Pagina 1 van 3
afstellen carburateur lucht en benzine
Geplaatst: 31 jul 2008, 17:36
door jurriaan
de laatste van vandaag, alle gaskabel en olieproblemen zijn zo ongeveer opgelost, nu doet zich het volgende voor:
zonder kapje van het motorblok rijdt mn brommer super, met kapje erop rijdt hij hooguit 30.
kortom, mijn idee is dat hij te weinig lucht krijgt. nu heb ik aan het schroefje onderin de luchtpoort van de carb zitten draaien, maar dat had niet echt iets van effect.
zonder kap rijden (en dan goed rijden) is voor mij geen optie, dus heeft iemand nog een nuttige suggestie over hoe je de afstelling van lucht met je benzine goed afstelt?
een soort handleiding of iets?
hartelijke groeten, wederom bedankt
Jurriaan Daams
Geplaatst: 31 jul 2008, 17:39
door Tombo
Probeer eens een kleinere sproeier, waarschijnlijk staat hij nu te rijk. Je bougiekleur zal zeker aan de donkere kant zitten.
Geplaatst: 31 jul 2008, 17:45
door jurriaan
ja, vreemd genoeg is mijn setup:
50cc snel, 16mm mikuni met 152 korte sproeier, snelle uitlaat.
dan lijkt me een kleinere sproeier niet echt nodig toch?
Geplaatst: 31 jul 2008, 17:49
door jerrow
luchtfilter eruitsmijten...

Geplaatst: 31 jul 2008, 17:50
door Tombo
Moet niet nodig zijn!
Geplaatst: 31 jul 2008, 18:23
door Triforce
het luchtfilter zou goed moeten zijn voor zelfs een 20mm carb
Geplaatst: 31 jul 2008, 18:46
door fs-ael
da luchtfilter kan ook dicht zitten
ff proberen zonder, als het dan wel goed is weet je wat het is

Geplaatst: 31 jul 2008, 23:18
door occ1s
jurriaan schreef:ja, vreemd genoeg is mijn setup:
50cc snel, 16mm mikuni met 152 korte sproeier, snelle uitlaat.
dan lijkt me een kleinere sproeier niet echt nodig toch?
Gewoon doen waar hij het beste op rijd, ik reed met 115 kort op mijn fs1 voorheen.
Geplaatst: 01 aug 2008, 00:06
door jurriaan
ja, luchtfilter maakt niet echt veel verschil!
vreemd?
zit er nergens iets van een luchtstelschroef of iets?
hartelijke groeten
Geplaatst: 01 aug 2008, 11:06
door occ1s
Ja zeker wel, wanneer je kapje eraf is, en je kijkt recht op je teur dan zit er
Voorop dachtik maar een schroefje, die kun je helemaal indraaien, en dan moet je even kijken hoever je m uit moet draaien (dacht dat dat ongeveer tussen de 1 en 2 volle slagen was, maar da's afstelwerk)
Geplaatst: 01 aug 2008, 17:07
door jerrow
occ1s schreef:Ja zeker wel, wanneer je kapje eraf is, en je kijkt recht op je teur dan zit er
Voorop dachtik maar een schroefje, die kun je helemaal indraaien, en dan moet je even kijken hoever je m uit moet draaien (dacht dat dat ongeveer tussen de 1 en 2 volle slagen was, maar da's afstelwerk)
Het is dat kleine koperen schroefje linksonder "het gat" van je carb met een platte schroevendraaier.
Volledig indraaien, 1,5 slag terug uitdraaien. ALs je motor dan warm is gedraaid dan kun je 'm op stationair afstellen met die stelschroef boven op je carb.
GreetzzZ...

Geplaatst: 01 aug 2008, 17:36
door Pipedown
gaatjes in je kappie boren

Geplaatst: 08 aug 2008, 18:48
door Daan1990
Het lijkt mij dat het probleem bij de luchtfilter/inlaat zit. Je bedoelt toch wel het carb kapje? Als de luchtfilter niet veel uitmaakt ligt het dus daar niet aan. Misschien zit er iets tussen de "leiding" van de inlaat naar de ruimte achter het kapje. Ik hoop dat hier wat aan hebt!
Geplaatst: 08 aug 2008, 19:24
door edje
heeft de brommer met dit sproeier wel goed gereden?
Geplaatst: 24 aug 2008, 23:25
door Daan1990
Mijne had hetzelfde, maar dat lag aan de luchtfilter (zat helemaal onder olie?!

HOE KAN DAT?) . Je kan kijken of de luchttoevoer door het frame goed zit