Pagina 1 van 3
fs1 50cc cilinder kopen
Geplaatst: 07 jun 2009, 15:08
door geeltje
Wil een nieuwe imi fs1 cilinder kopen ,,, welke en waar zou ik het beste kunnen kopen kwa afwerking en prestatie,,,
Geplaatst: 07 jun 2009, 17:12
door paull
Hmm naar mijn mening kan je het best een gebruikte orri cyl kopen, die laten honen, en bij JMPB een overmaat zuiger kopen.
Kost je wat moeite maar dan heb je ook een beetje kwaliteit.
Maar een 35 euri dingetje kan je ook altijd doen....
Geplaatst: 07 jun 2009, 17:14
door Tombo
Ja,maar zoek maar eens een originele FS1 cilinder
Ik zou voor de goedkoopste gaan. Kwa kwaliteit zit er volgens mij niet heel veel verschil in. Door zelf een beetje af te werken kom je al een heel eind voor een mooi betrouwbare snelle cilinder.
Geplaatst: 07 jun 2009, 17:16
door paull
Tombo schreef:Ja,maar zoek maar eens een originele FS1 cilinder
Heel simpel, een bril kopen

Geplaatst: 07 jun 2009, 17:22
door YamaSam
'pak' dan maar ineens de originele aluminium 50cc met chemise
nee, €35 en een setje sleutelvijltjes voor de afwerking, kan je niet voor sukkelen

Geplaatst: 07 jun 2009, 17:24
door paull
Geplaatst: 07 jun 2009, 17:33
door Tombo
Waarom zou je een 2e hands imitatie FS1 cilinder voor 25 euro willen kopen... Kan je beter een nieuwe kopen

Hij wilt duidelijk een FS1 cilinder (dus een snelle).
Geplaatst: 07 jun 2009, 17:44
door paull
Als je es goed z'n begin post leest wil die een goeie cyl met goede afwerking. Dus niet zelf gaan zitten vijlen. Verder zijn oudere immitaties vaak beter, en ik had het over orri cylinders. Zoals een 3e9
Geplaatst: 07 jun 2009, 17:47
door Fyer
paull schreef:Als je es goed z'n begin post leest wil die een goeie cyl met goede afwerking. Dus niet zelf gaan zitten vijlen. Verder zijn oudere immitaties vaak beter, en ik had het over orri cylinders. Zoals een 3e9
en als jij goed leest dan zie je dat die er een wil met goede prestatie's dus geeen 3e9
Geplaatst: 07 jun 2009, 17:57
door Tombo
Als je een cilinder zelf afwerkt kan je de hoogste mate van afwerking krijgen

Geplaatst: 07 jun 2009, 18:11
door paull
Tombo schreef:Als je een cilinder zelf afwerkt kan je de hoogste mate van afwerking krijgen

Nou van harte, maar niet iedereen heeft der verstand van met vijlen etc. Ken je beter direct een goede kopen.
Geplaatst: 07 jun 2009, 18:16
door eelco
Ik heb een immi f5b cil gekocht, en die heeeeel licht bewerkt. Ding doet het al 1000Km fantasties!

Geplaatst: 07 jun 2009, 18:42
door Triforce
paull schreef:Tombo schreef:Als je een cilinder zelf afwerkt kan je de hoogste mate van afwerking krijgen

Nou van harte, maar niet iedereen heeft der verstand van met vijlen etc. Ken je beter direct een goede kopen.
dat jij te lui bent om het te doen

ik heb dit ook gedaan met een eigen aantal cilinder waaronder een f5b, fs1, parmakit 45mm en natuurlijk de athena, ik vind het juist leuk om te doen en zo leer je ook wat van wat het effect is van wat je hebt gedaan als je hem gaat starten en berijden, en als je het goed hebt gedaan gaat de cilinder echt lang mee, zo heb ik met 1 f5btje al 3000km erop zitten en doet het nog steeds goed, ik heb ook wel tegen je gezegd dat oude imi's natuurlijk wel beter zijn omdat ze toen al gewoon goed zijn afgewerkt want je had toen de keuze uit een ori of imi
Geplaatst: 07 jun 2009, 20:33
door geeltje
Allemaal goede tips mannen, maar ik wil gewoon en plug en play cilinder kopen (fs1 50cc) die het gelijk goed doet,,, heb geen zin om te vijlen oid ,,met als resultaat cilinder erop en cilinder eraf met kans dat je em weer verklooit ,,
heb nog wel 2 oude liggen die aardig versleten zijn ,,, poorten zien er anders uit ,,, eentje is origineel denk ik ,,, als er geen goede fs1 cilinder te koop is laat ik 1 van de 2 honen.
martin
Geplaatst: 07 jun 2009, 20:34
door Tombo
Moet het perse 50cc zijn? De parmakits zijn (Wat ik zo lees) goed afgewerkt standaard. De aluminiumcilinders ook, en nog slijtvast ook. Is alleen alle 2 60cc