Pagina 1 van 2
					
				Stadslicht op street van 69.
				Geplaatst: 01 feb 2009, 19:18
				door 2taktdirk
				Ik kan een draad niet aansluiten van de koplamp stadslicht,het is een plus blauw/rood ?waar moet die op en waarom? je hebt maar 2 contactstanden op het contactslot dus als je contact op de 2e stand zet voor je licht dan brand het dimlicht al waarom dan stadslicht op de street?///
			 
			
					
				Re: Stadslicht op street van 69.
				Geplaatst: 01 feb 2009, 19:53
				door jerrow
				2taktdirk schreef:Ik kan een draad niet aansluiten van de koplamp stadslicht,het is een plus blauw/rood ?waar moet die op en waarom? je hebt maar 2 contactstanden op het contactslot dus als je contact op de 2e stand zet voor je licht dan brand het dimlicht al waarom dan stadslicht op de street?///
Dat is dus het probleem wat ik ook heb.
Stadslicht is het niet maar dat is een standlicht.
Daarvoor heb je een contactslot nodig van 3 standen; effe duidelijkheid want sommige denken hier dat 0 ook een stand is  

  dus; 1 2 3 = 3 standen.
Op de 3de stand daar kun je de sleutel terug uittrekken en zo brand je standlicht met een draai aan de knop van je koplamp.
Zolang je zo geen zijcontactslot hebt met die draad kun je dat niet aansluiten... Verder heb je nog een spanningsregelaar nodig die tussenin moet aangesloten worden.
Wat heb je eigelijk al en wat heb je niet...?
3standscontactslot, spanningsregelaar (speciaal voor zo'n licht te doen werken), contact op je koplamp...?
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 01 feb 2009, 20:03
				door 2taktdirk
				Ik denk dat hij nooit aangesloten is geweest,want inderdaad op de schema staat ook een blauw rode draad van af het contactslot maar die contactslot heb ik niet dus het zal op een model elders gebruikt zijn ,maar waar ???/// en hoe en wat???????????
			 
			
					
				
				Geplaatst: 01 feb 2009, 20:09
				door jerrow
				2taktdirk schreef:Ik denk dat hij nooit aangesloten is geweest,want inderdaad op de schema staat ook een blauw rode draad van af het contactslot maar die contactslot heb ik niet dus het zal op een model elders gebruikt zijn ,maar waar ???/// en hoe en wat???????????
Tja, kijk Dirk,
Ik zoek nu al 2 jaar naar zo'n contactslot. Ik heb er een van 3 standen maar daar mis ik 1 draadje om die aansluiting te maken dus niet de goede...
Spanningsregelaar, koplamp met schakelaar en binnenwerk in koplamp van standlicht heb ik maar werkt niet door dat draadje dat ik mis.
Wordt een leuke zoektocht voor je vrees ik...
Als je zo'n contactslot vind en die verkoper heeft er 2 dan weet je me te vinden  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 01 feb 2009, 21:30
				door Jelle
				ik heb een contactslot met 3standen te koop 
zo goed als nieuw.
1 sleutel,
bijhorend stuurslotje 

 (nieuw)
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 01 feb 2009, 21:58
				door jerrow
				Jelle schreef:ik heb een contactslot met 3standen te koop 
zo goed als nieuw.
1 sleutel,
bijhorend stuurslotje 

 (nieuw)
 
Heb ik al gezien, dat is niet de goede voor het standlicht te laten werken dacht ik.
Zet eens effe een foto van de achterkant van dat contactslot Jelle. Effe schecken om zeker te zijn...
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 01 feb 2009, 22:49
				door 2taktdirk
				Ja foto graag,heb je klik klik dan heb je een 2 standen contact en 1 stand geen contact de uitstand.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 01 feb 2009, 23:03
				door FS1SE
				dacht dat een fs1 met stand licht een 4 standen contactslaot hadden??????
			 
			
					
				
				Geplaatst: 01 feb 2009, 23:04
				door Yamaha rd50m
				FS1SE schreef:dacht dat een fs1 met stand licht een 4 standen contactslaot hadden??????
das interpretatie, hangt er vanaf of je de 0 stand meetelt 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 01 feb 2009, 23:27
				door jerrow
				Yamaha rd50m schreef:FS1SE schreef:dacht dat een fs1 met stand licht een 4 standen contactslaot hadden??????
das interpretatie, hangt er vanaf of je de 0 stand meetelt 

 
Pfff, ik heb die discussie al eens aangehaald...  
 
Zal het nog maar eens zeggen...  
 
Hoeveel versnellingen heeft je auto of brommer en tel je daar ook de 0 mee bij  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 01 feb 2009, 23:29
				door Yamaha rd50m
				jerrow schreef:Yamaha rd50m schreef:FS1SE schreef:dacht dat een fs1 met stand licht een 4 standen contactslaot hadden??????
das interpretatie, hangt er vanaf of je de 0 stand meetelt 

 
Pfff, ik heb die discussie al eens aangehaald...  
 Zal het nog maar eens zeggen...  
 Hoeveel versnellingen heeft je auto of brommer en tel je daar ook de 0 mee bij  

 
ik was er maar mee aant lache 
 
ma ne lichtschakelaar heeft toch twee standen, op en af, dus toch ingewikkeld za 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 01 feb 2009, 23:30
				door FS1SE
				ja de uitsatnd is ook een stand anders kon je hem wel doordraaien
			 
			
					
				
				Geplaatst: 01 feb 2009, 23:35
				door mpro09
				idd anders kan je hem toch niet uit zetten 
 
1 stand is geen stand, 2 stand is een halve stand en 3 stand is een paasstand 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 01 feb 2009, 23:42
				door FS1SE
				zo lust ik er ook wel een paar dus een stads licht is geen stadslicht meer als je in een dorp rijd
en een standlicht?
heb een standlicht nooit stil ziedn staan als je rijd
			 
			
					
				
				Geplaatst: 02 feb 2009, 00:25
				door jerrow
				Fijn, jullie rijden eventueel met een 4stands contactslot en ik met een 3 stands, discussie gesloten.
0 is voor jullie een stand en voor mij niet.  
 
Jullie rijden met een 6 bak en ik met een 5bak want anders draaid ie door...  
