Pagina 1 van 3

Geschikte (race)ontsteking fs1?

Geplaatst: 17 jun 2008, 20:42
door Andries
Ik was van plan een hpi te gaan gebruiken
ik weet alleen niet of dit de meest geschikte ontsteking is voor een behoorlijk getunede fs1
een voordeel van de hpi is wel dat je em speciaal voor een fs1 kunt kopen, dus aanpassingen zijn minder nodig..
bovendien is een hpi ook erg duur, natuurlijk zijn de meeste van die rotors wel prijzig.., maar wie weet zijn er goedkopere alternatieven
mijn vraag; weet iemand ook andere alternatieven?? graag met foto, prijs en andere informatie erbij noemen

Geplaatst: 17 jun 2008, 21:34
door reddevil
dat weet triforce vast wel

Geplaatst: 17 jun 2008, 21:58
door Lukas251
reddevil schreef:dat weet triforce vast wel


:lol: tzou nie mogen :D

Geplaatst: 17 jun 2008, 22:44
door reddevil
:lol:

Geplaatst: 17 jun 2008, 22:59
door fs-ael
hpi kost rond de 230€ (das incl grondplaat anders is de prijs 180 a 190)
super ontsteking

een pvl met curve is net zo goed of zelfs beter dan een hpi alleen die kost rond de 350€

de types pvl zonder curve zijn goed koper rond de 130 a 150

maar dan kun je net zo goed een velleman kit er op bouwen ofzo
dan kun je ook veel toeren aan en het ontstekings tijdstip is dan ook vast

selettra heb je ook nog die zijn ook erg goed prijs 300 a 350 €

een accu onsteking kan ook nog www.emot.nl verkoopt zulk spul
nog programeerbaar ook

Geplaatst: 18 jun 2008, 00:13
door Triforce
reddevil schreef:dat weet triforce vast wel


dat nog net niet, ik ben der juist ook naar opzoek

Geplaatst: 18 jun 2008, 11:00
door YamaSam
ik denk dat er geenenkele echt goedkoop is..

zelf eentje bedenken is het goedkoopste, als je je uren niet rekent :P

er zijn massas manieren om je signaal te verwerven, het 'vercurven' is ook niet zó moeilijk te verwezenlijken, kan je ook mechanisch maken (vgl met een motoontsteking of vacuum- of centrifugaalvervroeger van een wagen) een vertraging op je stuursignaal moet ook te maken zijn.. er zijn echt veel mogelijkheden..

je zou bv ook een pickup van een motor kunnen gebruiken, of een peugeot vogue, daar staat dat ook op..

m'n eigen bedenksel is daar een variant van, maar voor de goedkoop moet je't zo niet doen, ik zit bv in onderdelen voor de ontsteking, nu aan een €200 schat ik..

het is wel fijn onderzoeken, dat gemoos met die ontsteking, als het werkt krijg je echt een lekker verschil terug!

ook moet je voor jezelf uitmaken of je pinkers, claxon en licht wil op je brommer of niet...

Geplaatst: 18 jun 2008, 15:03
door Andries
fs-ael en yamasam bedankt voor jullie informatie :)
hier kom ik denk ik wel weer verder mee

Geplaatst: 18 jun 2008, 18:25
door edje
als het goed is is een honda mt/mb onsteking redelijk makkelijk passend te maken. en die kosten volgens mij nog geen 50 euro compleet :wink:

Geplaatst: 18 jun 2008, 18:31
door Andries
zijn die ook goed te gebruiken voor hoogtoerige brommers???

Geplaatst: 18 jun 2008, 18:32
door jonnotje
volgends mij wel, het is cdi dacht ik

Geplaatst: 18 jun 2008, 18:33
door edje
het zijn natuurlijk geen super ontekingen, ze zijn immers ook al 20jaar oud en gewoon voor standaard brommers ontworpen. maar geloof dat ze tot 13000 toeren gewoon werken :wink:

Geplaatst: 18 jun 2008, 18:43
door jonnotje
met de tijd dat je je fizzy 13000 toeren laat draaien zit er vast al zoveel geld in dat die 300 euro voor een hpi of is dergelijks toch niet meer uit maakt :P

Geplaatst: 18 jun 2008, 18:46
door edje
ik weet het bijna zeker, maar vraag het eerst na voordat je er uren werk in steekt :wink:

Geplaatst: 18 jun 2008, 19:09
door Tombo
Nouja, een dremel kost tegenwoordig maar 20 euro, dus zo duur hoeft het niet te kosten, of het nog rijdbaar is, is een andere vraag :lol: