Pagina 1 van 2

race zuiger?

Geplaatst: 20 dec 2009, 12:49
door koppel

Geplaatst: 20 dec 2009, 13:06
door nieknatuurlijk
is dat niet een fast arrow fs1 zuiger met spoelpoorten?

Geplaatst: 20 dec 2009, 13:13
door koppel
klopt................maar die derde spoelpoort bovenin net onder de zuigerveer heb ik nog nooit gezien..........

Geplaatst: 20 dec 2009, 13:33
door pee67
idd, deze heb ik nog ooit gezien

Geplaatst: 20 dec 2009, 13:39
door nieknatuurlijk
koppel schreef:klopt................maar die derde spoelpoort bovenin net onder de zuigerveer heb ik nog nooit gezien..........


nou je het zegt...

nog nooit gezien...

Geplaatst: 20 dec 2009, 14:24
door marco
Wel lastig lezen dat Deens :cry:

Die zuiger heb ik nog nooit gezien.

Dit is ook wel interessant : Race membraam met carbon

Geplaatst: 20 dec 2009, 14:39
door nieknatuurlijk
marco schreef:Wel lastig lezen dat Deens :cry:

Die zuiger heb ik nog nooit gezien.

Dit is ook wel interessant : Race membraam met carbon


vertalen.nl ! werkt best goed ^^

Geplaatst: 20 dec 2009, 14:42
door YamaSam
als je wil dat dat kleine poortje iets doet, moet je in de cilinder, een poortje bijmaken onder de topspoelers :wink:

Geplaatst: 20 dec 2009, 17:51
door NIX
Ik ken ze uit de Zeta 60cc setjes voor DT en RD setjes Daar zat in de inlaat nog een boosterpoortje dat als het ware een beetje naar beneden in de opening hing. Moet je dus de juiste cilinder bij hebben, anders maakt het geen bal uit. Of werkt zelfs ongunstig.

Geplaatst: 20 dec 2009, 18:21
door Yamaha rd50m
NIX schreef:Ik ken ze uit de Zeta 60cc setjes voor DT en RD setjes Daar zat in de inlaat nog een boosterpoortje dat als het ware een beetje naar beneden in de opening hing. Moet je dus de juiste cilinder bij hebben, anders maakt het geen bal uit. Of werkt zelfs ongunstig.


ik heb zo nog een nieuwe zeta cilinder met bijpassende kop liggen volgens mij...

Geplaatst: 21 dec 2009, 22:33
door robertehendriks
Enige wat ik kan bedenken =
betere smering dus ook koeling van de cilinderwand.

Geplaatst: 22 dec 2009, 10:11
door YamaSam
robertehendriks schreef:Enige wat ik kan bedenken =
betere smering dus ook koeling van de cilinderwand.

door dat extra poortje onder de topspoelers, (komt dan in het onderste dode punt overeen met het gaatje in de piston)
is bij het achterwaarts gaan van de piston (mengsel van carter spoelt naar verbrandingsruimte)
kan er mengsel dat in de piston zit, quasi vooruit/omhoog, recht de topspoeler in,
zonder dat gat is de afstand (achteruit-vooruit, rond de piston)
een stuk langer, en dus bij hoge toeren te laat :wink:

Geplaatst: 22 dec 2009, 13:21
door Giel_fs1
klinkt logisch :wink: weer iets geleerd :D

Geplaatst: 23 dec 2009, 23:10
door marco
Leertouwer heeft ze ook :

Afbeelding

race zuiger fs1

Geplaatst: 23 dec 2009, 23:14
door Frederik
YamaSam schreef:
robertehendriks schreef:Enige wat ik kan bedenken =
betere smering dus ook koeling van de cilinderwand.

door dat extra poortje onder de topspoelers, (komt dan in het onderste dode punt overeen met het gaatje in de piston)
is bij het achterwaarts gaan van de piston (mengsel van carter spoelt naar verbrandingsruimte)
kan er mengsel dat in de piston zit, quasi vooruit/omhoog, recht de topspoeler in,
zonder dat gat is de afstand (achteruit-vooruit, rond de piston)
een stuk langer, en dus bij hoge toeren te laat :wink:


ik geloof dat het ook veel hielp bij de koeling van de zuiger (stond ergens in Bell's boek geloof ik)
maar inderdaad, als het mengsel er niet door kan, is het niet meer dan een verzwakking van de zuiger