en in vierde vertraag ik alleen maar :D
Ik had gedacht aan teveel lucht trekken?
IK heb ook wel zo'n cilinder met maar 2 smurfenspoelpoortjes waardoor je max 45 gaat en 10mm carbu maar een 16mm spruitstuk... mssn ligt het aan het spruitstuk?

alvast bedankt!

Geplaatst: 01 feb 2010, 16:47
door Tombo
378 cilinder? Die zal nooit hard lopen, wat is je tandwielverhouding?

Geplaatst: 01 feb 2010, 16:52
door beniot
ja een 378, tandwielverh. is 13-39 dus hieraan ligt het niet
ik wil niet dat hij hard gaan, maar dat hij lekker loopt en dat is nu niet het geval.

Geplaatst: 01 feb 2010, 16:53
door nieknatuurlijk
staat alles goed afgesteld?

mengsel?

ontsteking?

Geplaatst: 01 feb 2010, 16:56
door Tombo
beniot schreef:ja een 378, tandwielverh. is 13-39 dus hieraan ligt het niet
ik wil niet dat hij hard gaan, maar dat hij lekker loopt en dat is nu niet het geval.

13-39 ligt het dus wel aan :P Origineel is 11-44! Zet er maar eens een 11 tands voorop, dat scheelt denk ik al heel veel. Als 'ie dat uberhaupt al trekt..

Geplaatst: 01 feb 2010, 16:56
door beniot
mengsel is ok, ontsting ook, maar kan het niet zijn dat hij teveel benzine krijgt met dat 16mm spruitstuk op die 378

Geplaatst: 01 feb 2010, 18:03
door Zwepper
:lol: die tandwiel verhouding is echt veel te zwaar ik zou eerst dat maar is veranderen :wink:

Geplaatst: 01 feb 2010, 19:18
door koppel
met zo'n 378 cylinder wordt het nooit wat..................leuk voor in de vitrinekast

Geplaatst: 01 feb 2010, 19:21
door NIX
Of als deuropenhouder. Koop een gebruikte F5B en een overmaatzuiger, laat ze honen en lekker rijden.

Geplaatst: 01 feb 2010, 23:48
door YamaSam
toch een fijn hebbeding voor de ware verzamelaar vind ik,
als er iemand in m'n garage staat en vraagt wat voor cilinder erop zit,
geef ik stevast die 378 :lol:

dat ie niet bepaald geschikt is voor de (betere) vertanding, mag wel duidelijk zijn natuurlijk,

steek er idd een F5B op voorde degelijke cruise, of een strak gemaakte FS1replica mocht je gaan voor de meer jankerigere ritjes :wink:

Geplaatst: 02 feb 2010, 10:12
door koppel
of een Z1 van Zeta...........zijn weer te koop................goeie cylinder voor weinig geld

Geplaatst: 02 feb 2010, 11:56
door beniot
maar die 378 moet normaal toch ook gewoon rijden in 4de versnelling ...
Ik wil er zelf niet teveel geld in steken , de FS1 is voor te verkopen.
Kwil hem gewoon deftig doen rijden.

maar toch bedankt voor julie hulp ! :D

Geplaatst: 02 feb 2010, 12:01
door Phil M
z1 bij sjon is 60 euro dus goed te betalen :)

Geplaatst: 02 feb 2010, 12:02
door Tombo
beniot schreef:maar die 378 moet normaal toch ook gewoon rijden in 4de versnelling ...
Ik wil er zelf niet teveel geld in steken , de FS1 is voor te verkopen.
Kwil hem gewoon deftig doen rijden.

maar toch bedankt voor julie hulp ! :D

Ja, die moet rijden in de 4e versnelling, met vertanding 11x44, en dan rijdt 'ie 45 km/h

Geplaatst: 02 feb 2010, 14:32
door NIX
12 tands zal al wat schelen. Ik ga ervan uit dat er geen langzame uitlaat op zit. Dan gaat een 378 met fatsoenijk afgestelde ontsteking ongeveer 50. Maar vlot optrekken gaat ie nooit van z'n leven doen.

Ik heb ooit een iets uitgevijlde 378 gehad die met snelle pijp, 10mm carb en 16mm spruitstuk en hogedrukkop iets over de 60 kon als je genoeg weg en geduld had. Kopje had wel zoveel compressie dat hij reglematig tegen pingelen aanzat. Qua optrekken kon hij in de slipstream van een puch maxi aardig meekomen.