Pagina 1 van 1

kopppelingsworm, cilinder en achtervering problemen

Geplaatst: 21 aug 2008, 11:35
door maniac on wheels
halo
ik heb pas een 2RU en heb hem gereviseerd en gespoten,
ik stond versteld van de kwaliteit, na 32000 km op de teller nog geen enkele slijtage op tandwielen in het carter!
ik heb echter enkele problemen, ik heb een nieuw koppelingswormsetje gekocht maar ik snap niet goed hoe het in het carterdeksel moet. het kogeltje in het holle buisje tegen de stelschroef? aan het oude wormwieltje was gelast en geen kogel aanwezig, vandaar. zie foto
ik heb ook problemen met de achtervering, ik haalde ze eraf om op de poetsen en in de wd40 te zetten tegen roest, ik had er al op gereden en ze stonden ontzettend strak, dus ik haal ze een voor een van het frame en wat blijkt, de rechter staat ultra hard, vering is zelfs krom en veerde niet uit toen ik hem eraf haalde.
Toen de eerste eraf kwam sprong de linkse meteen recht en nu is de linkse bijna de helft zo lang als de rechtse. zie foto.
zijn deze veren verstelbaar? ik heb er al wat aan gedraait maar zonder effect.
ik heb ook nog een warmloper gehad met min originele cilinder, daar zit een kap in van een zuigerveertje dus ik heb een nieuwe gekocht, chinese rommel dus. Die spoelpoorten zaten bijna helemaal verstopt met gietbramen, dus die heb ik eruit gedremeld, maar de cilinderwand bij de bovenste spoelpoorten ter hoogte van het cilinderhemd is wel extreem dun geworden(o,4 mm). kan dit kwaad denken jullie? misschien een stukje verder eraf halen? bij de rechter en linker spoelpoort is er nog 0,9-1mm cilinderwand.
alvast bedankt
cheers martijn
Afbeelding
de veringen :?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
chinese cilinder
Afbeelding
nieuw wormwiel -> juist?
Afbeelding
oud wormwiel

Geplaatst: 21 aug 2008, 12:48
door Niels
Die veren zijn niet verstelbaar, je zal waarschijnlijk een lekke of vastgeroeste binnendemper hebben..

En dat wormwieltje moet je aan het armpje vastklinken.
Neem anders even een kijkje in de partslist sectie voor een explosietekening :wink:

Geplaatst: 21 aug 2008, 12:52
door YamaSam
die wand is idd wel naar de dunne kant, als je warm gaat rijden zou het wel es kunnen dat ie daar scheurt dan..
denk wel niet dat dat op te lossen is met nog meer vijlwerk :?

Geplaatst: 21 aug 2008, 12:55
door Tombo
Geeft denk ik ook en vertekend beeld. De foto is net genomen met de lens op de afschuining. Zolang het bij de spoelpoorten/kanalen de cilinder "in" maar dik genoeg is. Ik heb met een aluminium cilinder gereden met (ik weet wel zeker) een nog dunnere wand, dat ging goed, totdat er een pistonpenclip uitliep :lol:

Geplaatst: 21 aug 2008, 13:24
door maniac on wheels
maar stel dat ik een stukje van dat dunne deel weghaal, ik bedoel dan in de richting van waar de pakking moet komen, zodat het dunne deel kleiner wordt en dikker...? of beter gewoon zo proberen?

Geplaatst: 21 aug 2008, 14:32
door edje
ik zou het gewoon proberen, is denk ik toch niet echt beter te maken, en bovendien is het maar een immi van 3 tientjes :wink:

Geplaatst: 21 aug 2008, 14:47
door Triforce
ik heb ook wel een dunne wand met mijn fs1 cilinder maar dat komt omdat hij nu 43,5 is