Pagina 1 van 2
kom er niet helemaal uit met bouwjaar enzo...
Geplaatst: 02 okt 2009, 23:17
door sander m.a.v.
ik heb gister het frame nummer enzo gecheckt op de fs1 maar ik word er niet veel wijzer van eigenijk, ik heb die ljst gevonden hier op de site maar....
ook wil ik weten wat voor een fs1 het precies is eigenlijk, ben namelijk geheel onbekend op het yamaha gebied!
dit is wat ik heb kunnen vinden op de brommer!
op een sticker aan linkerzijde, onder de buddy. nl b9139
en op het balhoofd kon ik vinden, fs1 208466
wie o wie
Sander
Geplaatst: 02 okt 2009, 23:25
door FS1SE
als ik naar de foto kijk naar het blok is die van 1970
maar ben me er niet zeker van wie vult me aan
ff gegoogelt en vond dit dua zat aardig goed
Yamaha FS 1 ’70/71 goedkeuringsstickertje NL B 9139
Geplaatst: 03 okt 2009, 06:22
door pee67
Ik kan nier meer aanvullen dan jij gedaan hebt Henk.
Een Fs1 van 70/71
Geplaatst: 04 okt 2009, 00:13
door sander m.a.v.
hmm dus bouwjaar is niet helemaal zeker vast te stellen?
hoe kom ik daar dan wel achter want is toch wel nodig met de keuring enzo lijkt me!
Sander
Geplaatst: 04 okt 2009, 00:25
door FS1SE
met de keuring niet echt belangrijk of het 70 of 71 is maar na gelang framenummer denk ik dat het een 71 is beint met 2
bouwjaar word niet vermeld op het kenteken
Geplaatst: 04 okt 2009, 10:33
door Jeti
FS1SE schreef:met de keuring niet echt belangrijk of het 70 of 71 is maar na gelang framenummer denk ik dat het een 71 is beint met 2
bouwjaar word niet vermeld op het kenteken
Bouwjaar wordt
wel vermeld op het kenteken. Sterker nog: de precieze datum.
Maar de RDW heeft dat gewoon in het systeem staan als het een NL bromfiets is.
Geplaatst: 04 okt 2009, 10:57
door FS1SE
heb er hier drie staat niet een een bouwjaar op de papieren
ze vragen er wel naar maar ik heb het er niet bij opstaan
Geplaatst: 04 okt 2009, 14:53
door Zwepper
naja bouwjaar is bij de rdw beetje vaag, maat van me heeft zijn 2ru gewoon laten keuren als oldtimer dus ze keken het niet echt na
Geplaatst: 04 okt 2009, 16:11
door Jeti
Vreemd, bij mijn RD was dat heel precies..
En de exacte bouwdatum (afleverdatum) staat op de kentekenpapieren.
Geplaatst: 04 jan 2010, 00:53
door fs1man
ik heb een fs1 frame ik vermoed een buitenlander begind met fs1-60xxxx of was t nou fs1-66xxxx ik kan het nu ff niet nakijken frame ligt in de schuur.
weet iemand t bouwjaar en waar t vandaan komt?
Geplaatst: 04 jan 2010, 10:12
door petje
ik ga voor oostenrijk of zwitserland.
Geplaatst: 04 jan 2010, 10:21
door NIX
Bouwjaar aantonen doe je zo goed mogelijk, met de sticker en het framenummer en de uitgeprinte lijst van het forum, hier. De keurmeester bepaalt dan samen met je welk jaar het meest waarschijnlijk is, en als precieze datum pakt ie 1 juni of je verjaardag, net hoe zijn pet staat. Dat is mijn ervaring. Alleen als je buitenlandse papieren hebt, krijg je een exacte datum, en dit is gewoon een Hollander met een sticker. De RDW kent de FS1 code en zal mogelijk meteen besluiten dat het 1970 gaat worden ofzo.
Een FS1-60**** is meestal een buitenlander (5-bak). De RDW heeft deze vanaf het schouwen gewoon als brommer geaccepteerd. Ik dacht niet dat je deze ook als buitenlander moet aangeven, dus met bouwjaar aantonen en in welk land hij rondreed. De Beumer en Street hebben een 4 en een 5 als beginnummer, dus de RDW kan zomaar besluiten de 6 als een jaar later te zien. Het ligt eraan hoe je hem aanbiedt of het een motoplaat of bromplaatje gaat worden. Dat er geen NL-keur op zit maakt vanwege het FS1 nummer niet zoveel uit. Street heeft een ingeslagen nummer, Beumer soms wel, soms niet. Ik denk dat kentekenen geen probleem gaat opleveren. Indien je wel papieren en dergelijke hebt, dan zou ik dat allemaal wel meenemen.
Geplaatst: 04 jan 2010, 14:04
door Niels
joscabrio schreef:ik heb een fs1 frame ik vermoed een buitenlander begind met fs1-60xxxx of was t nou fs1-66xxxx ik kan het nu ff niet nakijken frame ligt in de schuur.
weet iemand t bouwjaar en waar t vandaan komt?
Ik denk dat je een FS1-66xxxx of misschien zelfs FS1-65xxxx hebt, dat kan een FS50 (1974/1975) zijn of een Zwitserse/Oostenrijkse street (let wel: met geribbeld bloknummer!). Het is in ieder geval altijd een 5bak, zoals HJ al zegt.
Geplaatst: 04 jan 2010, 14:08
door NIX
FS1-60 is volgens mij als 5-bak Moto in belgie geleverd geweest. Weet het niet helemaal zeker.
Geplaatst: 04 jan 2010, 14:11
door Niels
Ik denk dat als dat zo is, dat het eerder een FS50 is als een oud type FS1.
Die waren in België toch vaker de eerdere nummers, soms zelfs FS1-01xxxx of FS1-02xxxx
Of het echt een FS50 is, dat kan je soms zien aan het frame.