Pagina 1 van 5
Warmloper Parmakit
Geplaatst: 13 apr 2008, 13:47
door fs48
Vandaag na 3km een warmloper gehad met nieuwe Parmakit. Ik reed op dat moment 35 km per uur en de bougie was koffiebruin. Mijn setup is I6MM
ori mikuni, Homoet uitlaat vertanding 13 41, 60cc kop, sroeier 220, smering castrol tts i op 40, bougie ngk 8 hs. Het gekke is dat de kras over de inlaat poort loopt. Wie weet raad, gr. Frank
Geplaatst: 13 apr 2008, 13:48
door Tombo
Dubieus, de sproeier zou meer als ruim voldoende moeten zijn.
Was het echt een warmloper of een vastloper, omdat je het over een kras hebt. Bij een warmloper krijg je vaak alleen sporen en vegen. Of heeft er echt iets tussen gezeten?
Geplaatst: 13 apr 2008, 13:52
door fs48
Nee geen kras het zijn vegen 3 stuks en het is een zuiger met een veer de z.g. l veer
Geplaatst: 13 apr 2008, 13:58
door Tombo
3 stuks, toevallig niet de kopmoeren te strak aangedraait? Dan kan hij ook gaan klemmen en krijg je vaak 4 mooie strepen parallel aan je tapeinden

Geplaatst: 13 apr 2008, 14:02
door fs48
Nee zeker niet te strak aangedraait ben alde dood voor afgebroken tapeinden en het zijn 3 vegen over de nlaat, het viel me wel op dat de zuigerveer erg ruim zat ik kon hem zonder moeite erover heen schuiven.
Geplaatst: 13 apr 2008, 21:32
door guido
Ik heb dezelfde ervaring opgedaan vorig jaar.
Nieuwe cylinder, binnen 10km warmgelopen.
Na montage diverse keren 10 minuten stationair laten draaien, alvorens de weg op te gaan.
Niet harder gereden dan 25 km/u en toch warm lopen.
Juiste smering, genoeg lucht en juiste tandwielverhouding.
Ik heb de Parma cylinder vorige week opnieuw laten slijpen 44,75 diameter.
Nog niet gemonteerd, gaat wel gebeuren.

Geplaatst: 13 apr 2008, 21:35
door Triforce
Ik denk dat de zuiger plus zuigerveer er dan te strak erin gaat en/of een te kleine speling
Geplaatst: 13 apr 2008, 21:36
door geo
Tombo schreef:3 stuks, toevallig niet de kopmoeren te strak aangedraait? Dan kan hij ook gaan klemmen en krijg je vaak 4 mooie strepen parallel aan je tapeinden

wat is te strak, draaien jullie je kopmoeren aan met een momentsleutel, of gebeurt dit zoals bij mij op het gevoel. en indien met een momentsleutel op welke kracht stel je hem in?
grt Geo
Geplaatst: 13 apr 2008, 21:38
door jonnotje
zuiger diameter opmeten en daarna ff de zuigerveer, waarschijnlijk de zuigerveer iets te groot? of op zen kop gemonteert de zuigerveer?
Geplaatst: 13 apr 2008, 21:52
door mpro09
guido schreef:Ik heb dezelfde ervaring opgedaan vorig jaar.
Nieuwe cylinder, binnen 10km warmgelopen.
Na montage diverse keren 10 minuten stationair laten draaien, alvorens de weg op te gaan.
Niet harder gereden dan 25 km/u en toch warm lopen.
Juiste smering,
genoeg lucht en juiste tandwielverhouding.
Ik heb de Parma cylinder vorige week opnieuw laten slijpen 44,75 diameter.
Nog niet gemonteerd, gaat wel gebeuren.

je kan bij in lopen beter te weinig hebben
of net als niels het pijltje naar boven

Geplaatst: 13 apr 2008, 21:57
door jonnotje
misschien met een lichtere vertanding inrijden?
Geplaatst: 14 apr 2008, 09:17
door Handyman
geo schreef:Tombo schreef:3 stuks, toevallig niet de kopmoeren te strak aangedraait? Dan kan hij ook gaan klemmen en krijg je vaak 4 mooie strepen parallel aan je tapeinden

wat is te strak, draaien jullie je kopmoeren aan met een momentsleutel, of gebeurt dit zoals bij mij op het gevoel. en indien met een momentsleutel op welke kracht stel je hem in?
grt Geo
Gewoon driekwartslag voor de boel afbreekt ophouden met aandraaien.

Geplaatst: 14 apr 2008, 09:56
door YamaSam
eerlijk gezegd vind ik je setup wel nogal gepeperd voor het inrijden van een vrij potente cylinder..
haal er die homoet en die drukkop af, en verhoog je smering naar 1/35
een hardloper maak je ook niet wakker met een training voor volle arena..
de drukkop zorgt(

) voor hoge druk, die gaat langs de ongerodeerde segmenten en de homoet perst het ontsnapte mengsel weer naar binnen, wat zorgt voor een hoge vulgraad.. allemaal top, maar geen ideale condities voor inlopen als je't mij vraagt. Dat ie vastloopt lijkt me gewoon logisch door die combinatie, druk en vulgraad hier stationair, zal ongeveer overeenkomen met die van een gewone op toptoeren, bij de knal vliegt de vlam langs je piston, dewelke dan warmer wordt dan normaal
Geplaatst: 14 apr 2008, 12:02
door Tombo
Naar mijn idee moet een Homoet en HD-kop niet veel uitmaken voor het inrijden hoor. Als je bv kijkt naar Kreidlers, die moeten cilinders inrijden met íets potentere cilinders als een standaard Parmakit

(lees +10pk). Ik heb die 9 poorter ook ingereden met een Homoet en HD-kop, die liep ook niet warm. En die 9 poorter heb ik niet echt super goed ingereden als je begrijpt wat ik bedoel

Die liep ook niet warm en draaide echt súperveel toeren
Geplaatst: 14 apr 2008, 12:09
door YamaSam
kan allemaal goed zijn, om dat echt goed te kunnen vergelijken moet je ook de zuigerspeling in acht nemen he...
als dat in jouw geval meer was kan het allemaal kloppen.. ik denk maar fysisch na he..