Pagina 1 van 1

vellerman timer

Geplaatst: 17 okt 2009, 13:20
door Brambo
hallo kenners

na de keuring gaat mijn 3E9 onder het mes, nu is er een vellerman kitje te koop die de contact punten ontlasten tegen vonkvorming en dus langer meegaan.
heeft iemand ervaring met deze kit?

en hoe betrouwbaar zijn deze?

Geplaatst: 17 okt 2009, 14:31
door pee67
Vraag eens aan MPR09, die had of heeft er een

Geplaatst: 17 okt 2009, 14:51
door Roberto.B
is dat een beetje het zelfde systeem als een condensaor ??

Geplaatst: 17 okt 2009, 19:47
door mpro09
zijn volgens mij genoeg topics over, het werkt goed, je hebt alleen een andere bobine nodig

Geplaatst: 17 okt 2009, 19:48
door Giel_fs1
kijk hier eens even :wink:

KLIK

Geplaatst: 18 okt 2009, 09:02
door Brambo
bedankt voor de tip
is trouwens een cdi ontsteking van een MT 5 compatibel met FS1
is dit ook geen optie ?
of moet ik maar gewoon bij de puntjes blijven?
hij heeft nu bij volgas even wat stotter neigingenmaar bij langzaamgas op laten komen pakt hij het wel goed op .
ik laat het even zo tot woensdg dan heb ik eindelijk een kenteken en kan ik wat zaken veranderen
prop uit de uitlaat 3E8 vervangen voor F5B of een ander goede cilindr die niet warm loopt en slijtvast is met de F5B eigenschappen,16 mm orri carb.

Geplaatst: 18 okt 2009, 12:52
door Wimmel O
Brambo schreef:bedankt voor de tip
is trouwens een cdi ontsteking van een MT 5 compatibel met FS1
is dit ook geen optie ?
of moet ik maar gewoon bij de puntjes blijven?
hij heeft nu bij volgas even wat stotter neigingenmaar bij langzaamgas op laten komen pakt hij het wel goed op .
ik laat het even zo tot woensdg dan heb ik eindelijk een kenteken en kan ik wat zaken veranderen
prop uit de uitlaat 3E8 vervangen voor F5B of een ander goede cilindr die niet warm loopt en slijtvast is met de F5B eigenschappen,16 mm orri carb.


bij volgas stotteren dat zou nog wel eens een verkeerde sproeier kunnen zijn

Geplaatst: 18 okt 2009, 14:20
door Tombo
Brambo schreef:bedankt voor de tip
is trouwens een cdi ontsteking van een MT 5 compatibel met FS1
is dit ook geen optie ?
of moet ik maar gewoon bij de puntjes blijven?
hij heeft nu bij volgas even wat stotter neigingenmaar bij langzaamgas op laten komen pakt hij het wel goed op .
ik laat het even zo tot woensdg dan heb ik eindelijk een kenteken en kan ik wat zaken veranderen
prop uit de uitlaat 3E8 vervangen voor F5B of een ander goede cilindr die niet warm loopt en slijtvast is met de F5B eigenschappen,16 mm orri carb.

Een Honda onsteking past niet (dat heeft gino volgens mij al geprobeerd). Een CDI ontsteking van een yamaha dt (oude type, dus niet die moderne met minarelli am6 blok) passen wel

Geplaatst: 18 okt 2009, 21:45
door rise and shine
pee67 schreef:Vraag eens aan MPR09 zijn opa, die had of heeft er een


:mrgreen:

Geplaatst: 18 okt 2009, 21:49
door ginofs1
Tombo schreef:
Brambo schreef:bedankt voor de tip
is trouwens een cdi ontsteking van een MT 5 compatibel met FS1
is dit ook geen optie ?
of moet ik maar gewoon bij de puntjes blijven?
hij heeft nu bij volgas even wat stotter neigingenmaar bij langzaamgas op laten komen pakt hij het wel goed op .
ik laat het even zo tot woensdg dan heb ik eindelijk een kenteken en kan ik wat zaken veranderen
prop uit de uitlaat 3E8 vervangen voor F5B of een ander goede cilindr die niet warm loopt en slijtvast is met de F5B eigenschappen,16 mm orri carb.

Een Honda onsteking past niet (dat heeft gino volgens mij al geprobeerd). Een CDI ontsteking van een yamaha dt (oude type, dus niet die moderne met minarelli am6 blok) passen wel


honda past niet is te hoog.
dt moet wel pas gemaakt worden :wink:

Geplaatst: 19 okt 2009, 11:58
door YamaSam
ik gebruik een sensor van een industriële mengmachine 8)
welke het is zoek je zelf maar uit,
er zijn massas sensoren die kunnen dienen
(zo word ik misschien ook nog es verrast)

kan je ook dit

Geplaatst: 19 okt 2009, 13:23
door br3cht
dus als ik het goed begrijp, als je sensor het gat van de spie van de ontsteking ziet stuur je een signaal naar de bobijn en vonkt de bougie?

Geplaatst: 19 okt 2009, 13:42
door mpro09

Geplaatst: 19 okt 2009, 13:46
door YamaSam
br3cht schreef:dus als ik het goed begrijp, als je sensor het gat van de spie van de ontsteking ziet stuur je een signaal naar de bobijn en vonkt de bougie?

dat heb je helemaal goed ;)

een 'massasensor' noemt zoiets

dat is natuurlijk maar één mogelijke oplossing,
vroeger heb ik er ook es eentje met een laser en een fotocel gemaakt,
een gaatje in het vliegwiel waar de laser doorschijnt op je sensor en je bent weg.

er zijn zoveel ideëen als de zee diep is, en deze kosten doorgaans allemaal geen fluit.
zoals ondertussen wel algemeen geweten is, erger ik me dood aan al die 'gekochte' dingen die dan zogezegd heilig zijn, omdat ze zoveel of zoveel kosten.

Geplaatst: 19 okt 2009, 13:51
door mpro09
idd, als het laden van de accu geen probleem is kun je op een vellemankitje echt iedere sensor/schakelaar wat je wilt zetten :D

de man van die site maakt hele mooie motormanagement systemen en kan met behulp van die sensoren bij de wielen super precies launch en traction control instellen