Pagina 1 van 3
Harder, Faster, Stronger! Maar dan met een fs1
Geplaatst: 10 okt 2008, 16:53
door Daan1990
Hey,
Ik heb op mijn standaard fs1 2RU een 16mm gezet omdat het met de 10mm echt niet uit te houden was. Dit maakte een wereld van verschil maar mijn hij gaat nog steeds veels te langzaam. De top ligt nu op 55 (komt door de overbrenging 45 achter voor wat anders) en dan verwacht je dat hij redelijk snel optrekt, maar het duurt 10 seconden (

) voordat ie op de 40 zit. En de afstelling is al goed.
Mijn vraag is dus, wat kan ik het beste doen (liefst zo goedkoop mogelijk) om em sneller te laten gaan?
Ik heb nu een orginele uitlaat erop zitten en kan er zo'n immi snel (die van €30) erop zetten. Maakt dat veel vershil? Of ik kan een nieuwe cilinder kopen en daar de spoelpoorten e.d. van vergroten maar daar heb ik ook niet zo'n zin in. En hoe zit het met de inlaatschijf groter maken?
Dank!

Geplaatst: 10 okt 2008, 17:02
door YamaSam
ik zou beginnen met de inlaatschijf aan te passen idd
-gaat de piston omhoog->gaat open
-op topdood moet hij dicht zijn (niet beginnen sluiten, maar dicht zijn)
wees er zeker van dat je punten openen als de piston1.8 voor het bovenste punt staat
steek een B8 bougie
dat moet al wat schillen, zeker in trekken
die uitlaat zou hem ook wel deugd doen, zeker als je nu een 29mm bocht hebt steken en een orri 2RU-pijp
Geplaatst: 10 okt 2008, 17:20
door jerrow
en tandwielverhouding natuurlijk, scheelt ook een hoop
Geplaatst: 10 okt 2008, 18:14
door Daan1990
YamaSam schreef:wees er zeker van dat je punten openen als de piston1.8 voor het bovenste punt staat
steek een B8 bougie
Thx! Ik heb er nu een 7 bougie in zitten. Maar wat bedoel je precies met "wees er zeker van dat je punten openen als de piston1.8 voor het bovenste punt staat" ?
Geplaatst: 10 okt 2008, 18:33
door edje
wat voor vertanding heb je nu?
Geplaatst: 10 okt 2008, 18:33
door jerrow
Daan1990 schreef:YamaSam schreef:wees er zeker van dat je punten openen als de piston1.8 voor het bovenste punt staat
steek een B8 bougie
Thx! Ik heb er nu een 7 bougie in zitten. Maar wat bedoel je precies met "wees er zeker van dat je punten openen als de piston1.8 voor het bovenste punt
staat" ?
1; Schuifmaat in bougiegat steken.
2; Zuiger op het hoogste punt zetten en 1,8mm terugdraaien met je vliegwiel.
3; Contactpunten moeten bij 1,8
voor BDP (bovenste dode punt)
beginnen open te gaan.
4; dit controleer je het best door middel van een sigaretteblaadje tussen de punten te steken en zo 1 keer ronddraaien zodat ze klem zitten en dan 1,8 voor BDP kun je de sigaretteblaadjes net lostrekken tussen je contactpuntjes uit.
GreetzzZ...
Geplaatst: 10 okt 2008, 19:31
door Tombo
Ik zou ook je uitlaat zeker weten veranderen, dat scheelt ook een hoop. En is het goedkoopst, als je iets wilt kopen

Geplaatst: 10 okt 2008, 19:35
door Daan1990
Oke, dat ga ik dan zeker doen
@Tombo nu weet ik eindelijk waar dat maffe plaatje vandaan komt

, ik heb nu ook crediteuren & debiteuren gekeken

Ik kwam niet meer bij van het lachen
Geplaatst: 10 okt 2008, 21:08
door Giel_fs1
100cc bami blok? prijs/vermogen verhouding ben je goedkoop uit? en het is niet moeilijk om dr op te zette

Geplaatst: 10 okt 2008, 21:23
door Daan1990
Giel_fs1 schreef:100cc bami blok? prijs/vermogen verhouding ben je goedkoop uit? en het is niet moeilijk om dr op te zette

Dat is moeilijk erop te zetten. En hier in 026 zetten ze de rollerbank altijd recht voor de oprit van de school, maar daar heb ik wel ervaring mee

En ik kan alle aeroxjes en senda's eruit rijden

Maar zijn die dingen wat? En voor hoeveel kan je zo'n kreng krijgen?
Geplaatst: 10 okt 2008, 21:24
door Tombo
300 euro, en kwa prijs/snelheid is er denk ik niet veel beters (als je niet echt "into" tunen bent dan,e n het gereedschap niet hebt ervoor).
Edit:
ik zie net 270 euro zelfs. Typ bij marktplaats.nl fs1 in en het is de 1e advertentie
Geplaatst: 10 okt 2008, 22:11
door YamaSam
ja, gooi gelijk je fs1 in de kliko dan..
Geplaatst: 10 okt 2008, 23:00
door rise and shine
ik neem aan dat je nog met de ori 2ru cilinder rijd? Gewoon een imi fs1 cilindertje halen bij Peter (Spankeruh de geackste)
Geplaatst: 10 okt 2008, 23:22
door Daan1990
rise and shine schreef:ik neem aan dat je nog met de ori 2ru cilinder rijd? Gewoon een imi fs1 cilindertje halen bij Peter (Spankeruh de geackste)
En hoeveel mag dat kosten, en maakt dat veel uit? Ik ga mijn ori cilinder niet verkloten maar met zo'n imi kan je rustig spoelpoorten e.d. vergroten

Geplaatst: 10 okt 2008, 23:56
door Handyman
Immi FS1 cilindertje kost tussen de 30 en 50 euro.
Met een snelle schijf, 16mm carb, tandwielverhouding 1 voor/3 achter en juist afgesteld loopt dat vlot 70+.
Hoef je nix aan te vijlen, is gewoon uit de doos snel.
Je moet wel van toeren en een hoop gefluit onder je houden.
Geweld......
